מערכת COL | יום כ"ט אב ה׳תשע״ו 02.09.2016

הרגעים המיוחדים של 'השלוחים הצעירים' ● גלריית ענק

במשך עשרה ימים רצופים, שהו השלוחים הצעירים בארץ הקודש בקעמפ גן ישראל המיוחד בסוגו, שהתקיים ע"י צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, ושנערך השנה בקמפוס המפואר והרמווח של ישיבת צביה דימונה ● החיילים, שנכנסו בשערי הקעמפ ביומו הראשון כילדים מן השורה, התגייסו למשימה וצייתו להוראות המלחמה, וכשיצאו את שערי הקעמפ ביום האחרון ברור היה לכול – כי כאן שליח צעיר, נחוש להשלים המשימה  הרגעים המיוחדים של 'השלוחים הצעירים'
הרגעים המיוחדים של 'השלוחים הצעירים' ● גלריית ענק
במשך עשרה ימים רצופים, שהו השלוחים הצעירים בארץ הקודש בקעמפ גן ישראל המיוחד בסוגו, שהתקיים ע"י צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, ושנערך השנה בקמפוס המפואר והרמווח של ישיבת צביה דימונה.
החיילים, שנכנסו בשערי הקעמפ ביומו הראשון כילדים מן השורה, התגייסו למשימה וצייתו להוראות המלחמה, וכשיצאו את שערי הקעמפ ביום האחרון ברור היה לכול – כי כאן שליח צעיר, נחוש להשלים המשימה.

מצפון ומדרום – משפחה אחת

על מסילת הרכבת השקטה בדרך כלל של תחנת דימונה, האיטה הרכבת את מהירות הנסיעה עד שעצרה בחריקה. היא שפכה מתוכה מטען אנושי של זקנים וצעירים, אנשים ונשים. אך קרון אחד, במרכז הרכבת היה שונה.

ממטולה ועד אילת, לא בתור סיסמה אלא מציאות אמיתית, התנקזו להם השלוחים הצעירים אל דימונה. לאורך כל הניעה, בחדרה ובתל אביב, בנתיבות ובבאר שבע, הצטרפו עוד ועוד ילדים, מטלטליהם בידיהם, ומכנה משותף אחד לכולם: בניו של הרבי, חיילים בצבא השליחות!

מעט אחר שהגיעו הם לשערי הקעמפ, עצר גם האוטובוס שיצא איך לא – מבית 770 בכפר חב"ד. השלוחים הצעירים יצאו מאוחדים מאיזור המרכז וירושלים בנסיעה יחדיו באוטובוס, והקעמפ מבחינתם כבר התחיל עוד באמצע כביש 6...

הרכבים הפרטיים שהגיעו מכל קצות הארץ, מי מירוחם הסמוכה ומי מפרדסיה הרחוקה, כולם כולם התנקזו למקום אחד. לצבא אחד. למשפחה אחת. משפחה מיוחדת שאין עוד כמוה. משפחה שפעם בשנה מתכנסת – נלחמת בגלות ומביאה את הגאולה!

סדן לייצור שלוחים

את יומו הראשון של הקעמפ העבירו החיילים בשרשרת החיול המסורית, היערכות בחדרים, ותכנית פתיחה מושקעת ומיוחדת במינה. הם הכירו את שרשרת הפיקוד של הקעמפ, מהגנרלים, המרכזים, קציני הלימודים והמפקדים, למדו את המנון הקעמפ והתגבשו בפעילות חוויתית משם בהפתעה יצא הקעמפ לבריכה לשחיה של כיף והנאה.
למחרת, נערכה בקעמפ תכנית מיוחדת, במהלכה הפך הקעמפ לקונגרס עולמי במהלכו הציגו הסיירות את מבצעיו הקדושים של הרבי, והחיילים מצביעים בפתקי הצבעה מיוחדים לאות הסכמה.

ביום השלישי של הקעמפ, יצאו החיילים לטיול מאתגר במיוחד. כשהגיעו לפארק ירוחם חיכו להם זוגות אופניים חדישים ומשוכללים, ויחד יצאו החיילים לסיור מאתגר בשמורת הטבע.

בערב שבת נערכה התמונה המסורתית – צבא שלוחים נעמד והצדיע לרמטכ"ל, כשהוא מבטיח להמשיך את המפעל הקדוש של השליחות בכל רחבי תבל.

שבת קעמפ – איז שמחת תורה! האווירה המיוחדת הורגשה כבר במסדר המיוחד של ערב שבת, והמשיכה בתתפילות המיוחדות ובסעודתהשבת המרגשות. במוצאי שבת ישבו החיילים ל"אש לילה" מיוחד עם המפקדים, והתוועדו איתם עד השעות הקטנות.
מערך הלימודים השנה בקעמפ עבר שדרוג משמעותי, עם הפקת אלבום מדבקות מקורי ומשוקע במיוחד. כל חייל קיבל ביום הראשון את האלבום, והחל לצבור מדבקות ע"י השתתפות בשיעורים, תפילה בחיות והנהגה חסידית. החיילים צברו את המדבקות המיוחדות, ואף כשקיבלו זיכוי לקנייה בקרעטשמע הם לא השתמשו בו למיני מתיקה אלא לקנות עוד חפיסת מדבקות.

ויראו את ה' – המעמד ההיסטורי

ביום ראשון בצהריים יצאו האוטובוסים לכיוון באר שבע, שם הופתעו החיילים לראות שהגיעו לבאולינג. חיש קל התחלקו לקבוצות ונהנו מהמשחק המיוחד.

המתיחה המסורתית של הקעמפים גם היא עברה השנה שינוי מיוחד, ובמקום למתוח את החיילים בנושאים שיגרמו להם עגמ"נ, הוחלט להפתיע אותם בתוך פעילות שנערכה בקעמפ. המרכזים הודיעו על תחרות בין הקבוצות, במהלכה הובאו כמה אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות מהרחוב והם תפקדו כ"שופטים". הקבוצות ניסו לשכנע אותם לשוב לדרך התורה והמצווה, אך בכל פעם השופטים הערימו קשיים וטענו שהטיעונים אינם מספיק משכנעים וגרמו לחיילים להביא בדרכים מקוריות במיוחד את הנושא.

לקראת הסיום, כשהחיילים מצפים לסיום התכנית, קמו השופטים והכריזו כי הם יוצאים.... למלחמת התקשרות! החיילים שהיו המומים פצחו מיד בשירה וריקודים והתחלקו מיד לפלוגות. הנושאים כמובן סובבים סביב חיי היום-יום בשליחות, והחיילים נלחמו על אופיו של השליח: האם לפעול בדרך של למעלה מן העולם, או דווקא להתלבש בלבושי העולם וכך להשפיע.

במשך כשלושים שעות נבחנו החיילים אלפי שורות תניא, בנו מוצגים וערכו הצגות, כשבמעמד הסיום הודיעו השופטים שההכרזה תיאמר על שפת הבריכה!

כמובן שהקצינים קפצו יחד למים מתוך אהבת ישראל, והקעמפ חזר להיות כמשפחה אחת מאוחדת.

כובשים את ההר באור ראשון

כאשר החיילים פרשו לישון באותו לילה הם לא ציפו למה שיקרה בעוד שעות ספורות. לקראת השעה 4 בבוקר העירו המפקדים את החיילים ההמומים כשבידם רשימת ציוד למסדר יציאה. החיילים, שחשבו שזו מתיחה נוספת, הופתעו לקום ולמצווא את המרכזים ממתינים להם ברחבת המסדרים כשקנקני תה חמים בידיהם והם מזרזים אותם לצאת.

החיילים עלו במהירות על האוטובוסים ושאגו בקול כאשר חנו בחניון הר המצדה. עם אור ראשון של בוקר החל הטיפוס בשביל הסוללה, כשהנופים המרהיבים נשקפים מכל פינה. כאשר יצאה השמש התרכזו החיילים לתפילת שחרית על ההר, ומיד אחריה יצאו לסיור בהר.

אחרי ארוחת בוקר חיכתה לחיילים הפתעה מיוחדת. הם הבחינו מחלונות האוטובוסים בספינת המדבר – הגמל ממתין להם בקוצר רוח. שיירת גמלים ארוכה החלה עושה את דרכה במסלול המדברי, כשהחיילים נהנים מכל רגע.

ביום האחרון של הקעמפ נערכו הפעילויות המסורתיות, החל מחידון הלימודים המתרק, עובר למשפט הצוות וכמובן הצגת צוות מרגשת במיוחד, שבסיומה עמדו החיילים לשירת המנון הסיום. ברגע שפרצה השירה "גן ישראל שלום לך,נפרד אני היום ממך...", הבינו החיילים כי הגיע הזמן, והקעמפ תם, ודמעות החלו זולגות מכל פינה. מחר הם יחזרו הבייתה, כל אחד למקום שליחותו, וכבר לא ייהנו מאווירת הקעמפ המיוחדת.

בבנקעט הסיום המפואר של הקעמפ, הוקרן וידאו מסכם על מה שעבר בקעמפ, קציני הלימודים חילקו ספרים ופרסים בשווי אלפי שקלים למצטיינים, המדריכים ביצעו "גראמענים" ולקראת הסיום הורידו הגנרלים את המשרוקיות ופצחו בשיר הסיום.
הקעמפ עמד מעגלים מעגלים, כשעל החלונות כבר צובאים ההורים המרוגשים, נפעמים ממעצמת השליחות הצעירה שפורחת לה בארץ הקודש, ושמעו את החיילים מבטיחים: "אמשיך, אפעל, לא ארפה, להתגלות בכל עת אצפה!!".

קעמפ גן ישראל – השלוחים הצעירים, מתקיים זו השנה האחד עשר ברציפות, בארגון צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב בניהול אגף הסניפים הרב נפתלי ליפסקר.

את הקעמפ מנהלים בשנים האחרונות התמימים לוי גליס, אוריה ג'ורי וישראל שוחט
על ההנהלה הרוחנית נמנים: הגנרלים לוי אברמוביץ ועזריאל שיימוס, המרכזים :אלי שוחט, לייב שטרסברג ומנדי רייניץ, וקציני הלימודים המסורים שמוליק בוטמן ומנחם אלמליח.

ראש הצוות הלוגיסטי הוא הת' לוזר קעניג ומנהל המטבח והמשבקי"ם הת' ידידיה מנזלי.

הקעמפ לילדי השלוחים מנה השנה 124 ילדים, שזכו לסבסוד מיוחד – הקעמפ הכי זול בארץ, ע"י הרה"ח תומך הקעמפ הרב חיים יעקב לעבאוויטש, הרב משה שילת – קרן מרומים, והרב מנחם לאטר – בית אגו"ח.

עזרתו הרבה של שליח הרבי בדימונה הרב ישראל גליס ומשפחתו בהשגת האישורים הנדרשים עמדה לימין הקעמפ.

לולא תרומתם ועזרתם לא היה הקעמפ יוצא לדרך, ותודת השלוחים בארץ הקודש נתונה להם!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.