מערכת COL | יום כ' חשוון ה׳תשע״ז 21.11.2016

שנתיים לאחר חשיפת COL: המל"ג ישנה את כללי הקבלה

שנתיים לאחר החשיפה הראשונה ב-COL, ובעקבות פניית ח"כ יעקב מרגי ליו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ: המל"ג ישנה את הגדרת מיהו חרדי ● בנות חסידות חב"ד וצאנז יכללו בהגדרה החדשה למרות השיוך למערכת הממ"ד ● כמו כן בנות מהזרם החרדי לאומי ובעלי תשובה יכולו ללמוד במסגרות חרדיות   לסיפור המלא + המל"ג נגד חב"ד: כך מודרות הבנות החב"דיות ● חשיפה + פנייה ליועץ המשפטי לממשלה: "אפלייה אסורה של בנות חב"ד" + חשיפת COL: התלונה התקבלה בלשכת היועץ המשפטי
שנתיים לאחר חשיפת COL: המל
שנתיים לאחר חשיפת COL: המל"ג ישנה את כללי הקבלה
מיהו חרדי? במוסדות ההשכלה הגבוה בישראל קבעו רף חדש תלמיד או תלמידה שלמדו במוסדות החינוך הממלכתי דתי לא יזכו להיכלל בתוכניות המח"ר המיועדות למגזר החרדי. מדובר בבעיה של ממש הנוגעת לחסידות חב"ד וצאנז. המפעילות את רשתות החינוך שלהם באמצעות החינוך הממלכתי דתי.

במל"ג קבעו שרק מי שלמד במוסדות חרדים קרי רשתות החינוך החרדיות של 'החינוך העצמאי' המזוהה עם אגדות ישראל , רשת החינוך 'בני יוסף' של ש"ס או מוסדות הפטור של המוכר שאינו רשמי יהיו זכאים ללמוד במסגרות המיועדות למגזר החרדי. החלטת המל"ג לא מאפשרת לאותם בנות ללמוד במסגרות מופרדות שתכני הלימוד מותאמים למגזר החרדי.

בחודש אב שנה שעברה פנה ח"כ יעקב מרגי ליו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ וכתב לה :"מזה זמן רב אני מקבל פניות מסטודנטיות מהזרם החרדי אשר למדו במוסדות לימוד המשויכות לחמ"ד כגון תיכון "בית חנה" קרית מלאכי (ללא ספק תיכון חרדי) ומבקשים להמשיך ללימודים גבוהים אך לא מתקבלים למכללות חרדיות רק בשל היותם תלמידי חמ"ד. עפ"י נתוני המכללות החרדיות המל"ג הוא זה שמגביל את המכללות החרדיות ומחייב אותם לקבל תלמידים שלמדו בחינוך המשויך לאגף החרדי בלבד".

ח"כ מרגי אמר :"שהבעיה קיימת גם במגזר החרדי לאומי המבקשים ללמוד בהפרדה וגם בקרב בעלי התשובה שלמדו בעבר בתיכונים ממלכתיים"

לקראת גיבוש תוכנית החומש של המל"ג בישרה יו"ר ות"ת הפרופ' יפה זילברשץ שנערכת עבודת מטה מסודרת וההגדרה למיהו חרדי תשונה, בנות חסידות חב"ד וצאנז יכללו בהגדרה . כמו כן תיקבע מכסה לציבור החרדי לאומי ולבעלי תשובה".

ח"כ יעקב מרגי אמר היום (ב) :" מדובר בבשורה של ממש הודות לשיתוף הפעולה של יו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ הפועלת רבות להנגשת ההשכלה הגבוה למגזר החרדי"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.