מערכת COL | יום א' סיון ה׳תשע״ז 26.05.2017

שר החוץ הגרמני לרבה של ברלין: "דת ושלום יכולים לדור יחד"

שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל קיים בתחילת השבוע בברלין ועידה של מנהיגי דתות בנושא "אחריותן של דתות לשלום". בשולי הוועידה קיים גבריאל פגישה עם הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה היהודית בברלין ושליח חב"ד בבירה הגרמנית. בשיחה בין השניים ביקש גבריאל להעביר באמצעות הרב טייכטל מסר לקהילה היהודית בגרמניה. "ועידה כזאת מראה שבניגוד למה שחושבים דתות שונות ושלום יכולים לשכון יחד בכפיפה אחת, כבוד הדדי ודיאלוג הם המפתח לשלום" אמר גבריאל לטייכטל  • לסיפור המלא
שר החוץ הגרמני לרבה של ברלין:
צילום: הקהילה היהודית בברלין
שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל קיים בתחילת השבוע בברלין ועידה של מנהיגי דתות בנושא "אחריותן של דתות לשלום". בשולי הוועידה קיים גבריאל פגישה עם הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה היהודית בברלין ושליח חב"ד בבירה הגרמנית. בשיחה בין השניים ביקש גבריאל להעביר באמצעות הרב טייכטל מסר לקהילה היהודית בגרמניה. "ועידה כזאת מראה שבניגוד למה שחושבים דתות שונות ושלום יכולים לשכון יחד בכפיפה אחת, כבוד הדדי ודיאלוג הם המפתח לשלום" אמר גבריאל לטייכטל.

בוועידה שהתקיימה ביום שני השתתפו מאה נציגים מדתות רבות שהגיעו לברלין מ-53 מדינות שונות. הוועידה הראשונה בנושא "אחריותן של דתות לשלום" מסמלת מגמה חדשה במדיניות משרד החוץ הגרמני. במסגרת זו, שיח בין-דתי עתיד להיות חלק בלתי נפרד ממדיניות החוץ הגרמנית. לפי משרד החוץ הגרמני, הבסיס ליוזמה הוא העובדה שכמעט כל הדתות מדגישות את החשיבות הבסיסית של שלום, מנגד, חלק גדול מהסכסוכים ברחבי העולם מתודלקים על ידי חיכוכים דתיים.

בנאום הפותח שנשא בוועידה שר החוץ הגרמני, בעצמו נוצרי פרוטסטנטי - הוא קרא למשתתפים "להענות לאתגר" וליטול אחריות דתית לקיומו של השלום. לצד זאת הדגיש גבריאל כי מטרת הוועידה איננה לשם קיומו של שיח דתי פילוסופי ואף לא לשם מאבק למען חופש הדת אלא בכדי לבחון כיצד קהילות דתיות שונות יכולות לטפח שלום ויציבות באיזורים שלהם – זאת באמצעות זה שנציגי הדתות ידברו אחד עם השני במקום אחד אודות השני.

"גרמניה שמחה על כך שהדתות חיות בשלום זו עם זו במדינה. אנו ארץ שבה המדינה שומרת על נייטרליות בכל מה שנוגע לנושאים דתיים, אך היא איננה חילונית. לדת יש מקום במדינה שלנו. אנו שמחים לראות את שובן של כמה מהדתות שאבדו בזמן מסע הטרור וההשמדה של הנאצים נגד אזרחים יהודיים. אנו שמחים מאוד על כך שקהילות יהודיות הקימו עצמן מחדש במדינה שלנו, משום שלא מדובר בדבר ברור מאיליו" ציין גבריאל בנאומו.

הרב יהודה טייכטל, ששימש אחד הנציגים היהודיים הבכירים בוועידה, ציין לאחריה כי "העובדה שמנהיגי דתות נפגשים בשביל לעסוק בשיח מעשי דווקא ולא בשיח דתי היא לדעתי החידוש הגדול של הוועידה הזאת – מה שהופך אותו ליוצאת דופן בנוף הוועידות הבין דתיות ומה שמגדיל את הסיכוי לכך שנראה השפעה שלה על סכסוכים ברחבי העולם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.