מערכת COL | יום ו' חשוון ה׳תשע״ח 26.10.2017

מנדבורנא לחב"ד: החסיד שמטפל בגוף ובנפש האדם • ראיון בריא

לפני מספר שנים עבר ר' מרדכי רוט עם משפחתו להתגורר בשכונת חב"ד בלוד • רוט, הינו ממציא שיטת רוט הייחודיות לשיקום הגוף והנפש, בעל קליניקה מבוקשת, ומטפל רגשי, מומחה למבוגרים, מתבגרים ולילדים • בראיון למגזין שישי ב-COL הוא מספר - כיצד עבר מחסידות נדבורנא לחב"ד בעקבות הבטחה לרבי? על עיסוקו המתמיד בתחום רפואת הגוף והנפש • וגם: על ארבעת ספריו שהוציא לאור יחד עם הסופר החרדי חיים וולדר • לראיון המלא >>> 
מנדבורנא לחב
רוט וחיים ולדר. מוציאים ספרים בצוותא

מאת: מנדי זילברשטרום - COL

***

דמותו של ר' מרדכי רוט בשכונת חב"ד בלוד, בולטת למראה העין. דמות של חסיד, קורנת שמחה ואור. לפני מספר שנים הוא עבר יחד עם משפחתו להתגורר בקהילה החב"דית.

רוט, הינו ממציא שיטת רוט הייחודיות לשיקום הגוף והנפש, בעל קליניקה מבוקשת, ומטפל רגשי, מומחה למבוגרים, מתבגרים ולילדים.

בראיון למגזין שישי ב-COL הוא מספר: כיצד עבר מחסידות נדבורנא לחב"ד בעקבות הבטחה לרבי? על עיסוקו המתמיד בתחום רפואת הגוף והנפש. וגם: על ארבעת ספריו שהוציא לאור יחד עם הסופר החרדי חיים וולדר.

***

ראשית, כיצד אדם המשתייך לחסידות נדבורנא, מגיע לחב"ד?

"רעייתי נולדה למשפחת חסידי חב"ד באוסטרליה הרחוקה. באחד השנים, הוריה עברו בחלוקת דולרים אצל הרבי, והוא אמר להם לעבור דירה לארה"ק, ולהתיישב בעיר הקודש צפת.

"אבא של רעייתי, היה קשור לרב לוי ביסטריצקי ע"ה ולרב אריה-לייב קפלן ע"ה. לאחר ג' תמוז הוא החליט לעבור לחסידות לעלוב. למעשה, רעייתי למדה בחב"ד עד גיל 14 והניצוץ החב"די נשאר.

"לאחר החתונה שלנו, לא השתייכנו לחב"ד. חיכינו לילדים זמן-מה, אך טרם זיכה אותנו הקב"ה. יום אחד החלטנו אני ואשתי כי אם יוולד לנו בן נקרא לו מנחם מענדל. ואכן זה קרה. בנינו הראשון קרוי ע"ש הרבי.

"מאז התחלנו להתקרב שוב לחב"ד, וברבות הימים אף עברנו להתגורר בשכונת חב"ד בלוד".



במה אתה עוסק היום?

"בעבר למדתי התעלמות שיקומית - בעיות גב, יציבות, תזונה נכונה, ירידה במשקל. במשך הזמן ראיתי שהרבה בעיות מגיעות מבעיות נפשות. למדתי הרבה שיטות, כגון: טיפול הקוגנטיבית התנהגותית, NLP - היפנוזה עצמית, דמיון מודרך, ושיטות ייחודיות של הרפיה, מודעות לנשימה ועוד שיטות רבות ומגוונות.

"כיום אני עוסק בעיקר בתחום הנפש למבוגרים, מתבגרים ולילדים וכן העצמה אישית, שבו אני מטפל ומרצה, ויש לי גם קורסים עם שיטה מיוחדת שבה אני מלמד, גם מטפלים בתחום הרגש, וגם אנשים מהשורה שרוצים ללמוד את טיפול רגשי בשיטת רוט - שבו אני משלב את כל מה שלמדתי בתחום הנפש, יחד עם תחום הגוף.

"זה עוזר גם לאדם מהשורה הרגילה לחיות טוב יותר מבחינה רגשית - חיים שלווים, רגועים ושמחים".



חיברת 4 ספרים בשנות עבודתך בתחום, ספר לנו עליהם מעט:

"אכן. חיברתי 4 ספרים יחד עם הסופר החרדי חיים וולדר.

"הספר הראשון - נקרא: 'יש לך 10 דק' לבריאות שלך'. הספר יצא בשנת 2012, בו מצאתי תרגול עבור כל אדם - עם שיטה מיוחדת של תרגילים, איתם שומרים על בריאות גופנית. בספר ישנם איורים המלווים ומסבירים על כל תרגיל, צעד אחר צעד.

"השני והשלישי - נקראים: '10 דק' לפני שהולכים לרופא', והם מבוססים על 2 חלקים נפרדים. האחד - תחום הגוף: והוא, מה שלמדתי והתמקצעתי בתחום, ב-4 נושאים. השני - נפש: כל מה שקשור לתחום הנפש באדם. בכל פרק יש סיפור של הסופר החרדי חיים וולדר.

"הספר הרביעי: 'הכי חזק שיש - ילדים מעצימים את עצמם', הוא הספר הינו רב מכר שיצא לפני החגים, קומיקס המיועד לילדים מגיל 7 ועד 15 והוא מדבר על פסיכולוגיה לילדים עם ציורים. הספר מסביר לילדים דרך ציורים על הנפש. החלק השני הוא קומיקס שקשור לילד. אלימות פיזית, מילולית, פחד ועוד. ילד שקורא את 2 הספרים לומדים איך לעזור לעצמו.

"הספר 'הכי חזק שישי', הוא ספר קומיקס ראשון מסוגו, המשלב סיפורים עם אימון אישי (קאוצ'ינג). באמצעות הסיפורים פוגשים הילדים בתרחישים ובמצבים מעולמם, הנוגעים בשלל התמודדויות, חברתיות ואישיות, ולאחריהם מוצעים לילדים פתרונות כיצד להתמודד עם אותם מצבים ולהפוך אותם לכלי שיחכים אותם ויפתח את אישיותם לטובה".



תן לי דוגמא להרצאה מיוחדת שלך.

"אני מרצה לילדים בנושא העצמה אישית. ואף להורים ולמורים.

"אתן לך דוגמא על הרצאה שלי: ישנו משפט שכולם מכירים אותו: 'אין ילד רע, יש ילד שרע לו'. אני מסכים עם המשפט הזה, אך הרבה לפני זה מגיע המשפט: 'אין הורה רע, יש הורה שרע לו'.

"ישנה מרצה וחוקרת ידועה בארה"ב במדעי ההתנהגות, שהיא חקרה את נושא האהבה, ביטחון עצמי, בושה ועוד... והיא אמרה - איך אדם יודע שהוא הצליח בחינוך הילדים שלו?... ומכך מגיע משפט המחץ, שהוא - האם אנחנו אוהבים את עצמנו?

"אדם לא יכול לתת משו שאין לו. החסידות אמנם מלמדת אותנו לתת, אך לפעמים אין מה לתת. אתה לא יכול להעביר מה שאין לך. ולדוגמא, אדם שיבקש ממך כסף - אם יש לך - תתן לו. אם אין לך - לא תתן לו. על נושא זה למשל, אני מעביר הרצאה מיוחדת להורים ולמורים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.