מערכת COL | יום כ"ב אב ה׳תשע״ו 26.08.2016

"הרגשנו שהרבי נמצא איתנו" • הרב גרייזמן משחזר

אירוע הכנסת ספר התורה הכללי השישי של ילדי ישראל ומעמד 'הקהל' בכותל, היווה קידוש ה' עצום ומעמד חסר תקדים של אחדות ישראל, וזכה לסיקור נרחב • מי שעמל רבות והגיע לקו הסיום, יחד עם התגייסות חסרת תקדים של אנ"ש, הוא הרב שמואל גרייזמן, שמשחזר את הרגעים הגדולים, וגם את 'הסיום של הסיום' הקריאה הראשונה בספר התורה בבית הכנסת 'הצמח צדק' • מיוחד • מגזין שישי  הסיום של הסיום
(תמונות: מנדי הכטמן)

משה בן-חיים

רגעים רבים ומרגשים היו ביום שלישי במעמד הסיום של ספר תורה הכללי השישי של ילדי ישראל; מעמד סיום כתיבת האותיות 'בין החומות' בבית הכנסת וביהמד"ר צמח צדק בעיר העתיקה; 'וזאת התורה', תחת אותם קימורים עתיקים, בדיוק באותו מקום בו נערך לפני 35 שנה הכנסת ספר התורה הראשון לילדי ישראל בהוראת הרבי "למען ימלט כל עמך הנמצא כתוב בספר".

הריקודים בשמחה של מצווה בסמטאות עם אלפים המפזזים בשמחתה של תורה; ריקוד השמחה עם ספר התורה ברחבת הכותל; ובימת הכבוד בראשות רבני חב"ד, היו רצף אחד, של אחדות ישראל, ו'הקהל' מרגש.

הרב שמואל גרייזמן, יו"ר הוועד לכתיבת ספר התורה של ילדי ישראל, עדיין נרגש מהמעמד הגדול. לשאלתנו מה היה הרגע המיוחד בכל רצף האירועים, לאחר עמל גדול במשך ארבע שנים, הוא עונה בפשטות: "הכל היה רצף אחד, מתחילתו עד סופו - נקודה אחת. התרגשנו שיש לנו הזכות שיכולים לבצע מה שהרבי ביקש."

הודבק הפער: מאה אלף ילדים נרשמו

הרב גרייזמן פעל ללא לאות ובמיוחד בשנה הנוכחית שנת 'הקהל' לסיים את המבצע, ובהירתמות יוצאת מן הכלל הדביק את הפער שהיה חסר: מאה אלף אותיות, מאה אלף ילדים שנרשמו לספר התורה. "באופן אישי, מה שנתן לי את הכוח היו המילים של הרבי בהזדמנויות שונות, שזה העניין והשליחות שלי, והיתה לי את הזכות לפעול זאת יחד עם אנ"ש יחד", הוא משתף.

איך הכל התחיל?

"המבצע החל בתשמ"א בשנת הקהל. הרבי קישר את שתי המצוות האחרונות בתורה, 'הקהל' וכתיבת ספר תורה. כמו שכתוב אנשים אנשים והטף עם דגש על ה'טף'. מאז נכתבו חמישה ספרי תורה. לפני 4 שנים התחלנו עם כתיבת הספר הנוכחי השישי, ובתחילת השנה נוכחנו לראות שחסרים מאה אלף אותיות. החלטתי לקבל על עצמי את המשימה ולהתמסר לעניין, וחשבתי לעצמי שבוודאי אנ"ש יתמסרו גם הם לעניין שהרבי כ"כ רצה. מה שמדהים, שתוך שנה אנ"ש אכן נרתמו ורשמו מאה אלף ילדים. ילדים בכיתות א' וב' עברו מבית לבית, ורשמו עוד ועוד ילדים. זו הוכחה שאפשר לעשות סיום, לא רק בכמה שנים, אלא אפילו תוך שנה אחת. הרי כשהרבי עורר על כך לראשונה בשנת תשמ"א, הסיום קם והיה תוך שלושה חודשים! זה בידינו.

בסיום הנוכחי, היה 'משהו מיוחד', יותר מהרגיל. מה היה מיוחד הפעם?

"לדעתי, גם התקדמות הטכנולוגיה והפרסום הועילה, וכשיש התעוררות במקום אחד, כולם מתעוררים. זו פעולה של אחדות וכולם חשים שעושים דבר אחד משותף.

"שאל אותי שליח באחת ממדינות אירופה: "איך הצלחתם לשים את הדבר הזה על סדר היום? אתם משתמשים בקמפיין של מליונים? תגלה לי את הסוד..." אמרתי לו שעוסקים בכך זה פשוט מאחד, וזו המטרה של המבצע - 'אחדות', ולא רק כתיבת ספר תורה. הרבי הדגיש שעניין כתיבת הספר הוא אחדות, ולפעול עם ילדים אחדות זהו הדבר הקל יותר, וכידוע אח"כ הרבי הורה גם שמבוגרים יכתבו ספר תורה. אחדות ישראל הוא העניין המרכזי".

"הרגשנו שהרבי נמצא איתנו"

מה היה הרגע המיוחד בעיניך בכל רצף האירועים של מעמד הסיום? אולי מעמד הסיום, או הריקוד שלך עם הספר ברחבת הכותל?

"הכל היה רצף אחד של התרגשות גדולה, על גודל הזכות. אך מה שריגש אותי ומבחינתי היה ה'סיום של הסיום' היה קריאת התורה הראשונה אתמול בבית הכנסת הצמח צדק בעיר העתיקה.


הרב שמואל גרייזמן אתמול, בקריאת התורה הראשונה בספר התורה החדש בביהכנ"ס וביהמד"ר 'צמח צדק' בעיר העתיקה

המילים "שישו ושמחו בשמחת תורה", קיבלו משמעות מיוחדת. הרגשנו שהרבי נמצא איתנו".

הרב גרייזמן מוסיף ומתאר מעמד של הכנסת ספר תורה אצל הרבי, ואיך שהרגע בו הכניסו את ספר התורה לארון הקודש ב-770 היה רגע השיא. "כך גם הרגשנו אצל הרבי, שספר התורה נכנס בפועל, הסיום של הסיום'".

מה הלאה?

"אחרי מעמד הכנסת הספר תורה בסיום, אחרי הסעודה בבית הכנסת 'הצמח צדק' כתבנו את המילה הראשונה 'בראשית' לספר החדש – השביעי. הכוונה בספר החדש לסיים אותו מהר יותר, ובפרט שכל השביעין חביבין, ובע"ה עוד לפני זה נזכה להתגלות הרבי - הנשיא השביעי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.