מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשע״ח 20.08.2018

ט' אלול: 27 שנה לתחילת המהומות בקראון הייטס

היום, ט' אלול, לפני 27 שנה, החלו "מהומות קראון הייטס" שארכו במשך שלושה ימים, מיום שני - ט' אלול ועד ליום רביעי י"א אלול תשנ"א ● בפנים: על דופן העץ שהוקמה להסתיר  את חלון חדרו של הרבי, השיחה שהיתה רווייה בביטויים שמיימיים שאמר הרבי, ועל חלוקות הדולרים לברכה והצלחה שנערכו במשך שלושה ימים רצופים מרתקים  המהומות בקראון הייטס
ט' אלול: 27 שנה לתחילת המהומות בקראון הייטס
אילוסטרציה
היום, ט' אלול, לפני 27 שנה, החלו "מהומות קראון הייטס" שארכו במשך שלושה ימים, מיום שני - ט' אלול ועד ליום רביעי י"א אלול תשנ"א.

המהומות החלו לאחר שילד שחור-עור נהרג בתאונת דרכים בה היה מעורב רכב שהיה חלק משיירתו של הרבי. במהלך המהומות נרצח חסיד חב"ד ונגרם נזק רב לרכוש יהודי.

יום למחרת התאונה ופריצת המהומות, ביום שלישי י' באלול, נסע הרבי שוב פעם לאוהל של הרבי הריי"צ (שלא כפי הסדר הרגיל בזה). בשעות אלו הקימו 'הועד המסדר' דופן מעץ, המסתירה את חלון חדרו של הרבי למניעת אפשרות של גרימת נזק ח"ו מצד הפורעים, ושדרת איסטערן פארקווי נחסמה לתנועה על ידי חסידים, כאות מחאה על התנהלותה הפאסיבית של המשטרה באירועים האלימים.

כשחזר הרבי מהאוהל, נכנס להתפלל תפילת ערבית ב'זאל', ובסיום התפילה החל לומר שיחת קודש. בין הדברים אמר הרבי: "ליהודי אין כל שייכות למלחמות, בהיותו בנו יחידו של מלך מלכי המלכים הקב"ה". השיחה שהיתה רווייה בביטויים שמיימיים, נסכה בחסידים ביטחון רב, והרגיעה את הרוחות הלוהטות.

במהלך חלוקות הדולרים שהתקיימו בימי המהומות, ולאחריהם, (הרבי חילק דולרים לברכה והצלחה במשך שלושה ימים רצופים), עברו אנשים שונים שהיו קשורים עם הרגעת המהומות, מפקדי המשטרה, ראשי ארגוני שמירה חיצוניים, ופוליטקאים שסייעו להפעיל לחץ על משטרת ניו-יורק.

הרבי הודה לכל המסייעים מחד, ומאידך, העביר את כל האחריות על הגנת השכונה והפעולות הצריכות להינקט לידי אלו שנבחרו כנציגי הקהילה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.