מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשע״ז 15.12.2016

התוועדות בלתי שגרתית ● המשפיע וחיילי צ"ה

חיילי צבאות השם התוועדו לקראת י"ט כסלו בבית המשפיע הרה"ח זלמן גופין ● צפו בתמליל ותמונות מהתוועדות המיוחדת   המשפיע וחיילי צ"ה
התוועדות בלתי שגרתית ● המשפיע וחיילי צ
לקראת י"ט כסלו, התקיימה התוועדות חסידית אותנטית, מיוחדת במינה בבית המשפיע הרה"ח זלמן גופין, משפיע ארגון הפנסאים.

חיילי צבאות השם המצטיינים מסניף כפר חב"ד ישבו בביתו של הרב גופין, וזכו להתכונן לקראת חג החגים.
ההתוועדות הייחודית נערכה עבור קוראי מגזין פנסאים צעירים, לכבוד גליון החג של י"ט כסלו חג הגאולה.

כהכנה לחג הגאולה, אנו מגישים בפניכם תמליל של קטעים מההתוועדות.
טעמו וראו כי טוב ה', לעתים כדאי להיות ילדים...

***

"אין הבדל בין חסיד בן מאה לילד בן עשר"

לרגל "ראש השנה לחסידות", י"ט כסלו, נבחרה קבוצה של פנסאים מצטיינים מסניף כפר חב"ד להשתתף בהתוועדות חסידית מיוחדת בביתו של הרב זלמן גופין, משפיע ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית ומשפיע ארגון "צבאות השם – הפנסאים". "פנסאים צעירים" מתכבד להביא קטעים בלעדיים ומאלפים מתוך ההתוועדות הנדירה● כוסית ה"לחיים" שלכם מוכנה?...

התפקיד שלכם הוא להיות פנסאים, להאיר את העולם. אין כל ספק שאתם בהחלט מסוגלים לקחת את המשימה הגדולה הזו על הכתפיים הצעירות שלכם. אתם תשתדלו ותעשו כל מה שאתם יכולים, ואת השאר – תשאירו לקדוש ברוך הוא...

הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לדעת וליישם הוא שבשביל להיות פנסאי, בשביל להאיר לאחרים – קודם כל אתם צריכים להיות מוארים מבפנים. ראיתם פעם פנס מאיר שהוא עצמו חשוך?... זה הרי לא ייתכן! הפנס מלא באור וחום, ורק בגלל זה הוא יכול להאיר מבחוץ. כך גם אתם, הפנסאים: בכדי להאיר את העולם, עליכם להיות בעצמכם. כשתהיו מוארים – תאירו ותשפיעו.

זקן וילד

אנחנו יושבים ומתוועדים לרגל י"ט כסלו, ואנחנו עשויים לשאול את עצמנו שאלה כבדת משקל: כיצד ילדים בימינו יכולים 'לחיות' עם י"ט כסלו? איך ילדים צעירים יכולים להרגיש באמת קשר חזק ללימוד החסידות ולקחת את זה איתם לכל השנה? מילא החסידים המבוגרים, שיושבים ולומדים הרבה ומבינים טוב, אבל מה עם הילדים?

בשביל לקבל תשובה לשאלה, צריך לזכור שכל החג הגדול של י"ט כסלו קשור באופן הדוק לספר התניא. ספר התניא הוא כמו החומש של תורת החסידות, הוא נקרא "תורה שבכתב של חסידות".

ועבור מי כתב אדמו"ר הזקן את התניא? זה לא כמו דוכן נעליים בשוק, שמי רוצה לקנות – בא וקונה... ספר התניא מיועד לאנשים מסוימים. אדמו"ר הזקן בעצמו כותב בהקדמה לספר עבור מי הוא מייעד אותו. וכך הוא כותב: "ביודעיי ומכיריי קא אמינא" – אני כותב את התניא לאלו שאני יודע ומכיר אותם היטב.

נשאלת השאלה: האם יש מישהו שחי בדורנו שיכול לומר שהוא מאלו שאדמו"ר הזקן מכיר אותם? הרי אפילו חסידים קשישים בני מאה, שיהיו בריאים, לא זכו לראות את אדמו"ר הזקן... אז למי מיועד ספר התניא היום?
אלא מה? אסביר לכם את פירוש הדברים של אדמו"ר הזקן. אדמו"ר הזקן אומר לנו שכל מי שילמד תניא באמת, בכל זמן ובכל דור, הוא מ"יודעיי ומכיריי"!... מי שניגש ללמוד באמת וברצינות, אליו התכוון אדמו"ר הזקן; בשבילו הוא כתב את התניא!

עכשיו אתם מבינים שאין שום הבדל בין חסיד בין מאה לילד בן עשר, או בכל גיל שהוא... כי אם רק מתכוונים ולומדים באמת – אפשר להיות מחוברים וקשורים לתניא, לחסידות ולי"ט כסלו – החג של חסידות.

לשנן ולא לשכוח

פעם נכנס החסיד ר' משה וילנקר אל אדמו"ר הזקן, וראה שהוא משעין את מצחו הקדוש על שתי ידיו הקדושות, ומתעמק בלימוד תניא... ר' משה נדהם. וכי אדמו"ר הזקן צריך להתעמק בתניא?! הרי הוא עצמו כתב אותו!... כשאדמו"ר הזקן הרים את העיניים, בלי שר' משה הוציא מילה, הוא הרגיש את התמיהה של ר' משה ואמר: "גם אני מגלה בתניא דברים חדשים"...

הסיפור הזה מלמד אותנו שבהבנת התניא אפשר להתעמק ולהתעמק בלי גבול. יש יהודים שלומדים כבר חמישים שנה את התניא, וכל פעם מגלים דברים חדשים ממש. פלאי פלאים! אבל מאיפה הכול מגיע? את מה כולם לומדים? במה התעמק אפילו אדמו"ר הזקן בעצמו? באותיות של תניא. כי אם יש לך את האותיות – יש לך את כל הפירושים!

לכן חשוב מאד ללמוד את האותיות של התניא בעל פה. צריך לשנן הרבה תניא, לחזור ולזכור ולא לשכוח. אדמו"ר הזקן הכניס את עצמו בתוך האותיות של התניא. כשאנחנו לומדים את התניא, ובמיוחד כשלומדים את אותיות התניא בעל פה, אנחנו כביכול מכניסים את אדמו"ר הזקן, שנמצא בתוך האותיות של תניא, לתוך המוח שלנו ולתוך הלב שלנו! ולא רק אדמו"ר הזקן, אלא כל רבותינו נשיאינו אתו יחד. אם כן, כשאנחנו לומדים ויודעים תניא, הרביים נמצאים בתוך הראש והלב שלנו. ומי טיפש לשכוח את אותיות התניא ולהוציא את הרביים מהראש?...

פנסאים! בי"ט כסלו צריך להחליט להוסיף במיוחד בלימוד תניא. אם אתה יודע פרק תניא אחד, תחשוב כמה שורות מתוך הפרק כל יום ותוסיף עוד כמה שורות מפרק אחר.

תמיד חסידים

גם היום הרבי דואג לנו, לכולנו, ובמיוחד לכם – חיילי צבאות השם. כל המשפיעים שלכם, המדריכים בפנסאים, צוות המחנכים ומורים – כולם הם שלוחים שהרבי שולח בשבילכם! הם שלוחים של הרבי לדאוג לכם, לחנך אתכם ולגדל אתכם כחסידים. עליכם לזכור זאת ולהתנהג אליהם בהתאם, לכבד אותם ולנהוג עמהם בקבלת עול ובדרך ארץ. זה הדבר הכי חשוב אצל חסידים; כשיש קבלת עול – יש הכול. וכך, בעזרת השם, כל החיים תהיו חסידים...

יהי רצון שתצליחו בלימוד ובהנהגה חסידית, שתגדלו חסידים, יראי שמים ולמדנים, ותגרמו המון נחת רוח לרבי ולהורים שלכם, עד שנזכה שתובילו אותנו לקראת משיח צדקנו, בקרוב ממש!

לחיים, לחיים ולברכה!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.