מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשע״ו 12.09.2016

המסע העוצמתי של רשת חב"ד לנוער 'CTeen' לפולין וישראל

בחודש שעבר חזרו למעלה מ80 בני ובנות נוער יהודים מכל רחבי העולם ממסע עוצמתי בן שלושה שבועות לפולין וישראל, שנערך זאת לראשונה ע"י ארגון רשת חב"ד לנוער – CTeen, תחת השם 'מסע מורשת'. בכתבה המלאה, דיווח מלא ו100 רגעים מהמסע החוויתי   המסע העוצמתי
המסע העוצמתי של רשת חב
צילום: בנצי ששון
בחודש שעבר חזרו למעלה מ80 בני ובנות נוער יהודים מכל רחבי העולם ממסע עוצמתי בן שלושה שבועות לפולין וישראל, שנערך זאת לראשונה ע"י ארגון רשת חב"ד לנוער – CTeen, תחת השם 'מסע מורשת'.

שתי קבוצות נפרדות של בנים ובנות יצאו יחד למסע של פעם בחיים כשאת קבוצת הבנים מלווה השליח הרב משה ראפפורט ממיקוואן, וויסקונסין ואת הבנות ליוותה השלוחה רחל פלינקשטיין מווילמינגטון, דלוור.

את ששת הימים הראשונים של המסע העבירו המשתתפים במדינת פולין, שם ביקרו הם במחנות ההשמדה טרבלינקה, חלמנו ואושוויץ, וכן באתרים יהודים שונים ברחבי המדינה, שנתנו להם להבין את השפעת השואה על יהדות העולם, ולעמוד מקרוב את אחד מהאירועים הטרגיים ביותר בתולדות העם היהודי.

"ההיחשפות לדברים האלה גרמה לי לדחף פנימי להמשיך ללמוד ולהיות גאה ביהדות שלי", אומר בן ברוסק ממנצ'סטר, אנגליה.

מפולין, המשיכו הקבוצות לישראל, כאשר לרבים מהמשתתפים הייתה זו הפעם הראשונה בארץ הקודש. במשך שבועיים ימים הם ביקרו באתרים היהודים החשובים בארץ, זאת לצד אטרקציות שונות ואווירה ייחודית שמקסמה את השהות שלהם וגרמה להם לחוות את ארץ הקודש בפרספקטיבה שונה ומיוחדת.

"אחרי הביקור באושוויץ, במקום של רוע ואכזריות בו איבדו את חייהם למעלה מ1.1 מיליון יהודים, נסענו ישר לשדה התעופה ומשם טסנו ארצה כאשר התחנה הראשונה שלנו הייתה הכותל המערבי", מספר ז'ק הורוביץ מווילמנגטון, דלוור. "להגיע מהמקום השפל ביותר למקום הגבוה ביותר היה הרגע בו כל המסע הזה הפך לאמיתי ומיוחד בעיני".

"לפני שהשתתפתי במסע הזה, התביישתי לומר שאני מסתיר את הזהות היהודית שלי", משתף זכריה כהן מניו יורק, "עכשיו אחרי החוויה הזו, אני פשוט גאה להיות חלק מהעם המדהים הזה".

הרב מנדי קוטלרסקי סגן יו"ר CTeen אומר שה"מסע היחודי הזה הוא חלק מההתפתחות והצמיחה של רשת חב"ד לנוער – CTeen. זה ברור שמחנות הקיץ הם אחד מהדברים שמשפיעים ביותר על הנוער, ואחרי חוויה שכזו אנחנו בטוחים שזה ישפיע על הצמיחה שלהם בכל הקשור למסורת ויהדות".

הרב נחמן רבקין, מי שמנהל את המסעות הקיץ של הארגון רוצה לקחת הזדמנות זו להודות לחברי הצוות המסורים שבזכותם הטיול הזה היה לחוויה של ממש בעל השפעות רבות על המשתתפים, וכן לרב יוסי לו על מעורבותו בהכנת המשתתפים למסע שלהם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.