מערכת COL | יום כ' אלול ה׳תשע״ו 23.09.2016

המסע המרגש של 'הנשים מהשורה הראשונה' ● סיקור, גלריה

״הנשים מהשורה הראשונה״ - חוג הידידות של ארגון נשי ובנות חב״ד - יצאו אל המסע, לציוני אדמו״ר הזקן בהאדיטש ואדמו״ר האמצעי בניעז׳ין, ולעיר הולדתו של הרבי דנייפרטרובסק, ושבו נפעמות, מלאות בחוויות ● הצלמת שמחה דיל השתתפה גם היא במסע ומגישה גלריית תמונות מרהיבה סיקור מלא, גלריה
המסע המרגש של 'הנשים מהשורה הראשונה' ● סיקור, גלריה
צילומים: שמחה דיל

״הנשים מהשורה הראשונה״ יצאו אל המסע, לציוני אדמו״ר הזקן בהאדיטש ואדמו״ר האמצעי בניעז׳ין, ולעיר הולדתו של הרבי דנייפרטרובסק, ושבו נפעמות, מלאות בחוויות עמוקות.

חוג הידידות של ארגון נשי ובנות חב״ד - ״הנשים מהשורה הראשונה״ - מאחד נשים מכל רחבי הארץ, ממגוון גילאים וסגנונות, לכולן מכנה משותף - ההתגייסות במסירות למען הארגון שהרבי הקים בשנת נשיאותו הראשונה, ארגון נשי ובנות חב״ד.

הפעם, לא היה זה עוד מפגש ידידות כי אם מסע מיוחד ומרומם. בכל רגע מהמסע המופלא חשו החברות שהן, המלוות במסירות את הארגון שהרבי יסד, זוכות לליווי ברכת הרבי בכל רגע. כשותפות להגשמת המטרה שטווה הרבי והטיל על ארגון נשי ובנות חב"ד, עד להבאת הגאולה בזכות נשים צדקניות, היה זה טבעי לצאת למסע של תפילה אצל מייסד חסידות חב״ד לברכה להצלחת הארגון בעבודת הקודש ולכל אחת בכל המצטרך, לגאולה פרטית וכללית.

היו אלה שלושה ימים גדושים של תפילה, קדושה, התקשרות ואחדות מלכדת: השתטחות על הציונים הקדושים, מעמד מרטיט של סדר ניגונים בהאדיטש, תפילות בוקעות רקיעים, התוועדויות מאלפות עם שלוחי הרבי באוקראינה, סעודות ואירוח כיד המלך.

הנסיעות הארוכות נוצלו ללימוד ולהתוועדות. היו אלה שעות על גבי שעות של רוחניות ואווירה נעלית: מאמרי חסידות מעמיקים כהכנה להשתטחות, ניגוני געגועים לצד ניגוני שמחה פורצת גדר, שיחות נפש ושיתוף אישי מלב אל לב. שעות של ׳שבת אחיות גם יחד׳, שליכדו את המשתתפות למשפחה אחת גדולה ואוהבת.

בסיום המסע הגיעו הנשים לעת ערב לדנייפרופטרובסק, לאחר יום עמוס שהחל השכם בבוקר, בהשתטחות על הציון בהאדיטש, והמשיך בנסיעות מתישות. שלוחי הרבי בדנייפרטרובסק ראו לעצמם זכות לארח קבוצה מיוחדת זו, ושלטי ברוכות הבאות לצד שולחנות ערוכים הוכנו ברוב פאר. קבלת הפנים האלגנטית והמלבבת שהמתינה להן נסכה כוחות מחודשים, אף אחת לא ויתרה על סיור רגלי מרגש בעקבות עיר הולדתו של נשיא הדור.

והיום הגדוש עוד לא הסתיים - בשעת לילה החל באנקעט מפואר ומרגש במתחם ״מנורה״, שכלל תכנית אמנותית מגוונת ומרתקת, התוועדות מרגשת עם שלוחי הרבי הרב קמינצקי ורעייתו הרבנית, סיפורי שליחות בהשראת ארגון נשי חב"ד עם השליחה שושי וובר, וריקודי שמחה סוחפים, בשעות הקטנות של הלילה, בהם פרצה עוצמת החוויות האדירה בה נטענו הנשים (ללא זכר לעייפות...)

למחרת חוו שייט מדהים בנהר הדנייפר שכלל ברביקיו עשיר על הספינה. לאורך המסע התעצמה תחושת ה׳אשרינו׳ על הזכות להיות חלק מקבוצה כה ייחודית, שנרתמה לקחת אחריות ולסייע בהחזקת הארגון ובשדרוג הפעילות. גם השליחות שהתוועדו עם הנשים חיזקו את גאוות היחידה, כשסיפרו על החותם שטבע וטובע בהן הארגון, ככלי ומנוף לפעול בשליחות הרבי.

בהתרגשות, בתחושת עוצמה ובאחדות נפלאה נחתו החברות מצפות לראות בהתגשמות התפילות לגאולה פרטית וכללית, ונחושות לתרגם לפועל את הרושם האדיר של המסע: להוסיף ולפעול למען הארגון הקדוש, להרחיב את מעגלי חוג הידידות, עד למאות חברות בעז״ה וכך לאפשר התרחבות ופיתוח הפעילות, ולהגשים את המטרה - גאולה, בזכות נשים צדקניות!

מאחורי המסע המיוחד, מהרעיון עד לביצוע המורכב, עומדת הגב׳ שיפי נפתלין רכזת הנשים מהשורה הראשונה, שניצחה במרץ ובהתמסרות על מלאכת המסע. את המסע ליוותה הגב׳ רחל בולטון, יוזמת חוג הידידות המלווה אותו בעצה ובתבונה לאורך כל הדרך.

תודה מיוחדת לרב שניאור זלמן דייטש מהאדיטש על האירוח כיד המלך, לשליחה גב' נחמה דינה סגל מפולטבה שהגיעה עם בנותיה להתוועדות מחזקת ומרגשת עד דמעות, ולשליחה גב׳ שושי וובר על ההירתמות ועל הסיוע הרב בהיערכות הלוגיסטית.

לתורם שתרם את המסע ובזה נתן כוח להעצים את הנשים מהשורה הראשונה על מנת לסייע לארגון נשי ובנות חב"ד.

לנותני החסות – סופר שאול בייטש ומשה'לה גוטמן

צילום: גב' שמחה דיל



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.