מערכת COL | יום ה' אלול ה׳תשע״ו 08.09.2016

שר הבטחון: "קורא למערכת אכיפת החוק למצות את הדין"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קורא למערכת אכיפת החוק למצות את הדין ולהחמיר בענישה כלפי תוקפיו של הרב משה הבלין, שהותקף אמש על-רקע חתימתו על הסכם עם צה״ל בנוגע לגיוס בני ישיבות ● יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנ"צ יצחק הרצוג: "אין לי ספק שתנועת חב"ד הידועה בנועם הליכותיה תמשיך לפעול לאחדות העם ולהבאת האחווה" ● ח''כ עמיר פרץ: ״מגנה בכל תוקף את הניסיון להטיל אימה ופחד על כל אישיות תורנית התומכת בגיוס חרדים לצה״ל ●  אל״מ במיל׳ יונתן ברנסקי, מנכ״ל עמותת נצח יהודה: "מה שמטריד הוא שהגינוי הזה לא נשמע מצד אישי ציבור חרדיים. זה חבל מאוד"  תגובות  לתקיפה
שר הבטחון:
למעלה משמאל: עמיר פרץ והרב הבלין. למטה משמאל: שר הביטחון אביגדור ליברמן
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קורא למערכת אכיפת החוק למצות את הדין ולהחמיר בענישה כלפי תוקפיו של הרב משה הבלין, שהותקף אמש על-רקע חתימתו על הסכם עם צה״ל בנוגע לגיוס בני ישיבות.

השר ליברמן, שפנה כבר לפני כמה ימים במכתב לשרת המשפטים ולשר לבט״פ בענין ההסתה והפגיעה נגד חיילים חרדים ואלו הפועלים למען שילובם של החרדים בצה״ל, אומר כי יש להעביר מסר ברור לאותם מתפרעים שמדינת ישראל לא תסבול כל סוג של הסתה או אלימות נגד אותם חיילים ורבנים. לדברי השר ליברמן תקיפת הרב היא חציית קו אדום והמקרה הזה צריך שישמש בידי מערכת אכיפת החוק תמרור אזהרה כלפי אלו שמאיימים, משמיצים ופוגעים בחיילים חרדים ובמי שפועל למען שילובם של החרדים בצה״ל. רק פעולה החלטית ובלתי-מתפשרת וענישה משמעותית כלפי אותם תוקפים תוכל לשים סוף לתופעות הפסולות הללו, אומר השר ליברמן, ואני מצפה ממערכת אכיפת החוק על כל זרועותיה לפעול בהתאם.

יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנ"צ יצחק הרצוג שוחח ארוכות עם הרב הבלין רב הערים של קרית גת ושדרות וחבר בית דין רבני חב"ד שהוא ורעייתו הותקפו אמש בידי פורעים שניסו באלימות להניא את הרב הבלין ובאמצעותו את חסידות חב"ד מלהפעיל את ההסדר עליו חתמו בברכת בית דין רבני חב"ד עם הצבא לתלמידי ישיבות חב"ד היוצאים ללמוד בחו"ל במסגרת הישיבה.

הרצוג אמר להרב הבלין: "אני קורא למשטרת ישראל לפעול בכל האמצעים כדי לעקור משורש את התופעה המבחילה הזו ולעצור את הגורמים שהפעילו אלימות כלפי הרב ורעייתו אמש. אלה אותם גורמים המפעילים אלימות כדרך וכאמצעי לחץ בכל מאבק אותו הם מנהלים. הם אינם בוחלים באלימות גם כשמדובר בדמות רבנית ובגדול תורה. אני מבקש להביע שאט נפש מהתנהגותם ולחזק את ידיך בשעות קשות אלה. אין לי ספק שתנועת חב"ד הידועה בנועם הליכותיה תמשיך לפעול לאחדות העם ולהבאת האחווה בין כל שדרות הציבור כפי שהורה הרבי כל השנים" הרב הבלין הודה להרצוג על דברי התמיכה והעידוד.

ח''כ עמיר פרץ מתייחס לתקיפת הרב משה הבלין, הרב של קריית גת ושדרות, אשר הותקף עם רעייתו אמש בביתם בידי 25 חרדים: ״מגנה בכל תוקף את הניסיון להטיל אימה ופחד על כל אישיות תורנית התומכת בגיוס חרדים לצה״ל. מדובר בתופעה חמורה שעל גורמי החוק לפעול נגדה במהירות ובנחישות ולהעמיד את התוקפים לדין״

״אני מחזק את הרב ורעייתו שעושים עבודת קודש בתרומתם להפלת החומות בין החברה הישראלית לבין החברה החרדית. הגיוס לצה״ל הוא סמל ההשתלבות, סמל ההחלטה לשאת בנטל ביחד עם כל עם ישראל שמשלבת תורה ודרך ארץ, תורה ומלאכה, תורה והגנה על מדינת ישראל״.

פרץ מוסיף: ״שוחחתי הבוקר עם הרב וחיזקתי את ידו וידי בני משפחתו ובמיוחד את רעייתו שחוותה חויה קשה בתוך ביתה. את האלימות והרוע הזה נעקור מהחברה הישראלית״

אל״מ במיל׳ יונתן ברנסקי, מנכ״ל עמותת נצח יהודה ומי שעצמו שימש בעבר כמפקד הגדוד החרדי, מוסר בתגובה כי ״עולם הפוך ראיתי. בזמן שהחיילים שלנו מוסרים את נפשם כפשוטו, תוך הקפדה על תורה ומצוות, התוקפים הללו פועלים בניגוד לכל ערך תורני במעשים שלהם ובהתנהגותם, ולכן הם ראויים לכל גינוי. מה שמטריד הוא שהגינוי הזה לא נשמע מצד אישי ציבור חרדיים. זה חבל מאוד כי החיילים שלנו נמנים על הציבור החרדי ומצפים מנציגיהם להלחם עבורם, כמו שהם נלחמים עבור כל עם ישראל״.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.