מערכת COL | יום כ"ב אלול ה׳תשע״ו 25.09.2016

בד"ה: רבה הראשי של צרפת, הרב יוסף-חיים סיטרוק ע"ה

בד"ה: נפטר רבה הראשי של צרפת הרב יוסף חיים סיטרוק ע"ה, בגיל 72 ● הרב סיטרוק סייע רבות למפעל השליחות של חב"ד בצרפת, ביקר במוסדות והשתתף באירועים רבים של חב"ד ● פרסום ראשון: כשהרב סיטרוק הכריז: "בזכות הברכה של הרבי זכיתי להיות הרב הראשי של צרפת" הרב יוסף-חיים סיטרוק ע"ה
בד

נפטר רבה הראשי של צרפת הרב יוסף חיים סיטרוק, בגיל 72.

הרב סיטרוק נולד בתוניס, ובגיל 26 מונה לרבה הראשי של שטרסבורג בצפון צרפת, בהמשך שימש כעוזרו של הרב הראשי לצרפת, וכרבה של מארסיי בדרום המדינה, עד שבשנת תשמ"ז מונה לרבה הראשי של צרפת.

במשך שלוש קדנציות (כל אחת שבע שנים) שימש הרב סיטרוק כרבה הראשי של צרפת.

לפני כ-15 שנה לקה הרב בליבו, והתווסף לו השם חיים. בימים האחרונים חלה הרעה במצבו, על רקע אירוע נוסף, נפטר הרב בבית החולים.

הותיר אחריו תשעה ילדים. ככל הנראה הלווייתו תתקיים בישראל.

*

הרב סיטרוק סייע למפעל השליחות של חב"ד בצרפת והשתתף באירועים רבים. בדינר של בית ליובאוויטש בפריז, סיפר הרב סיטרוק סיפור אישי שהיה לו עם הרבי:

הברכה של הרבי לרה"ר של מדינת צרפת

בדינר של הבית ליובאוויטש שנערך ביום שלישי – ו' אד"ר בפאריז, הגיע לכבוד המעמד הרב סיטרוק רבה הראשי של מדינת צרפת, ומאוד התרשם מהמעמד בו נכחו כ-1500 אילי ההון היהודים של פאריז והגליל, שבאו בהמוניהם למעמד הנכבד של הדינר.

"הרב סיטרוק לא יכל לכלא את רגשותיו וביקש לדבר, בנאומו סיפר "סיפור נפלא שעוד לא סיפרתי ע"ע" כדבריו:

"הי' לי הזכות הנפלא בי"ט כסלו תשמ"ו להיות נוכח בהתוועדות של הרבי ב-770 הייתי אז הרב הראשי למרסיי, ומאוד מאוד התרגשתי איך שבמשך שעות יוצאים מפה קודשו של הרבי ענינים נפלאים בכל חלקי התורה, עם עמקות ורחבות נפלאה.

"למחרת נפגשתי עם איל הון מז'נווה שהי' גם הוא אצל הרבי ותמך הרבה במוסדות ליובאוויטש, וביקש ממני לבוא לשרת בתור רב לז'נווה, וביחד הצגנו את השאלה אל הרבי, וביקשנו את ברכתו הק' של הרבי, ואז למדתי את קצה קדושתו של רבי, איך שלכאורה הי' צריך להיות איזו נטי' לבקשת תומך, מ"מ לא הסכים הרבי, ורצה שאשאר בצרפת.

"הרבי אמר לי מילים שעד עכשיו מצלצלות באוזניי שתוכנם: "כל הענינים יהיו מוצלחים", וכאן אנחנו רואים את רוח הקודש של הרבי שבזכות זה זכיתי להיבחר ולהיות הרב הראשי של צרפת וכו'".

*

יש לציין אשר הרב סיטרוק זכה ליחידות מיוחדת עם הרבי בכסלו ה'תשנ"ב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.