מערכת COL | יום כ"ט טבת ה׳תשע״ז 27.01.2017

תאונה קשה בבנימין: שני הרוגים בהתהפכות אוטובוס לתהום

סמוך לשעה 1:00 בלילה אוטובוס אגד התהפך לתהום סמוך למעלה לבונה. 2 בני אדם נהרגו ו-7 נפצעו ● כוחות גדולים כולל יחידת החילוץ 'מגילות' אנשי רפואה ומתנדבים עמלו בתנאים קשים לחילוץ ועזרה לנפגעים  אוטובוס התהפך
זירת האירוע (תמונות: מד"א, אריק אבולוף יחל"צ מגילות)

שני בני אדם נהרגו הלילה לאחר שאוטובוס אגד הדרדר לואדי בעומק של כ-400 מטר והתהפך על גגו, סמוך לכביש 60 בכביש הסמוך ליישוב מעלה לבונה.
חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוחות רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי לשבעה פצועים, בהם שלושה באורח קשה, שניים במצב בינוני ושניים במצב קל. הפצועים פונו לבתי החולים בילינסון בפתח תקווה, שיבא בתל השומר ושערי צדק בירושלים.

בשעות הבוקר הותר לפרסם כי אחד ההרוגים בהידרדרות האוטובוס הוא הנהג, אבישי קרואני מהעיר אריאל. קרואני, בן 37, הותיר אחריו אישה ו-5 ילדים.

הגישה לאוטובוס הייתה קשה מאוד בשל מיקומו בתוך תהום חשוכה בעומק של מאות מטרים, ובוץ עקב מזג האוויר. אחד המתנדבים סיפר: "סמוך לשעה אחת בלילה קיבלנו קריאה על אוטובוס שהדרדר לתהום, עם פצועים, לכודים והרוגים בשטח. הגענו במהירות, יחד עם מאות אנשי חילוץ חירום צבא והצלה.

"המחזה שנגלה לעיננו היה מחריד, אוטובוס ממוגן, הפוך ומעוך כליל, שהדרדר 120 מטר במדרון תלול, תוך פריצת מעקה הבטיחות. במקביל לפינוי הפצועים, התחלנו בסריקות רגליות של המדרון התלול ובוצי הלוך וחזור כדי לוודא שלא משאירים אך פצוע או נפגע בשטח. במקביל כוחות כיבוי ניסו להזיז את האוטובוס ולוודא שאין פצועים נוספים. כל הפעולות נעשו בקור עז ובגשם שוטף. עם אור ראשון נצא שוב לסריקות במדרון", תיאר איש יחידת החילוץ.

דובר מד"א , זכי הלר : בשעה 01:01 נמסר למד"א מרחב ירושלים על אוטובוס שהתדרדר והתהפך לואדי בעומק של כ-70 מטר סמוך לכבעש 60 בעליות סמוך לישוב מעלה לבונה. מדיווח ראשוני בלבד, חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל כ- 15 נפגעים בהם פצועים קשה."

דוברות איחוד הצלה בסביבות השעה 2:00 בלילה: "עקב דיווח על אוטובוס שנפל לתהום סמוך למעלה לבונה הוזעקו למקום מספר רב של מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף בנימין, סניף ירושלים וסניף שומרון. בשלב זה מתנדבים ראשונים שהגיעו למקום מדווחים כי אין גישה לאוטובוס עקב מיקומו בתוך תהום חשוך בעומק של כ-400 מטרים."

פרמדיק מד"א שהגיע באמבולנס הראשון למקום סיפר: "מדובר בתאונה מזעזעת. כשהגענו ראינו בכביש את גדר ההפרדה פרוצה ובואדי במרחק מאות מטרים אוטובוס מפורק הפוך על הגג. הזירה הייתה מורכבת וקשה היה חושך מוחלט גשם ובוץ, לקחנו במהירות ציוד רפואי וירדנו לואדי שמענו צעקות וקריאות מכיוון האוטובוס.
"בדרך נתקלנו בשני פצועים שעפו, הם היו בהכרה. חלק מהכוח שלנו נשאר להעניק להם טיפול ואני המשכתי לאוטובוס, המראה היה קשה: האוטובוס היה מפורק, מחוץ לאוטובוס שכב פצוע. נכנסנו דרך החלון האחורי שהתנפץ וראינו 6 נפגעים שוכבים, שניים מהם, צעיר כבן 23 וגבר כבן 37, היו מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה''.

"בסיוע כוחות גדולים של מד"א כוח רפואה של צה"ל וכוחות הכיבוי חילצנו את הפצועים מהאוטובוס, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים והעברנו אותם לאמבולנסים ולמסוקי צה"ל שנחתו בסמוך".

המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה הקשה.