מערכת COL | יום ד' תמוז ה׳תשע״ז 28.06.2017

מאות בהתוועדות יום ההילולא בטבריה

כ-500 איש, אנשים, נשים וטף, התאספו אור לג' תמוז, באולמי מלון 'עדן' להתוועדות המרכזית לכבודו של הרבי, בהשתתפות אורחים נכבדים ורבני העיר והאזור ● בראש המשתתפים עמד הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים' שצפה עם הקהל בקטע ווידאו בו נראה הרב בעצמו מבקר אצל הרבי במעמד 'חלוקת הדולרים' המפורסם (בי' בכסלו תשנ"ב), מגיש לרבי מספרי תורתה ומנהגיה של יהדות ג'רבא, מבקש את ברכתו ● מאות בהתוועדות יום ההילולא בטבריה
מאות בהתוועדות יום ההילולא בטבריה
כ-500 איש, אנשים, נשים וטף, התאספו אור לג' תמוז, באולמי מלון 'עדן' להתוועדות המרכזית לכבודו של הרבי, בהשתתפות אורחים נכבדים ורבני העיר והאזור. בראש המשתתפים עמד הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים.

את האירוע פתח משפיע ישיבת תות"ל בעיר, הרב שמעון קוצ'בייבסקי, בדברים אודות מהותו וסגולתו של יום, יום הילולא, בו מעורר הצדיק רחמים רבים עבור בני ישראל ככלל, וקהל ההולכים בדרכיו בפרט. לאחר תפילת ערבית חזר אחד מתלמידי הישיבה נקודה מתוך ד"ה 'ואתה תצווה' תשמ"א, המבאר את משמעות תפקידו של משה רבינו, רעיא מהימנא.

דברים נלהבים נשא במעמד הרב טוביה זילברשטרום רבו של שיכון חב"ד בירושלים. הרב זילברשטרום, שזכה להיות במשך שנים ארוכות במחיצת כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, ללמוד ולהתחקות אחר דרכיו ואורחותיו, שיתף את הקהל במופתים גלויים שחווה או ראה בעצמו, הקשורים במענות קודש של הרבי, לפני ג' בתמוז, וגם לאחריו – בעקבות כתיבה לציונו הק' של הרבי ודרך העיון בסדרת 'אגרות קודש' שלו. נאומו של הרב זילברשטרום יצר התעוררות רבה בקהל, כאשר רבים ניצלו את ההזדמנות ושלחו מכתבים ו'פדיון נפש' לציונו של הרבי בחדר מיוחד שהוקדש לכך באולם.

בהתרגשות רבה התקבלה באולם הופעתו של הרב מאיר מאזוז אשר טרח ובא במיוחד מבני ברק כדי להשתתף במעמד המיוחד, לכבודו של בעל ההילולא. לפני שנשא את דבריו, צפה הרב יחד עם כל הקהל בשני קטעי ווידאו קצרים: באחד נראה הרב בעצמו מבקר אצל הרבי במעמד 'חלוקת הדולרים' המפורסם (בי' בכסלו תשנ"ב), מגיש לרבי מספרי תורתה ומנהגיה של יהדות ג'רבא, מבקש את ברכתו, ובשני נראה אחד מתלמידי הישיבה שבחצר הרבי מבקש את ברכת הרבי לרפואת אשתו ע"ה של הרב שליט"א.

בעקבות קטעי הווידאו פתח הרב ותיאר באריכות את המופתים הגלויים שזכו הוא ולהבחל"ח אשתו ע"ה לראות מהרבי, והוסיף בדברים נרגשים על פועלו העצום של הרבי בהרבצת תורה והפצתה בכל נקודה על פני הגלובוס, ובהצלתם של יותר ממילון יהודים מגדר של 'קרקפתא דלא מנח תפילין' (לשיטת הרמב"ם שדי בפעם אחת של הנחה כדי להינצל) .

בקשב רב נשמע נאומו של הרב משה חיים לאו, מרבני העיר נתניה, שעסק בדבריו במסירות נפשו הגדולה של הרבי, אשר הקדיש את חייו, זמנו וכוחותיו – למען כל אחד ואחד מבני ישראל, בגשמיות וברוחניות. "סיפורי המופתים חשובים ויקרים, וגם אני יכול להעיד על כמה וכמה מהם", חתם הרב לאו את דבריו. "אבל אבי שליט"א (הרב ישראל מאיר לאו) נוהג לומר: אליהו הנביא היה בעל מופת גדול, אבל את גדלותו העיקרית אנו מדגישים: 'איש אשר שחו אחריו - ה' הוא האלוקים'", בכך שהוא גרם לעובדי הבעל להכיר בה' יתברך. מופתים רבים 'התגלגלו' אצל הרבי. אבל עיקר העיקרים היה פועלו הגדול: החדרת ההכרה כי ה' הוא האלוקים, בכל העולם".

בחתימתו של האירוע צפה הקהל בווידאו מיוחד, הכולל לקט קצר משיחותיו של הרבי וסקירה על קריאתו הגדולה לכל יהודי: להיות שותף בהחשת בואו הקרוב של משיח צדקנו. כשקריאתו הגדולה של הרבי מהדהדת באזני המשתתפים, נחתמה ההתוועדות, בתקווה ובתפילה להתראות עם נשיא דורנו בקרוב ממש.

התוועדות אורגנה על ידי תלמידי ישיבת תומכי תמימים בעיר בראשות הרב ברוך לבנוני, תחת הנהלת בית חב"ד המרכזי בראשות שליח הרבי לעיר הרב יוסף קרמר . יצויין שבשבת שקדמה לג' תמוז פקדו תלמידי הישיבה כ-70 בתי נסיות ברחבי העיר, חזרו מתורתו של רבינו, סיפרו על עבודתו אשר עבד בה והזמינו את הקהל להתוועדות המיוחדת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.