מערכת COL | יום כ"ב אלול ה׳תשע״ז 13.09.2017

כשחב"ד ביקשה לפייס את מועצת גדולי התורה אחרי "התרגיל"

בספר החדש: "הרב אשכנזי", נחשפת פרשיית הבחירות בתשמ"ט וה"תרגיל" בתש"נ על כלל פרטיה ● לאחר שחברי הכנסת מזרחי וּורדיגר מנעו מפרס להקים ממשלה, חפצה חסידות חב"ד לפייס את מועצת גדולי התורה. הרב אשכנזי התראיין ל"כפר-חב"ד", ותיאר את הידידות וההערכה ששוררות בין חברי ה"מועצת" לבין הרבי, כמו גם את דעתם הברורה של האדמו"רים בדבר "אף שעל". דבריו בריאיון הוכוונו לו על-ידי מזכירות הרבי ● COL מתכבד להמשיך לחשוף את הדברים בפרסום ראשון מתוך הספר ● לסיפור המלא+ כשהרב אשכנזי היה מעורב במניעת הקמת ממשלת שמאל + כשאגו"י התנערה ממימון הקמפיין: "חב"ד תממן, כי הרבי ציווה" + כך התערב הרבי למנוע את התרגיל המסריח בתש"ן
כשחב
הרב אשכנזי, הרב אהרונוב והרב ישראל הלפרין במסוק ליד צא"ח, בדרכם לעצרת למען ג' בנתיבות
בספר החדש: "הרב אשכנזי", נחשפת פרשיית הבחירות בתשמ"ט וה"תרגיל" בתש"נ על כלל פרטיה. COL מתכבד להמשיך לחשוף את הדברים בפרסום ראשון מתוך הספר:

לאחר שחברי הכנסת מזרחי וּורדיגר מנעו מפרס להקים ממשלה, חפצה חסידות חב"ד לפייס את מועצת גדולי התורה. הרב אשכנזי התראיין ל"כפר-חב"ד", ותיאר את הידידות וההערכה ששוררות בין חברי ה"מועצת" לבין הרבי, כמו גם את דעתם הברורה של האדמו"רים בדבר "אף שעל". דבריו בריאיון הוכוונו לו על-ידי מזכירות הרבי, שאף ליוותה את העיתון בכל מהלכיו באותם שבועות.

בכלל, אישיותו של הרב אשכנזי שילבה גאוות יחידה חב"דית עם רצון עז לשלום וידידות בין חב"ד לבין כלל החוגים החסידיים והליטאיים. במוחו נחקקו דבריו של הרבי באוזני הרה"ג ר' צבי כהנא ע"ה, בעת חלוקת הדולרים שהתקיימה בי' סיוון תש"נ, עת שהה הרב אשכנזי ב-770, כי רבותינו נשיאינו פעלו יחד עם גדולי הציבור הליטאי - אך לפתע זרע שליחו של הס"מ פירוד מיותר, ומעכב בכך את ביאת המשיח.

הפילוג עם הציבור הליטאי קרע משפחות וקהלים, והרב אשכנזי כמעט חש זאת על בשרו באותן שנים, עת השתתף בשמחה אצל חברו, הרה"ג ר' דוד מן ע"ה, ראש ישיבת "כנסת חזקיהו" בכפר-חסידים. "בקושי יצאתי חי מן המקום", העיד.

אומנם, הרב אשכנזי, שפעל לניצחונם של החסידים בשנת תשמ"ט, זכה אף לשמש ראש הגשר בשלום המחודש בין חב"ד לבין הציבור הליטאי:

הרב אשכנזי נרתם להזמין את גדולי הציבור הליטאי להשתתף באירוע השלושים של השלוחים הקדושים, הרה"ח ר' גבריאל ורעייתו הולצברג הי"ד, שנרצחו בבומביי בשנת תשס"ט. הוא לא התפעל מהגבות שהורמו בקהלים השונים, ומאי הגעתם של מוזמניו לאירוע. אדרבה, הרב הבהיר בכפר-חב"ד: "נתק כה ממושך לא יסתיים בפגישה אחת. ברם, תחילה יש להפשיר את הקרח, והיחסים ישתפרו בהמשך". וכך הווה.

ובחזרה לשנת תש"נ:

הרב אשכנזי התפעל מהעובדה שהרבי מקים לפתע ממשלה בישראל. הוא ציין בעת פגישתם של רבני חב"ד עם הרבנים הראשיים לישראל, הגאון הרב אברהם שפירא והגאון הרב מרדכי אליהו, בכ"ז סיוון תש"נ, לרגל שובם של הראשונים מחג השבועות ב-770: "כעת יש אם כן לפסוק, כי הרבי יוליכנו לגאולה". הכול השיבו "אמן".

לאחר-מכן, שיגר הרה"ח ר' יוסף הכט דו"ח מפורט אל הרבי אודות הפגישה, וציטט בו את דבריו של הרב אשכנזי ואת התגובה האמורה. הוא אף ציין, כי בעת שאמר הרב אשכנזי, ש"מעבר לסיפורים הנפלאים ומופתים וכו', רואים היום שכ"ק אדמו"ר שליט"א מקים ממשלות בישראל", הנהנו שני הרבנים הראשיים בראשם לאות הסכמה. הרבי השיב על הדו"ח בכללותו:

נתקבל ותשואות חן. ויהי רצון שתהא פעולה נמשכת - כולל שיפגשו עם הנ"ל לאו דוקא לאחרי ביקור כאן, ובפרט שהפגישה בידידות ומעורבת בדברי תורה וכו' וכו'. אזכיר על הציון.

אגב, לאחר תרגיל תש"נ, נפגש הרב אשכנזי עם יד ימינו של פרס, יוסי ביילין, לשם עניין כלשהו. ביילין סיפר לאורחו, אודות צעירותו, כי אביו היה מגיע לבית הכנסת בנחלת-בנימין בתל-אביב, ובתפילות הימים הנוראים הוא הצטרף אליו.

יוסי ביילין אף זכר, שעל הבית ברחוב שדרות רוטשילד 82 בתל-אביב, בו התגורר תחילה סבו של הרב אשכנזי, הרה"ח ר' אליעזר קרסיק, ולאחר-מכן גר בו חתנו, הרה"ח ר' משה אשכנזי, היה כתוב: "משלוח חבילות לרוסיא", וזאת לאור פעילותם של הרב והרבנית קרסיק, כמו גם של הורי הרב אשכנזי, עבור היהודים ששהו מאחורי מסך הברזל.

"אולם", תהה ביילין באוזני הרב אשכנזי, "מדוע נכתב "רוסיא" ולא "רוסיה"?"...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.