מערכת COL | יום ט"ז אלול ה׳תשע״ו 19.09.2016

ברינוא: כינוס תורה וחנוכת ספריה לזכות הת' שנ"ז פבזנר ע"ה

ביום ראשון ט״ו אלול תחילת שנת המאה ועשרים ליום התייסדות ישיבת תומכי תמימים בליובאוויטש בשנת תרנ״ז, נערך בישיבת תות״ל בברינוא ארוע חנוכת ספריה וכינוס תורה מרשים לזכות התמים שניאור זלמן פעווזנער ז״ל ● סיקור מלא, תמונות  כינוס תורה וחנוכת ספריה בתות"ל ברינוא
ברינוא: כינוס תורה וחנוכת ספריה לזכות הת' שנ


חנוכת ספריה וכינוס תורה מרשים בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש בברינוא לזכות התמים שניאור זלמן פעווזנער ז״ל

ביום ראשון ט״ו אלול תחילת שנת המאה ועשרים ליום התייסדות ישיבת תומכי תמימים בליובאוויטש בשנת תרנ״ז היה יום התעוררות מיוחדת בישיבת תות״ל בברינוא.

כבר שנה עברה מאז פטירתו של התמים השליח שניאור זלמן ז״ל פעווזנער, שהיה אהוב ונערץ על כל התמימים ופעל רבות ללימוד והפצת בשורת הגאולה ובמיוחד בישיבות מחוגים שונים וקשר עם הראשי ישיבות ורבנים שליט״א.

הנהלת הישיבה החליטה לבנות ספריה מפוארת ורחבת ידים ספריית שניאור זלמן לספרי נגלה וחסידות ובה אגף מיוחד לספרי גאולה ומשיח לנוחיות התמימים. הספריה נבנתה מול הכניסה לזאל הגדול של הישיבה גדולה. הרב יוסף יצחק פעווזנער שי׳ כובד בקביעת המזוזה לספריה החדשה והודה בלבביות להמנהלים וראשי הישיבות ובמיוחד להרב יצחק נעמאנאוו שי׳ ולהרב מנחם מענדל גורעוויטש שי׳ ולראש הישיבה הרב יחיאל מ״מ קלמנסון שליט״א. ותודה מיוחדת לר׳ מנחם מענדל נג׳ר שי׳ שהיה הנחשון של הפרויקט והשקיע בזה הרבה משך חדשים מזמנו ומאודו.

אחרי קביעת המזוזה השתתפו התמימים שיחיו של הישיבה, ב״ה למעלה מ300 כ״י ועם עוד הרבה מאנ״ש מפאריז ומהסביבה, בכינוס תורה מרשים שהיווה קידוש השם יוצא מהכלל. משך קרוב לשלוש שעות ישבו התמימים ושקקו בחיות דבריהם הנלבבים והחידושי תורה של הרבנים שליט״א, כשרובם רושמים במחברת תורף הדברים.

כדאי לציין, שלהרבנים האורחים שליט״א זה היה הפעם הראשונה שמבקרים בישיבת תומכי תמימים ואף משתתפים בכינוס תורה לזכותו של זלמי ז״ל. היה נעים לשמוע מפיו של הרב היינמן שי׳ ראש ישיבת מקור ישראל שמכיר טובה לזלמי ז״ל ולחבריו שי׳ שהגיעו בכל ליל ששי ללמוד בחברותא עם תלמידי הישיבה שעומד בראשה. כמובן שבתחילה זה לא היה כל כך פשוט.

הרב ראטענבערג שי׳ רב אגודת הקהילות סיפר שהכיר זלמי ז״ל כשראה אותו בכינוס ׳דירשו׳ מחלק עלונים לכל המשתתפים שראו שפעל בתוקף של שליח ובאחריות. הרב ראטענבערג שי׳ רב בית כנסת רש״י שול ומגיד שיעור דף היומי בפאריז הזכיר את השיתוף פעולה בכמה ענינים עם שלוחי חב״ד בפאריז ועורר את התמימים שיחיו שיהיה והחי יתן אל ליבו לזכותו של זלמי ז״ל.

אחרי פתיחה בדבר מלכות ופילפול מאיר עיניים בענין הקהל מפיו של ראש הישיבה הרב קלמנסון שי׳ דיברו הרבנים האורחים שליט״א ובהמשך לזה נשא דבריו הרב אברהם ברוך פעווזנער שי׳ מרא דאתרא דקהילת חב״ד בפאריז, פילפול עמוק בשיטת הרמב״ם בלימוד.

בערב השתתפו כל התמימים שיחיו בהתוועדות לכבוד יום הבהיר ט״ו אלול.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.