מערכת COL | יום כ"ה אלול ה׳תשע״ו 28.09.2016

כששמעון הצדיק סגר מעגל עם שמעון פרס ● מיוחד

לפני 30 שנה, בעיצומו של המאבק על "מיהו יהודי", הרב שמעון פרידמן ע"ה (המפורסם בכינויו "שמעון הצדיק") הלך להפגין בשעת לילה, לבד, מול ביתו של שמעון פרס בתל-אביב ● בשעה 5 בבוקר, פרס יצא עם פיז'מה לקחת את העיתונים ופגש ברב פרידמן. הרב פרידמן נעצר ונלקח לחקירה ● לפני חמש וחצי שנים, קיבל הרב פרידמן אישור להיכנס ל"בית הנשיא" בירושלים, לנחם את פרס על פטירת רעייתו סוניה ז"ל ● הוא השלים את מה שרצה לומר אז, בעניין "מיהו יהודי" וגם חיזק את בני הבית ● "קיבלו אותי בכבוד גדול והנשיא הקשיב לדבריי", הוא סיפר אז בראיון וידאו ל-COL  שמעון הצדיק
כששמעון הצדיק סגר מעגל עם שמעון פרס ● מיוחד
הרב שמעון פרידמן בפגישה עם שמעון פרס (תמונות, וידאו: COL)

לפני כחמש וחצי שנים, לאחר פטירת סוניה פרס ז"ל, בשעת צהריים, הופיע אורח מפתיע בבית שמעון פרס: הרב שמעון פרידמן ע"ה, שכונה בפי כל "שמעון הצדיק". הרב פרידמן, הגיע לנחם את הנשיא, וגם לומר כמה מילים.

כדי להבין מה עשה הרב פרידמן בביתו של פרס, צריך לחזור 30 שנה אחרונית. בעיצומו של המאבק על "מיהו יהודי" שהסעיר את המדינה באותם ימים, נשא הרבי דברים חוצבי להבות על הסוגיה הבוערת.

הרב פרידמן, חסיד אמת שכאב את כאבו של הרבי, עלה על אוטובוס מירושלים (מקום מגוריו) לתל-אביב, להפגין מול ביתו של שמעון פרס ברמת-אביב.

הוא עמד שם וקרא פרקי תהילים במשך שעות ארוכות. בשעה 5 לפנות בוקר, פרס יצא לבוש בפיז'מה כדי לקחת את עיתוני הבוקר שהמתינו לו בפתח הבית. הוא פגש ברב פרידמן המוחה מול ביתו.

פרס הזמין מיד את משטרה. הרב פרידמן נעצר ונלקח לתחנת המשטרה בגין הטרדת עובד ציבור. כעבור זמן מה שוחרר עם אזהרה שלא ישוב לאיזור בו הפגין. 

25 שנים לאחר אותו אירוע, קיבל הרב פרידמן אישור להיכנס ל"בית הנשיא" בירושלים, לנחם את פרס על פטירת רעייתו סוניה ז"ל שהלכה לעולמה.

בהזדמנות זו, השלים הרב פרידמן את מה שרצה לומר אז לפרס, בעניין סוגיית "מיהו יהודי" וגם חיזק את בני הבית, וצוות המאבטחים.

"באתי אז לפרס בעניין גיור כהלכה. אמרתי לו: יש קונה עולמו בשעה אחת", סיפר הרב פרידמן בראיון וידאו אז ל-COL. "אז היה לי מאוד קשה הנסיעה אליו. היום, התקבלתי בצורה מאוד יפה".

על הפגישה, סיפר הרב פרידמן: "אמרתי לפרס שהרבי אמר שמתי שיתקנו את גיור 'כהלכה', אז תבוא הגאולה. פרס האזין לי בקשב רב וגם המאבטחים ביקשו ברכות. אני דיברתי איתם על טהרת המשפחה, ואחד המאבטחים ביקש ממני שאשלח לו חוברת. בסיום הביקור, אמרתי לפרס שאני יגיד קדיש לעילוי-נשמתה של רעייתו".

הרב פרידמן סיכם בקול נרגש, בשיחה עם יבדלח"ט העיתונאי החב"די אורי רווח, שנלווה אליו בדרכו לביקור עם פרס: "כשהולכים לקיים את דברי הרבי, אז הקדוש ברוך הוא עוזר".


לצפיה בוידאו:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.