מערכת COL | יום ל' אב ה׳תשע״ו 03.09.2016

הכנסת ספר תורה לבית כנסת חב"ד רמת אביב ג'

מחזה מרגש ולא שגרתי במיוחד נצפה ברחובות רמת אביב ג': מאות מתושבי השכונה עם חסידים, בחורי הישיבה, מבוגרים וילדים גם יחד, ליוו בשמחה וריקודים את ספר התורה החדש שנתרם לעילוי נשמת מרדכי בן שלמה מקל ע"י יבלחט"א בנו, אלון מקל, ידיד הבית חב"ד, לבית כנסת היחידי, עד כה בשכונה בניהולו של הרב יהודה ליפש   הכנסת ספר תורה לבית כנסת חב"ד
הכנסת ספר תורה לבית כנסת חב
ביום חמישי האחרון, כ"א מנחם-אב הוכנס ספר תורה חדש לבית הכנסת חב"ד, בית הכנסת היחיד עד כה בשכונת רמת אביב ג', בניהולו של הרב יהודה ליפש שיחי'. סיום כתיבת הספר התקיים בבית התורם ר' אלון מקל שיחי' בליווי של להקת נגנים ומתופפים, ומשם צעדו מאות מהתושבים יחד עם בחורי הישיבה וחסידים.

קהל גדול ומגוון השמח שמחה בטהרתה, שמחה של מצווה, בריקודים לצלילי המוסיקה של טנק חב"ד. התהלוכה הקיפה את המרכז המסחרי ובסופה הגיעו לבית הכנסת. ספרי התורה יצאו לקבל את פני הס"ת החדש והשמחה הרקיעה שחקים. הקפות וריקודים סוערים נמשכו למעלה משעה ולאחר מכן התישבו כולם לסעודת מצווה חגיגית שנערכה ברוב פאר והדר בתוך בית הכנסת.

הרב ליפש שיחי' פתח בדברי ברכה לתורם ובני משפחתו. בירך אחי התורם ירון בן יונה שיחי' לרפואה שלימה. הוא ציין את הזכות והשמחה שיש כאן פעילות סביב השעון, ושזו ב"ה השמחה השלישית היום; 3 מניני שחרית היו באותו בוקר. בהם התקיימו בר מצוות של שניים מילדי השכונה! את דבריו הוא סיים עם סיפור מרגש מהרבי הריי"צ, חזר אליו א' החסידים משליחותו, וסיפר שהיה עליו להסביר שם למישהו 'מה זה רבי', והוא ענה, שהר"ת של המילה ישראל הם: "יש ששים ריבוא אותיות לתורה"; כל יהודי הוא אות בספר תורה, ולפעמים נמחקת אות או חלק מהאות, ואז התפקיד של הרבי הוא לכתוב ולחזק את האות שנמחקה. פניו של הרבי הרצינו באומרו שאין כזה דבר אות מחוקה! רק שלפעמים נחלש הדיו וזקוקים לחידוש וחיזוק. כל יהודי תמיד נשאר קשור עם הקב"ה.

שי מקסים הוענק לתורם - ספר תורה דמוי קלף עם מעיל מקושט ברקמה באותו עיצוב של הספר החדש, מונח בתוך ויטרינה.

התורם הנרגש היה הדובר הבא; הוא בירך והודה לה' על שהגיע ליום הגדול הזה. הודה לכל המארגנים ובראשם לרב יהודה ליפש, שעמלו במשך חודשים רבים וחשבו על כל פרט, על מנת שהאירוע ייצא מושלם. הוא סיים ואמר: "אני מתאר לעצמי שאבי ע"ה עכשיו מסתכל עלינו מגן עדן, ושמח איתנו, ובוודאי אומר לחיים על משקה, כמו שהיה עושה אילו היה כאן אתנו עכשיו".

להקת בקצב הרוח, הטנקיסט ר' בצלאל קירנברג, בחורי הישיבה שהגיעו לשמח, הנגן והזמר ינקוביץ, ר' אבי מלכא, ר' רון בן דרור, ר' דעאל שיקיאר, ר' יובל לזובסקי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.