מערכת COL | יום כ"ט אב ה׳תשע״ו 02.09.2016

אתר תלת מימד חדשני להלכות קידוש החודש

אתר חדשני ומדהים הבנוי בגרפיקה תלת מימד יקל על הלומדים את הלכות קידוש החודש ברמב"ם ● מספר ר' הלל סקולניק בונה האתר והעורך הראשי: "לאחר חודשים של עבודה את האתר העלנו ושלושה פרקים ראשונים בצורת ספר עם מצגת תלת מימד, בשני שפות עברית ואנגלית"  אתר תלת מימד חדשני
אתר תלת מימד חדשני להלכות קידוש החודש
אתר חדשני ומדהים הבנוי בגרפיקה תלת מימד יקל על הלומדים את הלכות קידוש החודש ברמב"ם.

מספר ר' הלל סקולניק בונה האתר והעורך הראשי:

לקראת סוף שנות הנו"ן בלמדי את שיעור הרמב"ם היומי בהלכות קידוש החודש. עוד פעם עברה בי התגברות הדרגתית של החוויה הידועה לפרקים אלו. הפרקים הראשונים ברורים פרקים אמצעיים דורשים הרבה ריכוז ומכאן ועד הסוף, שפת הקודש מתמעטת והסינית גוברת עד שהופכת לסינית צרופה.

לאחר שנרגעתי בפעם המי יודע מה מההרגשה הלא נעימה, עלתה החלטה נחושה בליבי: לא עוד פעם!!! הפעם הבאה תהיה שונה.

בשלב זה רכשתי שני ספרים בנושא שהיו אז מצויים, התקדמתי במקביל בשניהם, אך ככל שהתקדמתי נראה שדרכיהם של כל אחד לדרכו נפרדים. אמרתי בליבי כנראה יש לי בעיה בחישובים.

מחשב ישן שחור לבן שיצא מזמן לגמלאות במתנה מאחי קיבלתי. שפת תכנות למדתי, ואת דברי הרמב"ם לתוכנה המרתי. ולאחר חצי שנה כל הרצה אחת לאחד עם חשבון הרמב"ם יצאה.

חשבתי לעצמי מה השלב הבא.

בהשגחה פרטית מחשבי החלונות עם יכולת גרפית סבירה נהיו זמינים. על המציאה קפצתי, ולאחר שנה מאומצת עם תוכנת המחשה של הלכות קידוש החודש יצאתי. למומחים בנושא ממכון קידוש החודש עד לדוקטורים והפרופסורים באוניברסיטאות את התוכנה הצגתי. ואכן אישור קיבלתי כי על שיטת חשבונות הרמב"ם עמדתי.

במשך הזמן התברר, היות והתוכנה במחשב, והספר על השולחן, לא תמיד קל לקשר, בין ההמחשה לכתוב בפרק. עוד שנים מאומצות השקעתי ובשנת קידוש החמה, עם תוכנת ספר המחשה שניה יצאתי. אך הפעם התברר, כי השקעה גדולה מאד השיווק קשה ומזערי, ומי שאין לו מחשב ביתי, אין על מה יש לדבר.

והנה לאחרונה התברר כי הטכנולוגיה תאפשר. על אתר ברשת את מפעל ההמחשה לעלות. וכולם יוכלו לצפות, בכל סוגי מחשבים ועד לסלולריים למיניהם.

לאחר חודשים של עבודה את האתר העלנו ושלושה פרקים ראשונים בצורת ספר עם מצגת תלת מימד, בשני שפות עברית ואנגלית ערכנו. וכן שיעורי וידאו תואמים להקלת הלימוד והרחבת ההבנה לכל פרק צרפנו. וכבר הרבה אפשר ללמוד.

כמובן להשלמת המפעל עוד עבודה רבה יש, וה' יעזור שאת המשאבים הנחוצים נגייס.

לצפייה באתר:
http://kiddushhachodesh.net
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.