מערכת COL | יום כ"ו אדר ה׳תשע״ז 24.03.2017

משקביץ לרבני אירופה: "המשיכו לשאת בגאון דגל הפצת היהדות"

בקבלת פנים מרכזית לרבני אירופה שקיימה הקהילה היהודית ברומא בבית הכנסת העתיק והמרכזי, בהשתתפות רבני אירופה, הוענק אות הוקרה לנגיד אלכסנדר משקביץ על פועלו להתפתחות הקהילות היהודיות באירופה • "המשיכו לשאת בגאון, ללא חשש וללא מורא, את דגל הפצת וחיזוק היהדות בתפוצות", אמר משקביץ •  בפנים: צפו בגלרייה מרהיבה מבית הכנסת הגדול והעתיק ברומא והמוזיאון היהודי משקביץ לרבני אירופה
משקביץ לרבני אירופה:
צילום: איציק בלינצקי, רומא
מאות מיהודי רומא, קשישים וצעירים, הגיעו בהתרגשות רבה ביום שלישי בערב אל בית הכנסת הגדול והעתיק של רומא להקביל את פניו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שהשתתף בקבלת פנים מרכזית שקיימה הקהילה היהודית לרבני אירופה, במהלכה הוענק אות הוקרה לנגיד אלכסנדר משקביץ, ההתרגשות הרבה מבואו של הגר"י יוסף נבעה בין השאר גם מכך שמאז ביקורו של אביו, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, לפני 50 שנה במדינה, לא הגיע אליה עד היום אף רב ראשי, כפי שאמר רב העיר רומא הרב שמואל דיסייני בדברי הברכה שנשא.

אירוע ההוקרה המיוחד לרבנים שהגיעו לכנס השנתי של 'מרכז רבני אירופה' מכל רחבי היבשת, התקיים בהשתתפות אנשי הקהילה היהודית המקומית לצד שגרירי מדינות ונציגי ממשל שביקשו גם הם להביע את הערכתם והוקרתם לרבנים היהודיים ולראשי 'מרכז רבני אירופה'.

ערב ההוקרה נפתח בתפילת מנחה ברוב עם במבנה המפואר והעתיק של בית הכנסת המרכזי של הקהילה היהודית במרכז העיר רומא. קודם לכן ביקרו הרבנים במוזיאון היהודי הממוקם במבנה, בו ניתן לצפות במגוון עצום של שכיות חמדה בנות מאות שנים, תשמישי קדושה וחפצי יודאיקה המעידים על המסורת ארוכת השנים של הקהילה היהודית בעיר.

הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א נשא דברי ברכה נלהבים, בהם בירך את הרבנים העוסקים במלאכת הקודש בכל קהילות אירופה, ואת התורמים הנכבדים המנדבים מהונם בלב חפץ לתמיכה בפעילות הענפה והמבורכת של המרכז.

בהמשך דבריו דיבר על הצורך של רב הקהילה לדבר עם בני הקהילה בשפתם ולהאהיב עליהם את היהדות ושמירת המצוות כמו גם להציב לפניו יעדים ומטרות לפעולה. הוא סיפר כי שבוע לפני נישואי הוריו, מרן הגר"ע יוסף והרבנית מרגלית ע"ה, ביקשה אמו לבטל את השידוך, בטענה שהוא תמיד רק מדבר דברי תורה עם אביה. הגר"ע יוסף ניגש ואמר לה כי הוא נוהג על פי מצוות ההלכה וכי הוא יאיר את עיניהם של ישראל בספרים הרבים שיחבר ובפסיקותיו ההלכתיות. רק אז ניאותה הרבנית להינשא לו. "אבא זצ"ל תכנן את חייו כבר כשהיה בחור וכיוון למטרה ויעד אותה ב"ה השיג בספריו הרבים ובפסקי ההלכה שמהווים כיום אבן דרך ובסיס בעולם ההלכה וביהדות".

הרב שמואל דיסייני, רב העיר רומא, התייחס בדבריו לדברי הימים ולהיסטוריה העשירה והמפוארת של הקהילה היהודית ברומא, וסיפר בהרחבה על הקשר האיתן בין הנהגת הקהילה לבין שושלת הרבנים לבין יוסף, האב הגדול מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ובנו ממשיך דרכו הראשל"צ הרב יצחק יוסף שליט"א.

הרב מיכאל רוזנבלום, רב בית הכנסת האירופאי בבריסל, ציטט בנאומו מספר היום יום, שביום בו מתקיים האירוע עוסק בעניין רבני הקהילות, שהם עיני העדה. הרבנים הדוברים בכנס העלו במהלכו את הצורך בסיוע לקהילות היהודיות, חיזוק מעמדן והגברת הבטחון האישי של היהודי.

במרכז הערב עמדה הענקת אות הוקרה מיוחד לנגיד אלכסנדר משקביץ על פועלו הרב למען התפתחות הקהילות היהודיות באירופה. את אות ההוקרה העניקו לו מנכ"ל מרכז רבני אירופה' הרב מנחם מרגולין, יחד עם חברי נשיאות מרכז רבני אירופה, בהשתתפות עשרות מרבני אירופה שעמדו לאורך בית הכנסת הגדול אותו מילאו, במקומות מסומנים, יהדי הקהילה שהתרגשו עד דמעות מהמעמד ונוכחותו של הראשל"צ.

את ערב ההוקרה המרשים חתם בנאום נרגש הנגיד ר' אלכסנדר משקביץ, שהודה לקב"ה על חסדיו הרבים, וסיפר על רגשותיו הגואים כאשר הוא רואה את הרבנים שמגיעים מכל קצוות אירופה, שם הם עוסקים לאורך כל השנה בחיזוק היהדות במסירות נפש ללא לאות. "אני עושה רק מעט לעומת כל החסד שהקב"ה הרעיף עלי", אמר. הוא קרא למשתתפי האירוע להמשך לשאת בגאון, ללא חשש וללא מורא, את דגל הפצת וחיזוק היהדות בתפוצות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.