מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשע״ז 15.12.2016

מאחורי הקלעים של התוועדות י"ט כסלו המרכזית ● ראיון

מה הביא אותו לעסוק בארגון ההתוועדות וכמה שנים אתה עוסק בזה?, איך כל שנה מכינים לכאורה אותו דבר ובכל זאת נותנים תחושה שהפעם זה מיוחד יותר?, מהו בעיניך רגע השיא של ההתוועדות? וגם: אלו תגובות מקבלים מאנ"ש אחרי ההתוועדות? ● הרב דב הלפרין מנחה ומארגן חגיגת י"ט כסלו המרכזית בכפר חב"ד משתף את גולשי COL בהכנות להתוועדות הארצית  ההתוועדות הארצית
מאחורי הקלעים של התוועדות י
מה הביא אותך לעסוק בארגון ההתוועדות וכמה שנים אתה עוסק בזה?

לפני כמעט עשור התבקשתי ע"י ועד כפר חב"ד להנחות את ההתוועדות. יו"ר הוועד דאז, הרה"ח בנימין ליפשיץ, ביקש ממני ליטול חלק פעיל בארגון ההתוועדות. ראיתי זכות גדולה לסייע בהתוועדות שחשובה לרבי ושידוע שהרבי ביקש לדעת מי השתתף בה, מי דיבר ולעיתים גם לשמוע הקלטות של הדוברים בה.

איך כל שנה מכינים לכאורה אותו דבר ובכל זאת נותנים תחושה שהפעם זה מיוחד יותר?

קהל היעד שלנו זה השלוחים. המטרה שלנו היא שיהיה לכל שליח מקום שאליו הוא יכול להביא את מקורביו להתוועדות חסידית אותנטית ועכשווית, בו ביום, בי"ט כסלו עצמו וללא עלות. לכן בנינו קונספט מיוחד שבו יש אורח מיוחד שהוא הנואם המרכזי ובדרך כלל זה שליח מחו"ל – השנה זה הרב בידרמן מווינה. יחד עם זאת יש השקעה גדולה בחלק של השמחה –תזמורת טובה ובעלי מנגנים טובים, וכמובן גם פארבייסן טוב. המתכונת הזו גורמת לכך שהמשתתף בהתוועדות לא יהיה רק צופה בהופעה, אלא חלק ממנה וכפי שהרבי התבטא פעם בקשר להתוועדות זו – 'העובר בחנותו של בשם מתבשם'.

שבוע לפני, מה זה כרוך ומה אתם עושים בעצם?

ועד הכפר בראשות הרה"ח שמעון רבינוביץ המארגן ומממן את האירוע דואג להזמנת אישי ציבור ורבנים. ר' שייע סגל חבר הוועד שוקד על התכנית המוזיקלית, תיאום עם המנצח המפורסם מונה רוזנבלום והזמרים בני פרידמן ונמואל ארוש. ר' יוסי גולדברגר מתאם את כל הפרטים הלוגיסטיים הכרוכים בהפקת הענק וכולם כמובן קוראים לכל אנ"ש להגיע להתוועדות שחשובה לרבי. צריך גם להכין את דברי הפתיחה, הזמנת אישי הציבור, הקדמות לניגונים. צריך לראות שבסופה של התוועדות ייצאו כולם עם הרצון ליטול חלק בהפצת המעיינות ולהביא את הגאולה.

מהו בעיניך רגע השיא של ההתוועדות?

הרגע בו מנגנים ארבע בבות. כשכל הקהל מצטרף לנגינתו של מונה רוזנבלום, ברקע נראים מראות קודש מעת נגינת ד' בבות אצל הרבי. מרגישים במוחש שכעת 'שולחים לרבי מברק', זהו זמן מסוגל ביותר לזעוק ולבקש את התגלות משיח.

קצת על ההיסטוריה של מונה רוזנבלום, במה הוא מיוחד ומה אתה זוכר ממנו במהלך השנים?

ר' מונה הוא מנצח בחסד עליון. הוא פשוט מדבר עם הקהל באמצעות המוזיקה. הוא יודע 'לשלוט בגובה הלהבות' של השמחה. ר' מונה הוא ממשפחת הצאצאים, צאצאי אדמו"ר הזקן וכשהוא מנגן ד' בבות הוא מתעצם הניגון ומדביק את כל הקהל בהתלהבותו.

אלו תגובות אתם מקבלים מאנ"ש אחרי ההתוועדות?


הרבה שלוחים אמרו לנו יישר כוח, על כך שיש מקום שאליו אפשר להביא את מקרובנו להתבשם מהתוועדות אורגינלית. היו שלוחים שהשוו את המעמד לבאנקעט של כינוס השלוחים העוצמתי. והיו גם תגובות של אנ"ש שאומרים שההתוועדות הזאת מחזירה אותם שנים אחורה ומכניסה בהם חיות לזמן רב קדימה...

זכינו להיות בדור שהוא 'שביעי לראשון'. אנחנו אלו שיכולים לחגוג את חג הגאולה באופן הנעלה ביותר, כי אנחנו אלו שחווים באופן הכי נעלה את התוצאות של גאולת י"ט כסלו. כשאנחנו רואים סביבנו את אלפי שלוחי הרבי בארץ ובעולם, את תורתו של הרבי נשפכת בראש חוצות ומגיעה לכל יהודי בעולם, כשבכל רגע על פני הגלובוס מקיים יהודי מצווה אך ורק בזכות הרבי, הרי זה אומר שכבר נפוצו המעיינות חוצה ובוודאי שתיכך ומיד "קא אתי מר".

גוט יום טוב חסידים. לשנה טובה בלימוד החסידות ודרכי החסידות.
בואו בהמוניכם להתוועדות!.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.