מערכת COL | יום ו' אלול ה׳תשע״ו 09.09.2016

קיץ בלתי נשכח לילדי מוסדות חב"ד בישראל

בעקבות הוראת הרבי להנהלת רשת מוסדות חב"ד בישראל, 'אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש', לקחת אחריות על התלמידים גם בחופשת הקיץ, נערכה השנה תוכנית מושקעת וייחודית לכל שכבות הגיל, מה שהפך למפעל הקיץ הגדול בעולם ● בגני הילדים הופקה תכנית חסידית שהותאמה לכל הקהלים ● בבתי הספר השתתפו מספר שיא של משתתפות – קרוב לעשרת אלפים בנות ● ובמוסדות חטיבות הביניים השיקו תוכנית שלא מפסיקה לקבל תגובות מההורים   קיץ בלתי נשכח
קיץ בלתי נשכח לילדי מוסדות חב
הוראות רבות שיגר הרבי נשיא דורנו להנהלת רשת מוסדות חב"ד בישראל, 'אהלי יוסף-יצחק ליובאוויטש', בכל מה שנוגע ללקיחת אחריות על התלמידים גם בחופשת הקיץ.

בהנהלת 'הרשת', בה מתחוללת מהפכה חינוכית חסרת תקדים, קיימו השנה את הוראת הרבי, נשיא ה'רשת', בהידור רב, כשהפיקו שלל תוכניות חסידיות וייחודיות עבור התלמידים, מכל הגילים, המגזרים, העדות והחוגים – הפסיפס המדהים שמרכיב את מוסדות חב"ד בארץ הקודש.

"עשינו מאמצים גדולים בכדי לספק מענה לכל השכבות של התלמידים", אומרים בהנהלת ה'רשת' ומספקים הצצה ראשונה לתוכנית הקיץ לילדי מוסדות חב"ד – מה שהפך בהחלט למפעל הקיץ הגדול בעולם.

גני הילדים: פעילות שהביאה לעליה ברישום

עבור תלמידי גני הילדים, הפזורים בכל רחבי הארץ, הושקה פעילות מיוחדת שכללה את כל מה שהילדים צריכים לחודש המדובר, בו נערכה פעילות הקיץ.

מדובר בפעילות ברמה גבוהה ואיכותית, חסידית וטהורה, שהונגשה לכל הקהלים שמוצאים בגני חב"ד את הבית הטבעי שלהם. הגננות קיבלו חומרים מושקעים, מה שחסך להם שעות של מחשבה בכדי להפיק פעילות יצירתית.

על פי הנתונים המדהימים, עולה שבפעילות הקיץ של הגנים השתתפו קרוב לארבעת אלפים ילדים מכל רחבי הארץ.

"ברוך השם התגובות שהתקבלו היו אדירות", מספרים ב'רשת', "האפקט העצום של הפעילות גרם לכך שנוצרה עלייה ברישום לשנה החדשה, שכן הורים רבים סיפרו למכריהם על האיכות של גני חב"ד שלא שוכחים את התלמידים גם בחופשת הקיץ. זו הייתה הפעם הראשונה שנערכה תוכנית בהיקף גדול כל כך והתגובות בהתאם".
בתי הספר: מספר שיא של תלמידות

בבתי ספר של ה'רשת' נערכה תוכנית בחופשת הקיץ, זו השנה הרביעית ברציפות, אם כי השנה נרשם שדרוג משמעותי. בשנה הראשונה הפעילות התמקדה בכיתות א-ב והשנה נערכה התוכנית עד לכיתות ו'.

"מה טמון" - זהו השם שנבחר לחודש הפעילות. המטמון, זהו ה'יראת שמים' של כל יהודי ובמסגרתו למדו התלמידות הלכות שנוגעות לחיי היום יום, באופן מרתק ומעניין, עם חוברות מושקעות שהופקו במיוחד לחודש הפעילות.

בפעילות השתתפו למעלה מתשעים אחוז מהתלמידות. "מדובר בנתון שיא של ממש", אומרים ב'רשת', "קרוב לרבבת תלמידות נשארו בבית הספר והשתתפו בתוכנית של ה'רשת'. מעולם לא היה דבר כזה. כל זה התרחש בזכות פעילות חווייתית ואטרקטיבית".

התלמידות הבוגרות: קיץ של משימות

השנה, לראשונה, נערכה פעילות הקיץ גם לתלמידות בגילאי חטיבות הביניים ובתי הספר העל יסודי – מכיתה ז' ועד כיתה י"ב. "הרבי ביקש שניקח אחריות על כל התלמידות וזה כמובן כולל את השכבות הגבוהות", מסבירים ב'רשת'.

"מדובר בתלמידות בוגרות שהפעילות של בית הספר היסודי לא מתאימה להן, אך יחד עם זאת, ידענו שיש לנו אחריות לדאוג להן, כרצון הרבי. חשבנו רבות ולאחר התייעצות עם כל הגורמים החינוכיים ומחשבה רבה, השקנו תוכנית בשם 'מתאים לי', במסגרתה אורגן לתלמידות סדר יום חסידי, בכל מקום בו הן נמצאות.

"הפקנו קטלוג מיוחד ובו משימות יומיות שיסייעו לסדר היום החסידי, כמו תפילת שחרית עד עשר וחצי בבוקר, לימוד חת"ת ורמב"ם, לימוד בענייני גאולה ומשיח, תפילת מנחה, יציאה ל'מבצעים', קריאת אגרת קודש של הרבי לפני השינה, השתתפות במפגש כיתתי, ועוד. כל תלמידה שמילאה משימה, שיגרה הודעת טקסט למערכת מיוחדת שהקמנו.

"התלמידות שהשתתפו במבצע נכנסו היישר להגרלת ענק על מוצרים יקרי ערך שכללו ספרי קודש ומתנות ייחודיות. ההיענות הייתה עצומה כשלמעלה מאלף וחמש מאות בנות נטלו חלק פעיל בתוכנית.

"התגובות זרמו מכל עבר. אמא, שמשמשת גם כאשת חינוך, אמרה לנו שבחיים לא חוותה חופש כמו השנה. 'לראשונה לא היה לי מאבק עם הבנות, כולן קמו בזמן וניהלו סדר יום חסידי ומתקתק', סיפרה. ברוך השם ההצלחה הייתה מעל המשוער כשזרמו למערכת למעלה מעשרים וחמש אלף הודעות!".

לסיום, בהנהלת ה'רשת' מציינים לשבח את "עשייתם המסורה של כל צוותי השליחות בשדה החינוך - גננות, מחנכות, מורות ומנהלות אשר ויתרו על החופשה הפרטית שלהן לטובת קיום הוראת הרבי בהידור ונטלו חלק פעיל ומשמעותי בהובלת תוכניות הקיץ".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.