מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשע״ז 15.12.2016

כך מתכוננים למעלה מרבבת ילדי גני חב"ד לחג הגאולה

בגני חב"ד הפזורים בכל רחבי הארץ, ובהם למעלה מרבבת ילדים מכל מגוון האוכלוסייה בישראל, נערכים לחג הגאולה י"ט כסלו בפעילות חינוכית ייחודית, בעלת מסרים חסידיים קליטים, עליה עמל אגף הגנים ב'רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש' ● דיסק מושקע, חוברות לימוד והעשרה, כתרים, מדבקות – מסייעים להחדרת המסרים החסידיים שמשפיעים לא רק על הילדים, אלא על כל בני הבית, כהוראת הרבי ל'רשת' ● ומה יקרה בחג הגאולה במאות גני חב"ד?  התוכנית המלאה
כך מתכוננים למעלה מרבבת ילדי גני חב
פעילות מיוחדת במינה נערכת בימים אלו בקרב מאות גני חב"ד ברחבי הארץ, בהם לומדים למעלה מרבבת ילדים מכל גווני האוכלוסייה בישראל, לקראת י"ט כסלו חג הגאולה של כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע.

על הפעילות בגנים, המתבצעת במקביל לפעילות החינוכית המושקעת בבתי ספר חב"ד בישראל לקראת חג הגאולה, עמל אגף גני ילדי ברשת 'אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש'. במסגרת הפעילות הופקו חומרי פעילות רבים ומגוונים, החל ממדריכי-עזר לגננות, חוברות לימוד והעשרה לילדי הגנים, כתרים, מדבקות ושורת אביזרים נוספים, כולם עוסקים בחג הגאולה מזוויותיו השונות, חדורים וספוגים ברוח חסידית שורשית.

החומרים מוגשים בטוב טעם, בשפה קלילה המותאמת לשכבת גיל הרך, בשילוב מסרים חסידיים קליטים, כאלה שיביאו את האווירה החסידית והערכים החסידיים אל תוך הבתים. לחומרים המגוונים השפעה חסידית וחסרת תקדים, בפרט כשחלק מילדי גני חב"ד אינם מגיעים ממשפחות אנ"ש, וחלקם מבתים שאינם שומרי תורה ומצוות לעת עתה.

"הפעילות החסידית הזו, לרבות הדיסק האיכותי, משפיעים לא רק על הילדים, אלא על שאר בני הבית", אומרים ב'רשת', "זאת בהתאם להוראת הרבי להנהלת הרשת במהלך השנים – להוביל ולקדם תכניות שישפיעו גם על משפחות התלמידים. אין לתאר את ההשלכות העצומות של השפעה זו, בעתיד הקרוב והרחוק".

כבר בראשית חודש כסלו, המכונה 'החודש החסידי', החלה הפעילות להתבצע הלכה למעשה בגני חב"ד. הילדים הרבים נחשפים למושגי יסוד בחסידות ובכך מתכוננים באופן הראוי ביותר לראש השנה החסידי ולשנה חסידית חדשה.

הפעילות מחלחלת לכל אורך שעות היום בגנים, כשהגננות והסייעות המסורות יוצרות אווירה מרוממת ושמחה במשך ימי החודש על ידי השמעת ניגוני חב"ד, הוספה באמירת תניא וגיוון דרכי הלמידה בדרכים יצירתיות.

בשבוע שלפני חג הגאולה, הפעילות צוברת תאוצה, כשבכל יום לומדים הילדים יחידת לימוד אחת מתוך סיפור המאסר והגאולה של האדמו"ר הזקן, תוך הדגשת המוטיב המרכזי - הקפדה על קיום תורה ומצוות גם במסירות נפש. הלמידה מלווה, כדרכו בקודש של ה'רשת', בחוברת מיוחדת וצבעונית וערכת אביזרים מותאמת.

ובהגיע י"ט כסלו, שיא השיאים של החודש החסידי, אווירת חג של ממש פושטת על גני חב"ד. הילדים, וכמובן הצוות, מגיעים בלבוש חגיגי. בכניסה לגן, יקבל את פני התלמידים שולחן חגיגי ועליו תמונה בעל הגאולה כ"ק האדמו"ר הזקן נ"ע וכיבוד קל, כשבמהלך היום תערך על שולחן זה התוועדות חגיגית.

לאורך שעות היום החגיגי, תערך פעילות מגוונת ובמרכזה חידון על החומר הנלמד. את היום השמח, בו נציין כולנו את גאולתו של מייסד חסידות חב"ד, יסיימו התלמידים בקבלת ערכה אישית ובה: דיסק ניגונים (שלמדו במהלך החודש), חוברת סיפור המאסר והגאולה וכתר חגיגי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.