מערכת COL | יום כ"ג אלול ה׳תשע״ו 26.09.2016

הראשל"צ: "הרב החב"דניק תקע בשופר ועורר לתשובה"

בשיעורו השבועי של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, במוצאי שבת, הזכיר בדבריו, כאשר עסק בנושא ההתעוררות שבאה ע"י השופר, כי לפני כמה ימים ביקר באילת ולפני טיסתו חזרה הגיע רב חב"דניק שתקע בשופר ועורר את כולם לקראת הימים הנוראים  הרב החב"דניק תקע בשופר   
הראשל
בשיעורו השבועי של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף שליט"א, במוצאי שבת, הזכיר בדבריו, כאשר עסק בנושא ההתעוררות שבאה ע"י השופר, כי לפני כמה ימים ביקר באילת ולפני טיסתו חזרה הגיע רב חב"דניק שתקע בשופר ועורר את כולם לקראת הימים הנוראים.

הרב החב"דניק הוא הרב שמעון אייזנבך רב שכונת השחמון שאירח בעבר כמה פעמים את הרב הראשי בשכונתו. פעם כשהגיע להיות סנדק בברית מילה, ופעם כדי לקדש זוג צעיר וכמה פעמים גם מסר שיעורים בבית הכנסת "נצח ישראל" לציבור הרחב.

כאשר הרב אייזנבך מארח את הראשון לציון הוא מזכיר למשתתפים באירועים ובשיעורים, כי לפני קרוב לחמישים שנה הוא התגורר בשכנות לרב הראשי שהיה אז אברך בישיבת פורת יוסף, והתמדתו בתורה היתה מן המפורסמות.

לא פעם הגיע האברך הצעיר למכולת השכונתית ובעל המכולת שהכירו וידע שהוא בנו של הגאון רבי עובדיה יוסף, היה מבקש מכל הממתינים בתור לפלס לו מקום לאברך משום שהזמן שלו יקר עד למאוד.

הרב הראשי התגורר ברחוב אלקנה בירושלים בדירת אביו הגר"ע יוסף לאחר שעזב לתל אביב. מדובר בבנין שבסמיכות אליו נבנו בניני שיכון חב"ד ולצידם בית הכנסת המרכזי ומוסדות חב"ד בירושלים.

הגר"ע יוסף ובני משפחתו הכירו מקרוב את חסידי חב"ד בירושלים ואת החסיד רבי עזריאל זעליג סלונים שעמד אז בראש המוסדות.

לגר"ע יוסף היתה חברותא קבועה מידי יום עם אחד מחסידי חב"ד הרב יוסף חיים גלבשטיין ע"ה לפניו היה מרצה את תורתו והיה נוהג להעניק לו את ספריו החדשים שהוציא לאור באותן השנים.
גם הפעם ניצל הרב אייזנבך את פגישתו עם הרב הראשי בשדה התעופה באילת לשוחח עמו על הלכות החג ובירר עמו בירורים שונים בהלכות שופר כפי שכתב אותם ב"ילקוט יוסף" וכן בנושאים נוספים.

צפו:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.