מערכת COL | יום כ' חשוון ה׳תשע״ז 21.11.2016

ת"א: סיום הרמב"ם וקבלת פנים לתמימים השלוחים

בישיבת חב"ד ליובאוויטש "חזון אליהו" בתל אביב נערכה חגיגת סיום הרמב"ם מחזור הל"ה ותחילת לימוד מחזור הל"ו ● חגיגת הסיום שולבה עם 'קבלת פנים' לתמימים השלוחים שהגיעו לישיבה לשנת הלימודים הנוכחית  סיקור, תמונות
ת

בשבוע שעבר נערכה בישיבת חב"ד ליובאוויטש "חזון אליהו" בתל אביב חגיגת סיום הרמב"ם מחזור הל"ה ותחילת לימוד מחזור הל"ו. חגיגת הסיום שולבה עם 'קבלת פנים' לתמימים השלוחים שהגיעו לישיבה לשנת הלימודים הנוכחית.

פתח את הערב הרב נחום קפלן משפיע הישיבה שנשא סקירה מקיפה אודות תקנתו של הרבי ללימוד הרמב"ם וקישר בין חגיגת הסיום לקבלת פנים לתלמידים השלוחים. לאחר מכן הקהל צפה בווידיאו של הרבי מט"ו בשבט תשל"א בה הרבי קרא ל'כבוש' את העולם בסערה ע"י לימוד התורה וענין זה נוגע גם לתלמידי ישיבות 'תומכי תמימים' שעליהם להוסיף בלימוד הן בכמות והן באיכות וכו'.

אורח הכבוד הרב משה פנחס זנדר שליט"א רב ומו"צ של חסידי גור בעיר דיבר באריכות אודות הכתוב בהל' יסודי התורה על עבודתו של אברהם אבינו לפרסם אלוקות בעולם ולא התפעל ממה יאמרו הבריות וזוהי בדיוק עבודתו של הרבי להפיץ יהדות בעולם. 'גם אתם' – פנה לתלמידי הישיבה - 'מקדשים שם שמים ומפיצים יהדות בעירנו בהיותכם לומדים תורה בישיבה פה במרכז העיר ובמיוחד כשאתם בזמנכם הפנוי יוצאים לרחוב ומזכים את העוברים ושבים בהנחת תפילין, הנכם שגרירים של הרבי ושל הרבונו של עולם, אין לי אלא לברך אותכם עלו והצליחו בלימודכם ובכל פעולותיכם'.

את סיום מחזור הל"ה ערך שליח הרבי לתל אביב ורב קהילת חב"ד בעיר הרב יוסף גערליצקי וקישר בדבריו בין שיטת הרמב"ם ואדמו"ר הזקן בהלכות שופר. בדבריו אודות חשיבות לימוד הרמב"ם סיפר כי בסיום הרמב"ם הראשון שנערך בחוהמ"פ פסח ה'תשמ"ה באולם 'אוהל שם' בעיר אמר האדמו"ר ממודז'יץ זצ"ל כי בלימוד הרמב"ם היומי זוכים לקיים 2 מצוות, א' - מצוות לימוד התורה וב' – מצווה לקיים דברי חכמים.

ראש הישיבה הרב מאיר אריה שמערלינג פתח את מחזור הל"ו בלימוד הרמב"ם. בדבריו עמד על כך שהרמב"ם בתחילת ה'יד' רק מרמז על שם הוי' ובסוף ספר ה'יד' כותב בפירוש "ומלאה הארץ דעה את הוי'" שלאחרי שלומדים את כל היד, מתגלה שם הוי' אצל כל אחד ולא רק ברמז. לאחר מכן דיבר אודות מה שכותב הרמב"ם 'כל הקורא קריאת שמע בלא תפילין, כאילו מעיד עדות שקר בעצמו.

נציג התמימים השלוחים הת' מנחם מענדל אלפרוביץ חזר שיחה של הרבי אודות גדרן של מצוות לעתיד לבוא.

הרב שאול רייצעס ר"מ בישיבה נשא הרצאה מרתקת בליווי מצגת על תולדות חייו של הרמב"ם.
ההרצאה עמדה בסימן 'הרמב"ם - חייו הסוערים, פועלו וחיבוריו המאירים' הקיפה את תחנות חייו של הרמב"ם בספרד, מרוקו, ארץ ישראל ומצרים, על חיבוריו הרבים ספר משנה תורה, מורה נבוכים, פירוש המשניות, איגרות הרמב"ם ושיטתו על האנוסים והשפעתו הרבה על חיי היהודים בתקופה ההיא.

לקראת סיום הערב הודה המנחה למשפחות מני ומידן שהקדישו את הערב לע"נ ראש משפחתם ר' שלום מני ז"ל שנפטר בכ"ח תשרי ולמנהל הישיבה הרב לוי וולף על אירגון הערב. בסיום הערב הקהל התפזר מתוך החלטה להתחזק ביתר שאת בקיום תקנתו הק' של הרבי בלימוד יומי של הרמב"ם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.