מערכת COL | יום ו' שבט ה׳תשע״ז 02.02.2017

גילויים נדירים בראיון חסר התקדים עם מזכיר הרבי ● טעימה

במגזין תחיינו היוצא לאור לקראת יו"ד שבט, שיופץ לקראת השבת הקרובה בבתי הכנסת והיכלי הישיבות, מתפרסם ראיון חסר תקדים שמשתרע על פני ארבעים וחמשה עמודים, עם מזכירו של הרבי, הרב חיים יהודה קרינסקי שזכה לשרת בקודש במשך עשרות שנים, לעמוד בהנהלת מוסדותיו הק' של הרבי ובידיו הפקיד הרבי את האחריות על ייצוג חב"ד כלפי חוץ. הרב קרינסקי קיבל מהרבי אלפי הוראות - בעל פה ובכתי"ק – על כל צעד ושעל, וצילומי כתב-יד-קודש רבים שקיבל, רובם בפרסום ראשון, מפארים את צדי הכתבה ● בחלקו הראשון של הראיון, שפורסם במגזין הקודם, סיפר הרב קרינסקי על שנות בחרותו במחיצת הרבי, הזכות להסיע את הרבי במשך ארבעים שנה רצופות, והיחס האישי המיוחד לו זכה כעת, הוא מגולל בפני הרב אליעזר זקליקובסקי את הזכרונות המופלאים מהרבנית חיה מושקא להם זכה להיות עד, ומספר על ההדרכות המיוחדות שקיבל, הרגעים שרק עיניו זכו לראות, ההוראות המפורטות בנוגע לדוברות חב"ד, אופן התנהלות המוסדות ואוצר הכספים של ליובאוויטש ● בפנים: COL מגיש גילויים מרתקים בפרסום ראשון מתוך הכתבה  ראיון הרב קרינסקי● אילו מכתבים הרבי הניח בעצמו בתיבת הדואר, ולא העביר דרך המזכירות? הרב קרינסקי מגלה
גילויים נדירים בראיון חסר התקדים עם מזכיר הרבי ● טעימה
שער הראיון (צילום: שימי קוטנר)
 היו במהלך השנים מכתבים נוספים שהרבי הורה לכם לכתוב במיוחד?

פעמים רבות, אם מפני שהמזכיר הרב ניסן מינדל לא נכח, או מטעמים אחרים, כתבתי אני מכתבים. לעתים, הורה לי הרבי לכתוב מכתבים מטעם המל"ח, ולא מטעמו.

בהזדמנות מסוימת נסעה אחייניתו של הרבי עם בני משפחתה לאירופה למשך שלושה שבועות, ובאותם ימים הורה לי הרבי לכתוב להם מכתב באנגלית. הרבי הכתיב את התוכן, ואני כתבתי והכנסתי להגהתו וחתימתו הק'.

באופן כללי, אגב, הרבי היה כותב להם בקביעות פעמיים בשנה – לפני חודש תשרי ולפני חג הפסח.

 כמי שזכה לחזות באופן בלתי אמצעי ולסייע בעבודת הקודש של הרבי בעניין המכתבים, תוכלו לספר על מקרים מיוחדים בעניין זה?

אספר על שתי עובדות, משתי זוויות – היחס לכתיבת המכתבים מצד החסידים, והמענה עליהם.

בעניין קבלת המכתבים – בשלב מסוים, החלטנו לבנות בחדר המזכירות קיר-גדר שיפריד בין האנשים הנכנסים לחדר לבין המזכירים העובדים בו, שכן אנשים היו נכנסים לחדר במהלך היום, וההמולה בחדר הפריעה לעתים לעבודת המזכירות.

מדי בוקר, לעתים עוד בטרם נכנס לחדרו הק', היה הרבי נכנס לחדר המזכירות, ולוקח את דברי הדואר שנשלחו אליו והוצבו בתוך סל שעמד בפינת השולחן. אני זוכר כיצד בבקרים החורפיים היה הרבי נכנס למזכירות, לעתים בעודו לבוש במעיל, ולוקח את המכתבים (את המכתבים שהצטברו בהמשך היום היה הרב חדקוב מכניס).

בהזדמנות הראשונה בה נכנס למזכירות לאחר שנבנתה הגדר הזו, שאל אותי הרבי מהי, והורה שיוצב על-גבה מדף רחב, כך שתהפוך למעין דלפק עליו יוכלו הנכנסים לכתוב מכתבים.

מהזווית השניה – אעיד שפעמים רבות, כאשר הסעתי את הרבי לביתו בסוף היום, הורה לי הרבי לנסוע מסביב, ולעצור בכניסה לבנק, בו שכנה תיבת הדואר. הרבי יצא מן הרכב והכניס בעצמו מכתבים לדואר. היו אלה מכתבים שהרבי רצה לשלוח בעצמו, מבלי שיעברו על-ידי המזכירים.




חלקו הראשון של הראיון, שפורסם במגזין הקודם
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.