מערכת COL | יום כ"ו כסלו ה׳תשע״ז 26.12.2016

ר' זלמן רודרמן מגיש: 'המסע להאדיטש' ו'משפט סעדיה'

ערב חג החנוכה ולקראת חג הספרים ה' בטבת מגיש הסופר החסידי ר' זלמן רודרמן – לילדים ולבני הנעורים – שתי יצירות ספרותיות נוספות פרי עטו: 'המסע להאדיטש' ו'משפט סעדיה' ● 'המסע להאדיטש' הינו תיאור מרתק של חודשי חייו האחרונים של כ"ק אדמו"ר הזקן בעת שנמלט עם משפחתו וקבוצת חסידים גדולה מהקיסר הצרפתי נפוליון בונפרטה ● 'משפט סעדיה' מגולל את סיפורו המרגש של פעוט בן כחודשיים שבדרכי עורמה נעשק מידי אביו ואמו, הורים לשמונה שזה לא כבר עלו ארצה מהעיר עדן שבדרום תימן ● לפרטים מלאים
ר' זלמן רודרמן מגיש: 'המסע להאדיטש' ו'משפט סעדיה'
ערב חג החנוכה ולקראת חג הספרים ה' בטבת מגיש הסופר החסידי ר' זלמן רודרמן – לילדים ולבני הנעורים – שתי יצירות ספרותיות נוספות פרי עטו: 'המסע להאדיטש' ו'משפט סעדיה'.
'המסע להאדיטש' הינו תיאור מרתק, לעיתים אף מותח, של חודשי חייו האחרונים של כ"ק אדמו"ר הזקן בעת שנמלט עם משפחתו וקבוצת חסידים גדולה מהקיסר הצרפתי נפוליון בונפרטה, שפלש בראש צבא אדיר לרוסיה בכדי לכבוש אותה.

אדמו"ר הזקן ראה בנפוליון התגלמות של הרוע ולא היה מוכן להימצא תחת שלטונו אפילו שעה אחת. בערב ראש חודש אלול תקע"ב יצאו אדמו"ר הזקן ופמלייתו לדרך רצופת תלאות והרפתקאות, שלמרבה היגון הגיעה לקיצה כעבור כחמישה חודשים בלבד – בכ"ד בטבת תקע"ג, בכפר פיענא, בו עלתה נשמתו הקדושה לשמי רום וממנו הוסע אל בית החיים היהודי בהאדיטש.
המידע הרב והמרתק על מהלכי המלחמה הגדולה בין רוסיה לצרפת כמו גם על פעילותו הרוחנית והאחרת של אדמו"ר הזקן למען ניצחון הצאר ומפלת הקיסר, פעילות שכידוע הוכתרה בהצלחה על טבעית, מוגש בתוך עלילת מעטפת: חמישה חברים לספסל הלימודים ואיש ספר אחד, ר' בערל שמו, יוצאים למסע בזמן שבסופו מקבל שם הספר פירוש נוסף, מוחשי מאוד.

הספר מבוסס על 'המסע האחרון', ספרו המחקרי הנהדר של ההוגה וההיסטוריון החב"די הבלתי נשכח, הרה"ח ר' יהושע מונדשיין ז"ל, שבב' בטבת הקרוב ימלאו שנתיים לפטירתו בטרם עת. בספר החדש 272 עמודים.

ובצד זה מפתיע רודרמן עם ספר נוסף, מהקצה הקוטבי של הסקלה הספרותית והאנושית: 'משפט סעדיה'. הספר מגולל את סיפורו המרגש של פעוט בן כחודשיים שבדרכי עורמה נעשק מידי אביו ואמו, הורים לשמונה שזה לא כבר עלו ארצה מהעיר עדן שבדרום תימן. ההורים השבורים מנסים להמשיך לתפקד ולגדל את שאר ילדיהם, אך הם מתקשים להתגבר על מכאובם, וחסרונו של התינוק האהוב מותיר בליבם חור פעור.

לתוך העלילה הראשית מתמזגת עלילה נוספת, כאשר שתיים מבנות המשפחה מופקעות מרשות הוריהן ונשלחות על ידי גורמי רווחה אנטי דתיים לגדול ולהתחנך בקיבוץ גינוסר בצפון הארץ. לעומתן, שני הבנים הגדולים במשפחה, מגיעים בעזרת פעילי 'יד לאחים' לכפר חב"ד ובכך ניצל עתידם הרוחני. מה יעלה בגורל האחיות סעדה ושושנה והאם יש סיכוי למצוא יום אחד את סעדיה האובד?

בספר, המבוסס על מקרה אמיתי, פורש רודרמן בפני הקוראים את הצדדים העגומים בסיפור עלייתם של יהודי תימן ויהודי ארצות המזרח לארץ לישראל, בעשור הראשון למדינה. העלילה משתרעת על פני 300 עמודים המבטיחים שעות של מתח והתרגשות, בצד העשרת הידע על התקופה וקורותיה.

שני הספרים מלווים בציוריו המרהיבים של המאייר המוכשר והנודע ג'קי ירחי.
להשיג בחנויות הספרים המובחרות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.