מערכת COL | יום כ"ה תשרי ה׳תשע״ז 27.10.2016

השליח הרב מנשה אלטהויז מסכם חודש תשרי ● מיוחד

הרה"ח ר' מנשה אלטהויז, שליח הרבי בקרית טבעון מזה 33 שנה, מסכם חודש תשרי עמוס פעילות ● מה סוד ההצלחה של בתי הכנסת של חב"ד? ואיך הצליח השליח לשמור על הפרדה כפי ההלכה באירועים השונים? ● וגם: תיעוד משלבי בניית המקווה המהודרת ● מגזין שישי  תשרי בקרית טבעון
השליח הרב מנשה אלטהויז מסכם חודש תשרי ● מיוחד
השליח ר' מנשה אלטהויז בהקפות השניות בקריית טבעון

מנשה אלטהויז

חודש תשרי עבר עמוס בפעילות בבתי הכנסת ובשכונות ברחבי קריית טבעון. אמנם, שאיפת כל חסיד בימים נעלים אלו להיות בד' אמות של נשיא דורינו ב-770, אך ידועה החשיבות שהרבי ייחס לכך ששליח יפעל אצל קהילתו לכל לראש. וכשהשליח נמצא עם המשלח – אז העבודה היא לגמרי אחרת...

לפני ראש השנה, עבר בני השליח הרב החסיד פנחס טודרוס אלטהויז שליח הרבי ורב הקהילה באלרואי/קרית חרושת, בכל בתי הספר והגנים והדגים להם כיצד מכינים שופר מקרן של איל והשאיר בכל כיתה במתנה את השופר שהכין יחד עם הילדים.

בראש השנה, עבר הרב פנחס בין הבתים בישובים אלרואי קריית חרושת וזיכה אותם בתקיעת שופר וכמה מילים על החשיבות של מצוות תקיעת השופר.

בראש השנה ויום כיפור, בבית כנסת הקהילתי ברמת טבעון בניהולו של השליח הרה"ג הרה"ח שלמה הלוי סגל, בית הכנסת היה מלא בכמאתיים איש ובני נוער שבאו לשמוע תקיעת שופר ובאו ביום כיפור לכל נדרי ונעילה.

גם בית כנסת "אהל יעקב חב"ד" שנבנה ע"י צאצאו של ר' לוי יצחק מברדיטשב, ר' יעקב רחמן, הנמצא בשכונת הגפן ומנוהל ע"י השליח החסיד ר' חיים בורנשטיין, היה מלא מפה לפה, כנ"ל גם בית הכנסת "ישועת ישראל" בדרום קריית טבעון, בניהולו של רב בית הכנסת, השליח הרב החסיד אביעד דישראלי שליח בשכונת קריית עמל.

גם השליח לקמפוס אורנים, החסיד הרב יהושע פיש ניהל את התפילות ב "דור טבעון" דיור מוגן לאוכלוסיה המבוגרת, ביד רמה ובאו להשתתף דיירי המקום.

*

מה שמאפיין את בתי הכנסת של חב"ד, זה שכל יהודי שנכנס מרגיש שמחכים לו, מקבלים את פניו בשמחה וטוב לבב במאור פנים כפי שחינך אותנו הרבי, שכל יהודי הוא בנו של מלך מלכי המלכים הקב"ה וכך צריך להתייחס אליו.

אצלנו בבתי הכנסת, היהודי נמדד ביהדותו ולא שוויו הכלכלי. ולכן יהודים מרגישים נח ורצויים בבתי הכנסת של שליחי הרבי בכל העולם, כי ניגשים מיד אל הנכנס, ונותנים לו מחזור ביד, מראים לו איפה החזן מחזיק בתפילה ומפעם לפעם מכריזים באיזה עמוד מחזיקים.

יש הרבה שמנסים לחקות את חב"ד מתוך כוונות טובות של קרוב לבבות , אבל פחות מצליחים, כי רק מי שהפנים את פרק ל"ב בתניא ואת שורש מצוות אהבת ישראל ב"דרך מצוותיך" של אדמו"ר הצמח צדק וגדל אצל הרבי ושמע מאות פעמים את הרבי שתובע מאיתנו, כיצד עלינו להתייחס ליהודי, יכול לאהוב כל יהודי אפילו שהוא לא מוגדר כשומר תומ"צ לעת-עתה, ולהסתכל על נשמתו ופנימיותו...

מבצע ד' מינים התבצע בשתי הסוכות המרכזיות (שנבנו ע"י המועצה המקומית לפי ההוראה שלנו עם קורות ולא רק בד) וסכך בשפע, היתה תורנות סביב הסוכה ואכן היתה היענות מדהימה...

את ההקפות השניות אנו מארגנים במימון המתנ"ס במגרש הכדור סל בשכונת קריית עמל, יש גם הקפות נוספות בצפון קריית טבעון בניהולו של רב העיר ידידנו וידיד תנועת חב"ד מתלמידיו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו ע"ה, הרה"ג עמרם מיכאל בית אל.


הפרדה על פי ההלכה

אחת הבעיות שנתקלים בה השלוחים כשעושים את ההקפות ברחובה של עיר, זה נושא ההפרדה בין נשים לגברים, שישנם כאלה שמנצלים את העליהום של הטרנד האחרון של "הדרת הנשים" ולהרוס ולקלקל כל דבר שבקדושה.


הקפות שניות בקריית טבעון

מצאנו דרך מקורית לצמצם את הבעיה למינימום, ואכן על הטריבונות מסביב למגרש, ישנה ישיבה מעורבת, אך חצינו את המגרש לשניים ע"י שולחנות הכיבוד ומנחה הארוע הודיע חד משמעית שליד הספרי תורה לא נאפשר ריקודים של נשים, יחולקו כרטיסי הגרלה לבנים, שירקדו במעגל הבנים מצד שמאל של השולחנות ויחולקו כרטיסי הגרלה לבנות שמצד ימין, רק לפי הסדר הזה יחולקו כרטיסי ההגרלה ואכן כך הצלחנו מנענו את התערובת.

כרטיסי ההגרלה גורמים לכך שהילדים נשארים עד סוף ההקפות ומחזיקים את הוריהם איתם עד לאחר ההקפות...או אז מתחיל טקס אמירת הפסוקים, שאחרי אמירת כל שניים שלוש פסוקים עושים הגרלת פרסים כך עד לגמר אמירת שניים עשר הפסוקים וקריאת "אנו רוצים משיח עכשיו" מגרילים בסיום אופניים...

*

המקווה החדש והמהודר שנבנה בקרית טבעון

אנו עומדים לפני סיום המקווה, חסרים לנו עוד 250 אלף שקל כדי לסיים, אנו מקווים שנצליח כמו שהצלחנו להגיע עד הלום שלא בדרך הטבע.


המקווה המהודרת כשיטת חב"ד בור-ע"ג-בור, בתהליך הבנייה

שבת בראשית, כמו אצל כל חסידי חב"ד. ידועה האימרה החסידית שכמו שאנו נעמיד את עצמנו בשבת בראשית כך תלך כל השנה, אז נשתדל ללמוד חסידות בשמחה והתוועדות שתביא לידי פועל ושנזכה כבר לגאולה האמיתית והשלימה בב"א כהבטחתו של הרבי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.