מערכת COL | יום ב' תשרי ה׳תשע״ז 04.10.2016

שנה חדשה, לוח חדש: הופץ הלוח של 'כולל חב"ד'

כבכל שנה, הופץ בבתי כנסת חב"ד 'לוח כולל חב"ד' המהודר לשנת תשע"ז, עם דיני ומנהגי בית הכנסת במעגל השנה על פי נוסח האריז"ל ומנהגי אנ"ש ההולכים לאור תורת כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"מ זיע"א ● "ידוע ומפורסם חביבות לוח כלל חב"ד אצל כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו כמובא בשיחתו הק' מיום ראש השנה ה' תשנ"ב", נכתב בפתח דבר ללוח, "אשר בו דיבר במעלתו של לוח כולל חב"ד וכאשר ידוע גם שהלוח היה מונח בתמידות על שולחנו הקדוש"  הופץ הלוח של 'כולל חב"ד'
שנה חדשה, לוח חדש: הופץ הלוח של 'כולל חב
לוח כולל חב"ד המהודר לשנת תשע"ז הופץ גם השנה לבתי הכנסת של חב"ד ברחבי הארץ. הלוח עם דיני ומנהגי בית הכנסת במעגל השנה על פי נוסח האריז"ל ומנהגי אנ"ש ההולכים לאור תורת כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"מ זיע"א.

את הלוח הראשון הוציא הגאון הרב אברהם חיים נאה ע"ה, שהיה בהנהלת ה'כולל'. לאחר פטירתו, הוציא את הלוח בנו הגאון הרב ברוך נאה וכיום מוציאים את הלוח בני הרב ברוך נאה.

יחס מיוחד נתן הרבי ללוח זה, במהלך השנים. "ידוע ומפורסם חביבות לוח כלל חב"ד אצל כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו כמובא בשיחתו הק' מיום ראש השנה ה' תשנ"ב", נכתב בפתח דבר ללוח, "אשר בו דיבר במעלתו של לוח כולל חב"ד וכאשר ידוע גם שהלוח היה מונח בתמידות על שולחנו הקדוש.

"לאור זאת, הננו להגיש לציבור אנ"ש ידידינו ותומכינו שיחיו, לוח כולל חב"ד לשנת ה'תשע"ז - הכולל דיני ומנהגי בית הכנסת ע"פ נוסח האריז"ל ומנהג אנ"ש ההולכים לאור תורת כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"מ זיע"א.

"הדינים והמנהגים מסודרים על יסוד הלוח של הגאון החסיד מוהר"ר אברהם חיים נאה זצ"ל, עם הוספות בנו הגאון רבי ברוך נאה זצ"ל.

"לתועלת הציבור הוספנו בסוף הלוח: א. זמני הדלקת נרות שבת קודש וצאת השבת,, בארץ ישראל ובכמה ערים ברחבי תבל (שעון קיץ וחורף בהתאמה). ב. לוח זמנים לשיטת אדה"ז לירושלים (שעון קיץ וחורף התאמה): עלות השחר, זריחה הנראית, סוף זמן קריאת שמע לשיטת אדמו"ר הזקן בעל התניא, זמן חצות, זמן שקיעת החמה הנראית וזמן צאת הכוכבים. ג) מורה שיעור ללימוד הרמב"ם. ד) "רב יומי" ללימוד שו"ע כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע. ה) תאריכי ימי סגולה ויומא דפגרא לחסידי חב"ד".

בכולל חב"ד מציינים כי "גם השנה השתדלנו בעזהי"ת לשפר את מתכונת הלוח לנוחיות המשתמשים בלוח ע"י הפרדה לקטעים, הוספת כותרות, ופתיחת הראשי תיבות.

"אנו בטוחים שציבור אנ"ש שיחיו יקבל בהוקרה והערכה את הוצאת הלוח בפורמט זה, לתועלתו של כל אחד ואחד מאנ"ש שיחיו.

"ועם פרוס השנה החדשה הבעל"ט, הננו בזה להביע את ברכתנו הנאמנה: ברכת כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה.

"וזכות מצוות הצדקה והחסד תגן על כל העושים והמעשים להתברך הם וכל אשר להם בברכה והצלחה רבה ומופלגה בכל מעשה ידיהם ובמילוי כל משאלות לבבם לטובה מנפש ועד בשר בגו"ר גם יחד.

"אנו בתפילה וציפיה, ועינינו תחזינה במהרה, בקיום הכרזתו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו: הנה זה (המלך המשיח) בא ותיכף ומיד ממש, והקיצו ורננו שוכני עפר "ונזכה זעהן זיך מיט'ן רעבי'ן דא למטה, והוא יגאלנו", ובקרוב ממש ממש ממש".

כאמור, הלוח זכה ליחס נדיר ומיוחד מהרבי. בשיחת הרבי בראש השנה תשנ"ב, אמר הרבי בין היתר: "ולכן יש לעורר ע"ד לימוד ההלכות הצריכות לימים אלו, שבהם ישנם כו"כ שינויים בתפילה וכמה מנהגים וכו' - שילמדו הלכות אלו בשו"ע, או כפי שמצינו באחרונה שמדפיסים בלוחות השנה כו"כ הלכות השייכות לאותו הזמן, הלכות הצריכות, שתועלת מיוחדת בה בפרט לאלו שאין להם ספרים מאיזו סיבה שתהי', או שיש להם ואינם יודעים היכן לחפש וכיו"ב, שע"י העיון בלוחות אלו - ע"ד 'לוח כולל חב"ד' (ובב' האופנים או כפי שהוא תלוי על הקיר, או בתור ספר קטן) שמולקטים בו המנהגים וההלכות הצריכות - מוצאים בנקל את ההלכות האמורות.

"ולכן - דבר נכון ביותר שכאו"א יעיין בלוחות הנ"ל, באופן שכל ההלכות דימים אלו יחקקו בזכרונו, מלפני שלפעמים כשמתעוררת שאלה בזה נמצאים במעמד ומצב שאסור להפסיק ולשאול, או שאין את מי לשאול ויתירה מזו - לפעמים אינו יודע כלל שצריך לשאול.

"והנה, בלוחות הנ"ל הדפיסו ג"כ - ומגיע להם 'יישר כח' על זה - את סימניה של השנה שכידוע שגדולי ישראל החל מהטור והבית יוסף קבעו סימנים לשנה שהוא (בשנת תשנ"ב - המו"ל)... ב', ש', ז',".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.