מערכת COL | יום ט"ז אלול ה׳תשע״ו 19.09.2016

תלמוד תורה כפר-חב"ד: ריקודי 'כאדאראם' סוערים

ט"ו אלול יום היווסדות תומכי תמימים, נחגג ב'ישיבה ותלמוד תורה בנשיאות הרבי - כפר חב"ד', בכל השטורעם. בכיתות: לימוד השיחה שנאמרה לפני 30 שנה והתוועדויות חסידיות, בחצר: כרזות תעמולתיות ובסוף היום: ריקודי 'כאדאראם' סוערים  תלמוד תורה
תלמוד תורה כפר-חב
התלמוד תורה בכפר חב"ד, שנוסד על ידי הרבי הרי"צ וזכה להיות מהמוסדות יחידי הסגולה שבנשיאות הרבי, זכה גם לשם ייחודי 'ישיבה ותלמוד תורה', נוסח בו נפתחו מכתבי הרבי להנהלת הת"ת - זאת בשל העובדה שהוא הוקם כסניף של ישיבת חב"ד המרכזית בכפר חב"ד.

ט"ו אלול, יום חגה של תומכי תמימים, נחגג בתלמוד תורה, בשיא השטורעם. הבוקר נפתח בלימוד השיחה המיוחדת שנאמרה לפני שלושים שנה בדיוק - בה התבטא הרבי הייתי בטוח 'אז 770 גייט כאדאראם' (שב-770 מתחוללת 'מהפיכה') מרוב ריקודי השמחה, ובלימוד עובדות היסטוריות ומיוחדות הקשורות עם 'תומכי תמימים'.

במקביל לכך, על כל דלת של כיתה בת"ת, מתנוסס שלט 'כיתת אדמו"ר..' בו מצוין הרבי שעל שמו מוקדשת הכיתה. השנה, הוחלט בעצת הרב דוד מדר, מחנך כיתה ז' והרכז החברתי שניצח ביד רמה על כל הפקת היום החסידי - שכל כיתה תדאג לעורר שטורעם רציני בתלמוד תורה בכל חג ומועד חסידי הקשור עם האדמו"ר 'שלהם'. כיתתו, כיתה ז' - כיתת אדמו"ר הרש"ב - עמלו על תליית מודעות תעמולה חסידית עם תגליות ומסרים מיוחדים - בכל רחבי הת"ת.

לאחר התוועדות חסידית עם מחנך הכיתה וה'משפיע' הרב מנחם מענדל אלפרוביץ, יצאו התלמידים לריקודי שמחה בחצר הת"ת, בניצוחו של הזמר ר' אבי מנחם, מצוות המתגברים, והקלידן ר' פנחס לנדאו, אבא לילד בת"ת - שסחפו את התלמידים והמחנכים לריקודי שמחה סוערים.

מנהל התלמוד תורה, הרב מנחם מענדל ערד, שיתף בהתרגשות כי הברק בעיניים של התלמידים שנטלו חלק כ'שגרירי נרות להאיר', הדביק את כל התלמוד תורה. 'רואים במוחש את הכח העצום של הילדים החסידיים, שהם למעשה שלוחים צעירים. הפעילות שלהם, גרמה קנאת סופרים לשאר הכיתות, שמצפות בכיליון עיניים לתורן – לפתוח את דלת הכיתה ולהפיץ את מעיינותיהם – חוצה, אל חצר התלמוד תורה ואל שאר הכיתות'.

"מעניין לציין, כי אכן כאשר ייסד אדמו"ר הרש"ב את הישיבה הקדושה, הכריז 'התייסדות הישיבה איננה בשביל התורה בלבד, תורה אינה חסרה ברוך ה', ישנן הרבה ישיבות, הכוונה היא "להאיר אור", שילמדו נגלה ושילמדו חסידות בשילוב הדוק, שיהיה במה ללכת בשוק'".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.