מערכת COL | יום ח' תשרי ה׳תשע״ז 10.10.2016

ר' בנימין וויליגר ע"ה

בבורו פארק נפטר ר' בנימין וויליגר, מחשובי חסידי צאנז, ששימש כאיש הקשר בין הרבי לאדמו"ר הקודם מקלויזנבורג, הרב יקותיאל יהודה הלברשטאם זצ"ל ● בכתבה המלאה: כך שונה שמו של המרכז הרפואי לניאדו  ר' בנימין וויליגר ע"ה
ר' בנימין וויליגר ע
(תמונות: ארכיון ליובאוויטש)

כתב COL בארה"ב

ר' בנימין וויליגר, אחד מזקני צאנז בבורו פארק, הלך לעולמו. במשך שנים רבות ר' בנימין שימש איש הקשר בין הרבי לבין הרבי מקלויזנבורג, הרב יקותיאל יהודה הלברשטאם זצ"ל.

ר' בנימין היה יהלומן, איש המעש. לאורך חייו הוא היה מעורב בפרויקטים רבים למען הקהילה היהודית.

זמן קצר לאחר הגעתו בארצות הברית, פגש את הרבי הריי"צ, והיה שם בנמל כשהוא הגיע לארצות הברית. לפני חתונתו נסע לרבי הריי"צ, אשר הניח את ידיו על ראשו ונתן לו ברכה.
מכאן ואילך, הוא הרגיש מאוד קרוב לחב"ד והרבי. בשנת תשע"ג התראיין בארוכה ל'ארכיון ליובאוויטש'.

ר' בנימין היה סוחר ועסקן מוכר בקרב חסידי צאנז במשך שנים רבות. הוא שימש כמקשר בין קהילת צאנז לחב"ד ליובאוויטש.

לאחר שהגיע לרבי לאחר היעדרות ממושכת, הרבי אמר לו: "יש משהו שאני רוצה לדבר איתך עליו במשך זמן רב," כשר' בנימין תהה מדוע הרבי לא זימן אותו אליו באותו עניין, הסביר הרבי: "אם מישהו רוצה לתת כסף, זה יכול להנתן בכל עת. אבל אם מישהו רוצה לתת עצות, לא משנה כמה מבריקות הן יהיו, אם האדם לא יגיע מעצמו אי אפשר להציע את העצה".

בית רפואה – ולא בית חולים

בתקופת השואה, הרב יקותיאל יהודה הלברשטאם נפצע מכדור תועה. הוא לא רוצה ללכת למרפאה במחנה הריכוז הנאצי, מחשש לחייו. במקום זאת, הוא תלש עלה מעץ במחנה וכיסה את הפצע שלו. שלושה ימים לאחר מכן הפציעה שלו נרפאה, והוא החליט: שאם הוא שורד את המלחמה, הוא יבנה בית חולים.

הקריטריון שלו עבור המוסד עליו חלם היה כי "הרופאים והאחיות יאמינו שיש אלוקים בעולם הזה. כאשר הם ירפאו את החולים מתוך אמונה, הם יממשו את אחת המצוות הגדולות ביותר של היהדות. "

הרב הלברשטאם מאוחר יותר הפך למנהיג של שושלת חסידות צאנז-קלויזנבורג המפוארת. הוא הצליח לממש את חלומו, וב –תשל"ו יזם את הקמת הבניין של המרכז הרפואי לניאדו בנתניה. בית החולים נקרא על שם האחים אלפונס ויעקב אברהם לניאדו, שתרמו סכום נכבד.

הרב הלברשטאם שגר משלחת הרבי כדי לקבל מהרבי מכתב המלצה. בראשה שלח את היהלומן ואיש סודו של הרב הלברשטאם, ר' בנימין וויליגר. ר' בנימין תיאר את העשייה אל הרבי. הרבי השיב: "מה שדרוש הוא סיוע כספי. מכתבו של הרבי מלובביץ 'לא ישלם את החשבונות. "

הרבי כתב צ'ק עם וההוראות המצורפות: "ודא לפדות את הצ'ק. אם אתה רוצה ליצור עותק להראות שאני תומך בבית הרפואה, אתה מוזמן לעשות זאת, כל עוד אתם עושים שימוש בכספים אלה."

בית החולים גם שקל אז לפתוח בית ספר לאחיות, והרב הלברשטאם היה מודאג שיגיעו תלמידות לא מרקע דתי. הרבי השיב: "אתה לא צריך לדאוג מי ישתתף. אם בית הספר ייצור את האווירה המתאימה, זה יפיק יחס תואם לרוח שאתם מבקשים. "

הרבי הוסיף כי השם של בית החולים צריך ליצור קונוטציה חיובית: "אדם חולה הולך לבית החולים עבור להרפא. למה קוראים לזה בית חולים? תקראו לזה 'בית רפואה'. "

ואכן, שמו של בית החולים שונה ל "מרכז צאנז לבריאות - לניאדו".

ר' בנימין הותיר אחריו את בניו, יבדלח"ט: הרב הרש חיים ווליגר, הרב לייבל וויליגר, ראש כולל של ישיבת תורה ודעת, הרב משה וויליגר, הגב' לאה דיימונט וגברת סורי רוזמן, ונכדים ההולכים בדרכיו.

אשתו, מרת איטל, הלכה לעולמה בשנה שעברה.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.