מערכת COL | יום ו' אלול ה׳תשע״ו 09.09.2016

"בית הרפואה בנהריה עיכב טיפול בבתי הפצועה"

ר' שניאור פרידמן, חסיד חב"ד מארה"ב שבתו סבלה מחבלה בראשה, כועס על כך שבמיון בבית הרפואה בנהריה, דרשו תשלום במזומן, וסירבו לתת טיפול רפואי לבתו עד שלא הוציא כסף מזומן בכספומט  לסיפור המלא
בית הרפואה בנהריה
מירית קושניר סטרומצה, YNET

תייר מארה"ב שהגיע עם בתו הפצועה לחדר המיון של בית החולים בנהריה, טוען כי במרכז הרפואי עיכבו את הטיפול עד ששילם במזומן.

שניאור פרידמן עזב את הארץ לפני 11 שנה, בתום שירותו הצבאי. מאז הוא מתגורר בניו יורק עם אשתו וילדיו. בימים אלה, במסגרת ביקור מולדת, הוא טייל עם ילדיו ועם משפחה נוספת בכפר פקיעין. הילדים ירדו אל המעיין העתיק שבמרכז הכפר, כשלפתע הילדה בת השמונה החליקה ונחבלה בראשה.

"כמויות הדם היו גדולות", סיפר פרידמן. "החולצה הלבנה של הילדה התמלאה בדם, והמראה היה מזעזע. תושבים מקומיים הפנו אותנו אל סניף של קופת החולים הכללית, שנמצא בסמוך למעיין. הסברנו לרופא שמדובר בתיירת, והדבר לא הפריע לו. הוא ניסה לעצור את הדימום באמצעות תחבושת, אבל כשהילדה החלה להקיא, הרופא אמר שיש כאן חשד לזעזוע מוח והפנה אותנו ישירות לחדר המיון. מיהרנו לבית החולים בנהריה.

"אנשים נבהלו מהמראה של הילדה עם החולצה המוכתמת בדם ופינו לנו את התור, אבל כשהפקידה שמעה שמדובר בתיירת, היא אמרה בפשטות: 'צריך לשלם 1,230 שקל'. הוצאתי את כרטיס האשראי, אבל הפקידה אמרה שהיא יכולה לקבל רק כסף מזומן. הסברתי שבאנו מטיול ושאין עלינו סכום כזה, והפקידה שלחה אותנו לכספומט. שאלתי אם היא רואה את מצב הילדה, אבל הפקידה אמרה שהיא מצטערת, היא לא יכולה לקבל אותנו בלי כסף מזומן".

פרידמן נאלץ לרוץ עם בתו לכספומט שבכניסה לבית החולים. רק כששב עם הכסף, הושלם הליך הקבלה והילדה זכתה לבדיקה של רופא. "הרופא אמר שאולי טוב יהיה להשאיר אותה ללילה, להשגחה", מספר פרידמן, "ואז הגיעה מישהי שאמרה שיש כאן בעיה, כי צריך לשלם עבור הלילה 3,000 שקל במזומן. החבר שלי, שהוא אזרח ישראלי, חתם על שטר חוב למקרה שיחליטו על אישפוז.

"לא יודע מה היה קורה אם החבר לא היה איתי, ולא ברור לי איך השאלה אם לאבא של הילדה יש כרגע מזומנים בכיס יכולה להפוך לפרמטר בשיקולי הרופאים. בהמשך הסבירו לנו שרק בשעות הבוקר יש הרשאה לפקידות להשתמש בכרטיסי אשראי, ואנחנו הגענו ב-17:00. צריך לדעת מתי ליפול. הגבלת השעות אינה ברורה, בפרט שהטכנולוגיה כבר קיימת.

"זה מרכז רפואי שמתהדר בכך שהוא מסייע לפליטים סורים", הוסיף חברו של האב. "ממש התביישתי בפני התייר שלנו. מה, הם לא חתומים על שבועת הרופאים? היו אמורים לקבל אותנו ללא דיחוי, לפחות לעזרה הראשונית, בפרט שהיום כל דוכן פלאפל מקבל גם כרטיס אשראי".

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר: "מחובתנו ליידע כל פונה על העלות הכספית הכרוכה בהעדר התחייבות כספית. הודגש בפני האב כי התשלום אינו תנאי לבדיקת

רופא וטיפול במיון עבור בתו. בעת הפנייה לא ניתן היה לשלם באמצעות כרטיס אשראי מטעמים טכניים, והערה זו תטופל באופן מיידי. האב בחר לעזוב עם בתו את דלפק חדר המיון ושב לרשום אותה בדלפק לאחר כשעתיים. הילדה עברה מיד בדיקות מקיפות במיון ילדים, ואף הוצע לאב לאשפז אותה לצורך מעקב. מאחר שלא היה מעוניין, החליט הצוות המטפל להשאיר את הילדה להשגחה של מספר שעות בחדר המיון, בסיומן שוחררה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.