מערכת COL | יום ד' אלול ה׳תשע״ו 07.09.2016

שדרות: נחנך המעון הממוגן ביותר בעולם

לראשונה, 'כולל חב"ד' חנך בשדרות, מוכת הקאסמים, מעון הממוגן באמצעים המתקדמים ביותר ● ההשקעה ניכרת בכל פרט, גם בפן החינוכי ● המנהלת הגב' מושקא שרון: "כולם התפעלו מהמעון החדש, מהמיגון האיכותי ומההשקעה הפרטנית שהיא ברמה הגבוהה שיש, לרבות הרהיטים והמרחבים הגדולים" ● מנהל 'כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן: " מדברים רבות על עולם החינוך בגנים, בישיבות ובסמינרים, אבל שוכחים שגם בחינוך פעוטות יש משמעות רבה על עיצוב חייהם" ● מי התורמים שעומדים מאחורי המיזם החדש? המעון הממוגן ביותר בעולם
שדרות: נחנך המעון הממוגן ביותר בעולם
צילום: נועם הפקות

עם פתיחת שנת הלימודים החדשה נחנך בעיר שדרות המעון הממוגן ביותר בעולם על ידי ארגון 'כולל חב"ד'. 'מעון חיה מושקא' – על שמה של הרבנית הצדקנית, רעייתו של הרבי מליובאוויטש, נותן מענה לפעוטות המתגוררים בשדרות, מוכת הקאסמים.

השקעה רבה נעשתה מצד 'כולל חב"ד' למיגון המעון, הראשון מסוגו בעיר, ובכלל בארץ, עם אמצעי הגנה המתאימים לעיר שספגה אין ספור טילים במהלך השנים האחרונות.

המעון מצטרף לשורת מעונות מוצלחים שפתחו 'כולל חב"ד' במהלך השנים בנקודות שונות ברחבי הארץ. מעונות שזוכים להצלחה אדירה, בפיקוחה החינוכי של אשת החינוך הגב' מרים בלוי.

לא רק בתחום המיגון נעשתה השקעה, אלא גם בתחום החינוכי, החשוב לא פחות. "כמו בכל המעונות של 'כולל חב"ד', גם כאן אנחנו מיישמים את החזון החינוכי של רשת מעונות חיה", מספרת מנהלת המעון הגב' מושקא שרון, "שיטת החינוך מתבססת על הענקת ביטחון ואהבה לפעוטות, שיביא אותם לעצמאות באופן הטוב ביותר, זאת באמצעות שורת פעילויות הכוללים תחושה ותנועה".

לדברי הגב' שרון, "צוות המעון חושף את הפעוטות לסוג של תחושות הנותנות מענה אישי לכל אחד מהם. הכלים שאנחנו מעניקים עוזרים להם לשלוט בבסיס החושי שלהם, מה שמעצים את התפתחותם. שיטת חינוך זו דוגלת בכך שהילד צריך להיות כמה שיותר פעיל, כלומר שהדרך לשבת וללמוד עוברת דרך תנועה, בשירים ופעילות".

בנוגע למיגון במעון, בו הושקעו מאמצים גדולים, היא אומרת: "בעזרת השם לא נצטרך יותר לרוץ למקלט כשיש התראה על צבע אדום. אנחנו יכולים להישאר במקום ופשוט מוגנים".

צוות חב"ד בעיר מאייש את המעון של 'כולל חב"ד'. "יש לחב"ד בשדרות שם טוב", מספרת הגב' שרון, "כולם התפעלו מהמעון החדש, מהמיגון האיכותי ומההשקעה בכל פרט, לרבות הרהיטים והמרחבים הגדולים. ההשקעה פה ברמה הכי גבוהה שיש".

מנהלת המעון מנצלת את הבמה לומר מספר מילים על 'כולל חב"ד': "הם נתנו לנו את האפשרות להשקיע במעון בלי שום הגבלה, הם עושם עבודה טובה. גם בפן החינוכי, הם לא פתחו את המעון והלכו. הגב' בלוי מגיעה לכאן תמיד ומכוונת אותנו על כל צעד ושעל. הנשמה של 'כולל חב"ד' נמצאת כאן כל הזמן".

מלון חמישה כוכבים

"אחד העיתונאים שביקר כאן הגדיר את המקום כ'מעון של חמישה כוכבים', וזו האמת", אומר שליח חב"ד בשדרות, הרב משה זאב פיזם, "המעון של 'כולל חב"ד' ייחודי ואין כמוהו בכל הארץ, ללא גוזמא. גם מבחינת הגודל, גם מבחינת הרמה הגבוהה. הוא מוגן בצורה המקסימלית ביותר, כך למשל דלת הכניסה שוקלת חצי טון, מה שיאפשר לילדים להמשיך ולשחק ברוגע בגן, גם אם חלילה וחס תהיה התקפת פתע של טילים, שלא נדע.

"המיקום של המעון נמצא בנקודה הגבוהה ביותר בעיר ומכל פינה בשדרות ניתן לצפות בבניין היפה הזה. לצד ההשקעה הגשמית, ישנה השקעה חינוכית בכל פרט ופרט, בדיוק כפי שהרבי מליובאוויטש רצה, כמו למשל בהקפדה על בעלי-חיים טהורים, ציורים של קדושה, כשרות מהדרין ועוד. צוות הסייעות מקבלות הדרכה פדגוגית וחסידית ומצעידות את המעון במסלול חינוכי איכותי. אין פלא שההורים מאוד מרוצים והתגובות נהדרות".

הרב שלום דוכמן, מנהל 'כולל חב"ד', בירך על הקמת המעון החדש ואמר: "מדברים רבות על עולם החינוך בגנים, בישיבות ובסמינרים, אבל שוכחים שגם לחינוך פעוטות, יש משמעות רבה על עיצוב חייהם – כפי שאמר והדגיש הרבי מליובאוויטש שיש חשיבות בחינוך כבר מלידת התינוק. זה מה שעמד לנגד עיננו בהשקעה הרבה בגשמיות של המעון וגם בצביון החינוכי שלו. בנוסף, לנגד עיננו עמד הרצון לסייע למשפחות שהמעון מאפשר להורים לצאת ולהתפרנס, בפרט כשמדובר בשדרות מוכת הטילים. אני מאחל לילדים הרכים שנת הצלחה פורייה ולהוריהם הרבה נחת יהודי חסידותי".

לסיום, ביקש הרב דוכמן להודות לנגידים האדיבים שיזמו את הקמת המעון הייחודי: קרן מרומים של משפחת מירלאשוילי, קרן משפחת בלווטניק לזכות אמם גב' לריסה בלווטניק, משפחת לוקסנברג מניו ג'רזי ומשפחת עדס מסאו פאולו ברזיל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.