מערכת COL | יום ד' אלול ה׳תשע״ו 07.09.2016

״דע מאין באת״ ● בלוג שליחות

ניסיתי בכל כוחי לסייע ל"סטיב" במידע רלוונטי, אחרי שיחה ממושכת, צעדתי איתו למכוניתו להיפרד ממנו לשלום ● לא יכולתי שלא לשים לב, לשלט גדול ובולט מאוד, שמחובר לפגוש הרכב, וכך כתוב באותיות קידוש לבנה, המבשר לכל: ״מברדפורד אנגליה בחיפוש אחר אבותי שבבריאנסק" ● למה הוא כתב את זה? ״חשבתי״ וכי הוא רוצה להיעזר בעוברים ושבים?! או שמא, נמצא הוא, בצומת דרכים, ורוצה להזכיר לעצמו את מוצאו האמיתי. כחסידים ברורה לנו דרכינו, אך פעמים אנו נמצאים בצומת דרכים  ״דע מאין באת״
״דע מאין באת״ ● בלוג שליחות
עוד יום שגרתי בשבוע, לפתע נכנס למשרדי אדם מבוגר, ״המזכירה מצביעה עליו״ ואומרת ״הוא דובר רק אנגלית״.

"שמי "סטיב" ואני מתגורר בברדפורד אנגליה", במשך שעה ארוכה הוא מגולל בפני את סיפור חייו , אבי ז"ל לא השאיר כמעט שום מידע אודות משפחתינו העניפה, "כעת הגעתי לגיל פנסיה, החלטתי, שהגיע הזמן להתפנות ולהתחקות אחר עברי ושורשיו היהודיים", "היות וידוע לי שמשפחתי מבריאנסק החלטתי להגיע בכוחות עצמי לכאן, לאזור, בו נולדו הורי, ולנסות לנבור בארכיונים המקומיים אולי יעלה בידי למצוא בדיל או רמז לעץ המשפחתי"
ל"מסע שורשים" המפרך "סטיב" התכונן חודשים רבים, לשם כך, שכר ״אוטוקראוון״ (טנק מבצעים קטן),

לפני 8 ימים יצא "סטיב" מברדפורד אנגליה מאז גמע 3000 ק"מ, חצה כמה וכמה מדינות, הכל על מנת להתחקות אחר עברו היהודי בעיר בריאנסק.

במפגש עימי, ביקש ״סטיב״ לדלות פרטים נוספים על הקהילה ועברה, בנסיון נוסף להשלים את הפזאל המשפחתי.

******

מסופר על שני חסידים שאחרי ביקורם בליובאוויטש, יצאו ברגל לדרכם, מליובאוויטש לכפר ״רודניא״ השכנה, בכוונתם בתוך שעתיים להספיק להגיע עד שקיעת החמה למבואות הכפר ״רודניא״.

בדרכם הגיעו להצטלבות דרכים ולא ידעו להיכן לפנות ימינה או שמאלה.

לפתע, הבחין אחד מהם בעמוד הכוונה אשר זרוק בצד הדרך ועליו מופיעים "שני שלטים", באחד כתוב "רודניא" ועליו חץ, ובשני מופיע "ליובאוויטש" וגם עליו חץ, אך מכיון שהשלט זרוק, שמוט על האדמה, לא ניתן לדעת היכן היה ממוקם בתחילה, ולא ברור להיכן לפנות.

חסרי אונים, הביטו החסידים זה בזה, חלפה רגע של מחשבה נוספת, והנה הבזיק רעיון במוחם.
העמידו השניים את העמוד וסובבו את החץ עם הכיתוב "ליובאוויטש" לאותו שביל "ממנו הם הגיעו", וממילא החץ עם הכיתוב ״רודניא״ כוון לצד הנכון. מאחר וידעו מהיכן באו, ידעו לאן לפנות.

*****

ניסיתי בכל כוחי לסייע ל"סטיב" במידע רלוונטי, אחרי שיחה ממושכת, צעדתי איתו למכוניתו להיפרד ממנו לשלום,

לא יכולתי שלא לשים לב, לשלט גדול ובולט מאוד, שמחובר לפגוש הרכב, וכך כתוב באותיות קידוש לבנה, המבשר לכל: ״מברדפורד אנגליה בחיפוש אחר אבותי שבבריאנסק".

למה הוא כתב את זה? ״חשבתי״ וכי הוא רוצה להיעזר בעוברים ושבים?! או שמא, נמצא הוא, בצומת דרכים, ורוצה להזכיר לעצמו את מוצאו האמיתי. כחסידים ברורה לנו דרכינו, אך פעמים אנו נמצאים בצומת דרכים.

או, אז, נזכיר לעצמינו, להרים את השלט ולסובב את החץ שיצביע על מוצאינו ומקור חיותינו, וההחלטה על הכיוון החדש יתברר לה במהרה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.