מערכת COL | יום ט"ז אלול ה׳תשע״ו 19.09.2016

ידידים מבינים: הוקמה לשכת סיוע לרווחת אנ"ש בישראל ● חשיפה

בשעה טובה נחנכה אמש (ראשון) לשכת סיוע לתמיכה, עצה ותושייה בכל התחומים, לרווחת אנ"ש בארץ הקודש, פרי יוזמתם של ארגון החסד 'כולל חב"ד' ו'קרן מרומים' ● בכתבה המלאה: כל מה שתרצו לדעת על המיזם החדש שמבשר על מהפכה של ממש בכל מה שקשור לרווחתם של חסידי חב"ד בישראל  כל הפרטים
ידידים מבינים: הוקמה לשכת סיוע לרווחת אנ


בשורה משמחת לכלל אנ"ש בארץ הקודש: "ידידים מבינים", זוהי שמה של לשכת סיוע לתמיכה, עצה ותושייה בכל התחומים, לרווחת אנ"ש בארץ הקודש.

ארגון החסד 'כולל חב"ד' ו'קרן מרומים' נרתמו למלאכת הקודש החשובה וייסדו לשכה מסודרת, באמצעותה יוכל כל פונה ללא טרחה לקבל עצה והדרכה מול כל אתגר וקושי.

המיזם החדש נחנך אתמול (ראשון) ונפתח על ידי הרב יוסי קריצ'בסקי מ'קרן מרומים', שבירך ודיבר על חשיבותו הכבירה של המיזם שיעשה את המירב בכדי לספק מענה אישי לכל אחד ואחת מאנ"ש שיזדקק לכך.

בערב ההשקה השתתפו נציגי "ידידים מבינים" מרחבי הארץ (פרטיהם בהמשך הכתבה) ששמעו סקירה מקיפה על המיזם המבורך ועל תפקידם החשוב.

"ותשועה ברוב יועץ"

רבים מהחסידים זוכרים היטב את שיחת הקודש המרטיטה שנאמרה בחמשה-עשר בשבט תשמ"ח, במהלכה החל הרבי לדבר אודות הנהגת נשיא הדור באופן של 'יתיר מבחיוהי' – ש"נתן בעיון יפה לכאו"א מתלמידיו וההולכים באורחותיו וכו' את הכוחות הדרושים ללכת בדרך ישרה" ולא רק בקשר לשאלות בענייני עבודת ה' ודרכי החסידות, אלא בכל התחומים:

"ועל דרך זה בנוגע לשאר השאלות שבהם ישנו מענה ברור ב'תורה אור', ולדוגמה: שאלות בענייני רפואה – ציווי והוראת התורה 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' ע"י קיום הוראת הרופא..: שאלות בעניני פרנסה ומסחר וכיו"ב ע"פ הוראת התורה 'ותשועה ברוב יועץ', החל מהתייעצות עם ידידים מבינים, ועד"ז בשאר ענינים כדוגמתם"

בהזדמנויות רבות נוספות, הואיל הרבי לשוב ולהורות לחסידים להיוועץ עם ידידים מבינים ולסייע איש לרעהו מתוך 'אהבת ישראל' בהתמודדויות עם כל קושי ואתגר בשגרת החיים.

איחוד כוחות

במרוצת השנים וניסיון בסיוע במגוון תחומים, הוכר הצורך לאחד כוחות, לרכז ידע ולמנף את היכולת להעמיד לרשות כל אחד ואחד ממשפחת אנ"ש חסידי חב"ד את הידע והכלים הנדרשים לקבל החלטה נבונה, בסייעתא דשמיא בכוחות ובברכתו של הרבי – בכל תחום ועניין העולה על הפרק.

לשכת "ידידים מבינים", פרי עמלם, כאמור, של 'כולל חב"ד' ו'קרן מרומים' תורכב מנציגי קהילות אנ"ש. בכל קהילה ימונה "ידיד מבין" שיוסמך לרכז ולקדם פניות מאזור פעילותו.
"צוות הלשכה יפעל להשגת עצת מומחים בכל תחום והשגת האינפרומציה הזמינה האפשרית הטובה ביותר למען כל פונה", אומרים בהנהלת לשכת "ידידים מבינים".

בשלב ראשון, ייפתחו סניפים של "ידידים מבינים" בארבע קהילות אנ"ש בארץ הקודש: נחלת הר חב"ד שבקריית מלאכי (ר' יהודה סגל ור' ניסים נחמיאס), ביתר עילית (ר' טוביה ויגלר ור' שניאור ווינפלד), לוד (ר' חיים גלינסקי) ובית שמש (ר' שמעון וולס ור' בנימין מנדלסון).

"אנ"ש שמתגוררים בקהילות הללו יכולים החל מהיום לגשת עם בקשותיהם ישירות לנציגים של 'ידידים מבינים' ויקבלו את השירות הנדרש", מבשרים בהנהלת המיזם.

קריאה של חיבה

בהנהלת "ידידים מבינים" קוראים לאנ"ש "בקריאה של חיבה" להתגייס לימין יוזמת הקודש – ולהעמיד לרשות "ידידים מבינים" את הידע והניסיון שרכשו בתחום הקרוב לליבם, ו"יחד נזכה לקיים את הפסוק 'איש את רענו יעזורו ולאחיו יאמר חזק' ולגרום נחת רוח לאבינו רוענו הרבי נשיא דורנו".

יחד עם זאת, מבהירים בהנהלת הלשכה כי "נכנסים לפעילות מתוך שאיפה להיענות בחיוב לכל פנייה וללוותה עד לפתרון כל בעיה בסייעתא דשמיא, אולם אין התחייבות כי יתאפשר לספק מענה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.