מערכת COL | יום ח' אלול ה׳תשע״ו 11.09.2016

קיץ תשע"ו ב"הדסה": הפעילות שרוממה את המרכז הרפואי

מי שיסתובב במסדרונות בית הרפואה הדסה, ודאי יבחין בשליח הרב ישראל נפתלין הפועל בקרב החולים בני משפחותיהם והצוות הרפואי. במהלך השנה החולפת מאות הניחו תפילין, אלפים מצאו עצמם מחפשים נחמה אצל השליח, באינספור נשמות ניצתה התקווה ● COL מגיש דיווח מלא מהפעילות וגלרייה נרחבת  חב"ד בהדסה
קיץ תשע
מי שיסתובב במסדרונות בית הרפואה הדסה, ודאי יבחין בשליח הרב ישראל נפתלין הפועל בקרב החולים בני משפחותיהם והצוות הרפואי. במהלך השנה החולפת מאות הניחו תפילין, אלפים מצאו עצמם מחפשים נחמה אצל השליח, באינספור נשמות ניצתה התקווה. חב"ד עם כל הלב לכל אחד זהו לא עוד סלוגן חסר משמעות, מוכיח זאת הרב ישראל, המטה אוזן קשבת לשוהים בבית הרפואה הדסה, ומשמש ככתובת פעילה לכל עניין רוחני וגשמי כאחד.

במהלך הקיץ התקיימה פעילות מיוחדת בקרב הנשים המאושפזות במחלקות נשים והריון בסיכון גבוה, הפעילות שכללה סדנה מרתקת בנושא חשיבה חיובית הותירה רושם עצום על המשתתפות, בהמשך התנסו הנשים בשזירת פרחים מבצק סוכר, הסדנה התקיימה בהצלחה רבה בהנחייתה של האומנית הגב' רותי הילמן, וכל זאת מתוך אוירה חמה ושלווה. בתום הסדנה הודו הנשים המשתתפות בהתרגשות ובהערכה לבית חב"ד הפועל במקום על הפעילות המיוחדת שרעננה את שגרת אשפוזן והפיחה בהן מרץ וכוחות מחודשים. הצוות הרפואי והאחיות שהבחינו במתרחש ציינו לשבח את הפעילות המגוונת וביקשו לקיים סדנאות נוספות שיותירו אחריהן חומר למחשבה, מרץ מחודש וחום בלב.

זו כבר שנה שניה שנרשמת הצלחה יוצאת דופן לקייטנה המתקיימת בקרב הילדים המאושפזים במחלקה האונקולוגית ובמחלקות הילדים. התגובות החיוביות אינן פוסקות מלהגיע. הילדים המשתתפים, ההורים האחיות והצוות הרפואי יצאו מכליהם לנוכח ההתנהלות הייחודית של הקייטנה אשר הסבה התרגשות עצומה אצל הילדים. במשך שבועיים שלמים חוו הילדים מגוון פעילויות המותאמות לצרכיהם המיוחדים, וכל זאת בטיפולן המסור של המדריכות האדיבות שלא פסחו על אף אחד, גם על כאלה שמצבם הרפואי לא אפשר להם לקום ממיטתם. כל אחד משתתפי הקייטנה קיבל יחס חם ואוהב כאילו היה יחיד ומיוחד.

לאחר שבועיים מאושרים בהם בכל יום במשך ארבע שעות נהנו הילדים מתוכן יהודי המוגש בצורה נעימה ומזמינה, נותרו כולם עם זיכרון מתוק, לב פתוח לכל עניין יהודי וטעם חזק של עוד.

ביצוע התוכניות והפעילויות לנשים וילדים נעשה על ידי גב' רותי הילמן שעמלה רבות על התוכניות המגוונות.

"אני מלא הערכה לאנשי חב"ד הדסה שבמסגרת פעילות קייטנת הקיץ חיממו את ליבם של הילדים ואף גרמו להם לחוש לרגעים חופשיים ומאושרים, זאת בנוסף לפעילות השנתית של הרב ישראל נפתלין המפיץ חום יהודי במסדרונות בית החולים במרץ ובמסירות. מי יתן ותמשיכו בפעלכם בקרב השוהים בבית החולים הדסה". דברים אלו שנאמרו על ידי מנהל בית החולים לילדים הדסה, פרופסור איתן כרם, משקפים יותר מכל את הערכה העצומה אותה רוחשים הצוות הרפואי לפעילותו של בית חב"ד המפיחה חיים מחודשים במקום בו לעתים נדמה כי אפסה תקווה.

בחודש הקרוב מתוכננת נסיעה של אנשי הצוות הרפואי יחד עם הרב נפתלין לקברות צדיקים. מסע זה מהווה כחוויה מרוממת לאלו שבמהלך השנה אמונים על ריפוי הגוף, וכעת ניתנת להם הזדמנות מיוחדת לטפח את הנשמה. המשתתפים במסע הנערך בשנה שעברה יעידו כי חשו בהתעלות מיוחדת, כזו השמורה לתפילות אצל צדיקים, כזו המיוחדת לנשמה היהודית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.