מערכת COL | יום כ' חשוון ה׳תשע״ז 21.11.2016

האמיץ והלחוץ יורידו את מחירי הדירות ● טור נוקב

"שיחה ששמע בבית הכנסת 'בין מנחה למעריב', בה דיברו שני אברכים צעירים על ביקוש הולך וגובר לדירות בשכונה, גרמו לו להיות אמיץ ולבקש על דירת השיכונים המתקלפת שבה התגורר, 500,000 ₪" ● כולנו מכירים את בעיית יוקר מחירי הדירות, ומפעם לפעם מנידים ראש בהשלמה. למערכת האתר הגיע טור מרתק, המציע דרך מקורית ואמיצה משהו, כיצד להילחם בתופעה ● האם נמצא הפתרון לעליית מחירי הדירות?  לטור המלאומה דעתכם? הגיבו במערכת התגובות>>
האמיץ והלחוץ יורידו את מחירי הדירות ● טור נוקב
(רקע: אילוסטרציה, ארכיון COL)


הקטע הבא מבוסס על סיפור אמיתי: היה זה לפני 8 שנים כשאהרן (שם בדוי) החליט למכור את דירתו בשיכון חב"ד בלוד. המחיר לדירת ארבעה חדרים כמו שהייתה ברשותו עמד אז על 450,000 ₪ אבל שיחה ששמע בבית הכנסת 'בין מנחה למעריב', בה דיברו שני אברכים צעירים על ביקוש הולך וגובר לדירות בשכונה, גרמו לו להיות אמיץ ולבקש על דירת השיכונים המתקלפת שבה התגורר, 500,000 ₪.

זה היה צעד כל כך אמיץ שבימים כתיקונם הצטייר כהתאבדות, אבל העובדה שמולו עמד מענדי, אברך צעיר ולחוץ שרצה לעבור להתגורר בקהילה הגדולה, ושהיה נחוש להשיג דירה וכמה שיותר מהר, גרמו לאומץ של אהרן להפוך למשהו ממשי ודירתו נמכרה במחיר יקר יותר ממחיר השוק.
השמועה על הזהב שגודל בתוככי קירות הבתים בלוד עשתה לה כנפיים, ועד מהרה החלו להימכר בשכונה דירות יקרות יותר ממחירי הקרן. שנה אחר כך נמצא אמיץ שמכר את דירתו ב-600,000 שקלים ומולו נמצא אברך לחוץ שנענה למחיר המופרז, וגרם לאברכים אחרים ללכת בעל כורחם בעקבותיו ולשלם מחיר מופקע על דירותיהם.

ומאז המחיר הולך ועולה, הולך ועולה. האמיצים למדו את השיטה והלחוצים העומדים עם הגב לקיר עונים אמן בעל כורחם, ומשכך מחייבים את כל מי שבא בעקבותיהם להסכים לשוד לאור יום של אברכים צעירים שרק מחפשים קורת גג לטפם.

"מצטער, המחיר התעדכן" 

באופן אישי, לפני כשנה ראיתי דירה למכירה ב-900,000 ₪. השגתי הלוואות וטיפסתי על קירות כדי לצבור פרוטה לפרוטה ולהגיע להון העצמי הנדרש, אבל כשזה קרה לאחר שנה, סיפר לי בעל הדירה שהמחיר "התעדכן" בינתיים וכבר עומד על לא פחות מ-1,050,000 שקלים חדשים.

אז למה אני מספר לכם את כל זה?
כיוון שנדרשים אמיצים חדשים שיעמדו מול לחוצים חדשים ויקלו על כולנו, הזוגות הצעירים.
במקרה הזה, האמיצים נדרשים לעמוד על שלהם ולא לקנות דירות, עד שהמחירים המופקעים יבלמו ואף ירדו בחזרה לאחור. זה ייקח חודש, חודשיים ואפילו חצי שנה. זה לא יהיה קל ואפילו קשה, אבל בסוף זה ישתלם. זה ישתלם כי הפעם הלחוצים יעמדו בצדו השני של המתרס. הפעם יהיה זה בעל דירה לחוץ שחייב למכור את דירתו מאלף ואחת סיבות אחרות וכשהקונים לא יגיעו הוא יהיה מוכרח להתגמש ולו במעט. כשהוא יתגמש, כדור השלג יתגלגל לצד השני וכולנו נרוויח.

בסדר, אני יודע שעכשיו קופצות לכם לא מעט שאלות והמרכזית שבהם היא: "אבל בזמן הזה נזרוק לפח את כספי השכירות שאנחנו משלמים". אז עם חישוב פשוט תגלו שרק תרוויחו. כי שכירות לשנה לא עולה יותר מ-40,000 ₪, אבל התגמשות של 5% במחיר הדירות כלפי מטה, שווה יותר!

זה אולי נשמע מופרך, אבל ההיסטוריה קובעת (בשווקים אחרים) שזה אפשרי.
יתירה מכך: כשבעלי הדירות ישמעו על ההתארגנות הזו, הם ירוצו למכור את הדירות במחיר הקיים או אפילו זול יותר לפני שהמחירים ירדו כביכול בחדות כלפי מטה.
הסבלנות תשתלם, בהבטחה.
ושהאמיץ ביותר, ינצח.

(הכותב הוא אברך המתגורר בלוד, ושמו המלא נשמר במערכת)


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.