מערכת COL | יום ה' אלול ה׳תשע״ז 27.08.2017

תרמתם דם ואתם מעוניינים לדעת מה סוג הדם שלכם?

שירות חדש שנחנך השבוע במד"א יאפשר לתורמי הדם לברר את סוג הדם שלהם, באמצעות מענה אוטומטי וממוחשב ● "אנחנו מעודדים את התורמים והתורמות להתקשר ולברר את סוג הדם שלהם, שכן יש לכך חשיבות גבוהה שיכולה להציל חיים" אמרה פרופ' שנער, סמנכ"לית שירותי הדם במד"א ● לכתבה המלאה
תרמתם דם ואתם מעוניינים לדעת מה סוג הדם שלכם?
תרומת דם בכפר חב"ד; ארכיון COL
חדש: במד"א מציגים בימים אלה שירות חדש, המאפשר לתורמי הדם בישראל לברר באופן טלפוני, זמין ומהיר את סוג הדם שלהם ע"י מענה קולי אוטומטי וממוחשב שמזהה ומבין דיבור.

לצורך זיהוי, יידרשו תורמי הדם להגיד מספר אמצעי זיהוי, בהם מספר תעודת זהות ומספר מנת הדם שקיבלו באתר ההתרמה (או לחלופין את מספר הטלפון שמסרו בעת תרומת הדם). השירות החדש פועל 24/7 ומאפשר להנגיש את המידע לתורמים, אשר עד היום יכלו לקבלו באמצעות מענה טלפוני אנושי שניתן במהלך שעה אחת בלבד בכל יום.

יודגש, כי לידיעת סוג הדם של התורם ישנה חשיבות, בעיקר בתקופות או באירועים חריגים בהם יש צורך בתרומות דם מסוג מסוים. כך, בעת קריאה לציבור לתרום מנות דם מסוג ספציפי יידעו תורמי הדם מיידית אם הם מתאימים או לא ויוכלו להגיע ולסייע.

השירות החדש זמין, החל מיום שני האחרון (21.08) במספר הטלפון 03-5300400.

סמנכ"לית שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער: "לתרומות הדם יש חשיבות מכרעת בפעילות שירותי הדם במגן דוד אדום ובלעדיהן היינו מתקשים לבצע את משמתנו– שמירה על מלאי הדם של המדינה ברגיעה ובשעת חירום. אנחנו מעודדים את התורמים להתקשר ולברר את סוג הדם שלהם, כי למידע זה ישנה חשיבות עבור נשים בגיל הפוריות ובמקרים בהם אנחנו זקוקים לתרומות מסוגים מסוימים. באמצעות השירות החדש יהיה המידע זמין ונגיש לתורמי הדם של מד"א בכל שעה ובכל זמן. אנחנו מודים לכל תורמי הדם בישראל ומבקשים: בואו לתרום למען הצלת חיים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "תרומת דם הינה זכות וחובה אזרחית המשותפת לכלל אזרחי ישראל. תורמי הדם מעניקים מעצמם ומדמם למען חייהם של תושבי ישראל, וזוהי חובתנו לתת להם את השירות המיטבי. אני רוצה להודות לכל התורמים ולהזמין אותם להתקשר לשירות ולקבל מענה מהיר ומדויק שיכול להציל חיים."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.