מערכת COL | יום כ"ט שבט ה׳תשס״ה 08.02.2005

מקווה חדש על-שם הרבי בב'אגורה הילס' קליפורניה

ב'אגורה הילס' אשר בקליפורניה, בדרום העיר בחלקת 'וונטורה קונטי', חגגו אמש כמאתיים חמישים מתושבי האזור את חנוכת המקווה המפואר אשר נקרא על שמו של הרבי 'מי מנחם' מקוות דבורה – על שם אמו של ד"ר דיוויד שארף ורעייתו. מקווה זה מצטרף לשבעים המקוואות שהקים הנגיד החסידי ר' אינגי ביסטריצקי ומשפחתו אצל שלוחים ברחבי העולם. המקווה נמצא על המפה בין 'ס. ברברה' ל'טרזנה' מרחק של שעתיים נסיעה ובוודאי דבר זה יקל על כולם ויקל על נשים מהאזור לשמור על טהרת המשפחה. המקווה החדש נבנה ברמה מפוארת מאוד והושקעו בו מאות אלפי דולרים, בבניית המקווה השתתפו מקורבים לבית חב"ד בעיר, ואת בור המקווה תרם הרב יצחק רייטפראט.
מקווה חדש על-שם הרבי בב'אגורה הילס' קליפורניה
חלק מהקהל באירוע
בחנוכת המקווה השתתפו שלוחים רבים מהאזור, וביניהם הרב שלמה קונין שליח ראשי לקליפורניה, והרב יהושע בנימין גורדון שליח ראשי לוואלי.

את הטקס הרשמי שנערך בבית חב"ד פתח השליח הראשי לאגורה הילס הרב משה בריסקי שדיבר על הזכות הגדולה שנפלה בחלקת בפתיחת מקווה נשים בעירו. הרב ישראל לוין שליח נוסף באגורה הילס דיבר והודה בשם מאות המשתתפים לרב משה וויס על תרומתו הנכבדה לבניית המקווה ואיחל לו הצלחה רבה במעשיו. לאחר מכן דבר הרב יצחק ספושינסקי והודה לקהילה כולה על התרומה הגדולה, ועל הסיוע שהביא לסיום בניית המקווה.

לאחר מכן נשא דברים הרב שלמה ביסטריצקי – שליח הרבי לאגורה הילס בדברי תודה לכל העוזרים במלאכה החשובה, ובמיוחד למתפללי בית הכנסת שעזרו רבות למען יגיע המקווה לסיומו, בתוך דבריו, הסביר הרב שלמה ביסטריצקי את הסיבה לכך שאחיו ר' אינגי ביסטריצקי תרם את המקווה ומדוע הוא כבר תורם למעלה מ70 מקוואות? הרב שלמה ביסטריצקי סיפר את אשר ארע לאחיו הרב לוי ע"ה – רבה הבלתי נשכח של עיה"ק צפת, אשר זכה ע"פ הוראת הרבי לבנות מקווה בבחמדון אשר בלבנון לאישה יהודית אחת בלבד!

על פניו של הרב שלמה ביסטריצקי הייתה נכרת התרגשות רבה, והודה לכולם על הזכות שיש בעירו מקוה על שם הרבי. בין הנאומים כאשר הודה המנחה למר ג'יי ורעיתו סלישה פרידלן מהתורמים הגדולים למען בנית המקווה, דברה גב' סלישה בפני הקהל וסיפרה שכאשר באו להתרים למקווה לא ידעה בכלל מה ה מקווה, ולאחר שהרב הסביר לה היא הפתעלה מאוד והם תרמו הרבה כסף, ובסיום דבריה היא הכריזה שמהיופי של המקווה ומהמאץ הגדול שהושקע היא רואה שזה מצווה גדולה לנשים ולכן היא תשתדל לעשת גם היא את מצווה זו.

לקראת סיום הטקס הרשמי הוקרן ווידיאו של הרבי, אשר בו הרבי מסביר בטוב טעם ענינים בטהרת המשפחה, הנשים שהיו במקום האזינו בקשב רב לדבריו של הרבי ויצאו משם עם החלטות טובות.

בסיום הטקס הרשמי יצאו כולם לראות את המקווה המפואר ולערוך שם סיור, בתחילת הסיור כובד הרב משה וויס מ'שרמן אוקס' לקבוע את המזוזה הראשית, הרב וויס ורעיתו תרמו את חדר הלובי המפואר של המקווה, ואת הסיור הנחתה גברת מטי בריסקי אשתו של השליח הראשי לאגורה הילס, תוך כדי הסבר נרחב על המקווה, באמצע הסיור כאשר נכנסה קבוצת הנשים לחדר המרכזי במקווה פרצה אישה בבכי מרוב התרגשות וסיפרה שהיא לא גדלה בבית דתי אך מהיופי של המקוה היא מקבלת על עצמה לשמור טהרת משפחה.

שלוחי הרבי במקום התעוררוו באותו בוקר ליום גשום וסוער, ובתחזית נצפה שהגשם ימשך במשך כל היום, דבר שגרם להם לחשוש שאנשים לא יגיעו לארוע, כמה שעות לפני הארוע כתבו השלוחים פ"נ לרבי ושלחו לאוהל, ולמרות התחזית שהיה אמור להיות סוער לא ירג גשם במשך היום, השלוחים שלא האמינו לנס הגלוי שארע להם התקשרו לשלוחים באזור לשאול אותם מה המזג אויר אצלהם – והם ענו להם סוער מאוד!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.