מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשע״ו 12.09.2016

בית המשפט העליון: מה יהיה בכותל?

מתווה הכותל: היום דן בית המשפט העליון בעתירה שהוגשה ע"י המרכז הרפורמי לדת ולמדינה יחד עם ארגונים נוספים כנגד הקרן למורשת הכותל זאת בעקבות אי יישום החלטת הממשלה בקשר לכותל  לדיווח מלא
בית המשפט העליון: מה יהיה בכותל?
(תמונת הכותל: ארכיון הקרן למורשת הכותל. בתמונה הקטנה: הרב שמואל רבינוביץ' רב הכותל)
הסערה סביב הכותל לא שוקטת: בהמשך לעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון לפני שלוש שנים ע"י 'המרכז הרפורמי לדת ולמדינה' יחד עם הארגונים 'נשות הכותל' 'קולך' 'חדו"ש' ו'ישראל חופשית', נגד 'הקרן למורשת הכותל' בטענה שהיא "מדירה נשים וזרמים שאינם אורתודוכסיים" – הגישו עתירה נוספת, זאת בעקבות אי-יישום של "מתווה הכותל" השנוי במחלוקת עליו הסכימה הממשלה.

על פי מתווה הכותל תוקצה הרחבה הדרומית באזור קשת רובינסון לתפילות שלא על פי דרך התורה אלא על פי מנהגי הזרמים הלא-אורתודוקסיים, וכי נציגי הזרמים יהיו שותפים במועצה שתנהל את הרחבה הדרומית.

בתמורה להקצאת הרחבה הדרומית לזרמים - יסכימו אלו להימנע מלעמוד על דרישתם בעתירה לבג"ץ לאפשר תפילה בניגוד להלכה ברחבת הכותל הקיימת.

בחודש ינואר השנה (2016) אישרה הממשלה ברוב של חמשה עשר חברים נגד חמשה – את "מתווה הכותל". שר הפנים ר' אריה דרעי ממפלגת ש"ס ושר הבריאות ר' יעקב ליצמן ממפלגת "אגודת ישראל" שאמנם התנגדו למתווה, אבל לא פעלו כדי למנוע אותו – שכן, לדעתם, התערבות בג"ץ גרועה יותר מההסכם, ואם כן זהו "הרע במיעוטו".

היום בבוקר דן בית המשפט בעתירה שוב, כי לטענת העותרים "מאז לא קרה דבר והחלטת הממשלה נותרה כאות מתה".

במהלך הדיון ביקרו השופטים את הממשלה על העובדה שהמתווה לא מיושם. במהלך הדיון אמרה נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, לנציגי המדינה בדיון כי הדברים נסחבים עד בלי קץ. נאור הוסיפה כי אין זה תפקידו של בג"ץ להוציא את הערמונים מהאש במקום הממשלה.

"בהקשר של התקנות הללו", הוסיף השופט אליקים רובינשטיין. "האם יש איזה שהוא סיכוי בעולם ששר הדתות יחתום על התקנות הללו או שצריך לעשות צעד כדי שאחר יחתום עליהן?". עוד אמר רובינשטיין בהתייחסו ל"קרן למורשת הכותל" ולרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ': "זה מעגל שוטה, כי הממונה זה הרב והרב יש לו השקפה א' וכבודו במקומו מונח, אך השאלה היא: מה עושים לגבי כל שאר הציבור שלא מחזיק בהשקפה זו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.