מערכת COL | יום י"א אלול ה׳תשע״ו 14.09.2016

החגים בפתח: מבצע הסיוע הענק של 'כולל חב"ד' יוצא לדרך

ארגון הצדקה הוותיק בעולם, 'כולל חב"ד', נערך למבצע הסיוע הגדול ביותר של כל הזמנים לקראת החגים: חלוקת סלי מזון ותלושי קניה ל-23,000 משפחות, מהציבור החרדי ומהציבור הכללי, בכל רחבי הארץ. איך מאתרים את המשפחות הנזקקות באנ"ש ומתי תחל החלוקה בפועל? כל מה שתרצו לדעת על מבצע הסיוע הגדול   החגים בפתח
החגים בפתח: מבצע הסיוע הענק של 'כולל חב
פחות מ"שלושים יום קודם החג" ובארגון "כולל חב"ד" נרשמת היערכות שיא לקראת מבצע הסיוע היהודי הגדול בעולם. בשנה הארבע עשרה ברציפות, יחלק הארגון סלי מזון מיוחדים לרבבות משפחות נזקקות, מכל רחבי הארץ, זאת לצד תלושי מזון לקניות לחגי תשרי.
במסגרת המבצע, תתבצע חלוקה לציבור הכללי והחרדי, ובתוכם, כמובן, למשפחות חסידי חב"ד.

איתור המשפחות הנזקקות במגזר הכללי מתבצע בסיוע הקרן לידידות ובאמצעות מחלקות רווחה בערים השונות ברחבי הארץ. נציגי הרווחה מעבירים ל'כולל חב"ד' את רשימת הזכאים לקבלת סל המזון העשיר, לצד תלושי מזון.

בריכוזי חב"ד, מאתרים את המשפחות הנזקקות באמצעות גבאי בתי הכנסת שמכירים את אנ"ש באזור מגוריהם. הגבאים מכינים רשימה מסודרת לכולל חב"ד שמעבירים למשפחות את תלושי המזון. כידוע, חלוקת מזון לחסידי חב"ד לקראת החגים, מתקיימת כבר מימי כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע – מייסד 'כולל חב"ד'.

בכל נקודת חלוקה, נמצא נציג מטעם 'כולל חב"ד' שמפקח שהחלוקה מתבצעת רק על פי הרשימה שנקבעה מראש. הצצה בלוח הנתונים של 'כולל חב"ד', חושפת תמונת חסד חסרת תקדים: 23,000 משפחות (!), מכל רחבי הארץ, זוכות לסיוע של ארגון החסד היהודי הוותיק בעולם שהוקם על ידי כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע.

הסך המצטבר של סלי ותלושי המזון מגיע לכ-13,000 מיליון (!) שקלים.

באופן טבעי, סלי המזון של המגזרים השונים שונים, בהתאמה לכל מגזר ומגזר. סלי המזון של 'כולל חב"ד' מורכבים מחמישים קילו של מזון יבש; כל סוגי השימורים, קטניות, פסטה, מלח, סוכר, דבש, טחינה ועוד.

בכל שנה, זורמות אין ספור תגובות ל'כולל חב"ד'. "קשה לעמוד בקצב התגובות שמגיעות בכל פעם מחדש", אומר הרב צבי בלוי, המנהל את מערך החלוקה. "רוב התגובות אחידות, בהם אנשים מודים על סל המזון שסייע להם לנהל סעודות חג עשירות. ישנן תגובות מרגשות ויוצאות דופן של משפחות שכותבות שסלי המזון פשוט הצילו אותם".

החל מאמצע השבוע, במפעל האריזה בבאר טוביה החלו באריזת סלי המזון ובסידור של תלושי המזון. כשבעים פועלים עובדים משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב המאוחרות להרכבת סלי המזון.

"למרות ההרגל, כל שנה זה אתגר", אומר הרב בלוי, "החל מקבלת הצעות מחיר, עמידה בקשר רציף מול העיריות, בדיקה וטיפול ברשימות, הרכבת כתובות באופן יעיל לצורך החלוקה, ניסיון לעמוד כמה שיותר ביעד של סיוע לנזקקים וכמובן – האתגר המרכזי, האריזה והחלוקה בפועל".
בציבור הכללי, החלוקה כשבוע וחצי לפני ראש השנה כשבציבור החרדי החלוקה תתבצע בין ראש השנה ליום הכיפורים.

הרב שלום דוכמן, מנהל 'כולל חב"ד' מזכיר את שיחת הקודש הידועה של הרבי, בה הפציר לדאוג למשפחות נזקקות לקראת חודש החגים – לא פחות ואף יותר מפסח.

ומהיכן המימון העצום? "אנחנו מבקשים להודות מקרב לב לתורמים הנכבדים קרן מרומים של משפחת מירלאשוילי וכמובן לתורמים הרבים הנוספים שרבים הם ואי אפשר למנותם", אומר הרב דוכמן ומבקש לאחל לכל עם ישראל כתיבה וחתימה טובה, שנה טובה ומתוקה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.