מערכת COL | יום כ"א אב ה׳תשע״ו 25.08.2016

כ' אב: הוכנס ס"ת חדש לבית הכנסת 'לוי יצחק' באלמא אטא

ברוב עם ובפאר נחוגה הכנסת ספר תורה ביום ההילולא של רבי לוי יצחק זצ"ל, לבית הכנסת על שמו באלמא אטא * באירוע, נטלו חלק מאות מיהודי העיר, ובכתיבת האותיות האחרונות כובדו הרבנים, שגריר ישראל בקזחסטאן מר מיכאל ברוצקי, שציין את ההשפעה של קדושת ספר התורה הכנסת ס"ת באלמא אטא 
כ' אב: הוכנס ס
לא בכל יום זוכה קהילה בישראל להכניס ספר תורה לבית הכנסת, ואירוע זה כשלעצמו מספיק חשוב ומרגש כדי למשוך אליו את יהודי קזחסטאן בכלל, ובייחוד קהילת קודש אלמא אטא, שלבית הכנסת שלה הוכנס ספר התורה. גם יום ה'יארצייט' כ"ף אב מתרגש עלינו רק אחת בשנה, כמובן. ברם, כבר נמנה 'תלמוד תורה' על אותם הדברים שמזכים את עושיהם גם בקרן וגם בפירות, ואכן, זכו יהודי העיר כמו גם האורחים הרבים מהעולם להשתתף בשני העניינים גם יחד, כאשר ספר תורה מהודר הוכנס אחר כבוד לארון הקודש של בית הכנסת המקומי בלווית עם רב, וכל זאת ביום הבהיר כ"ף מנחם אב, יום הילולת הצדיק בעל מסירות הנפש, רבי לוי'ק.

האוהל הענק שהוקם במיוחד לרגל האירועים, היה מלא מפה לפה, כאשר מקהלת ילדי 'חדר' אהלי מנחם שהוטסה במיוחד מארה"ק, פתחה במחרוזת ניגונים חסידיים, מלווה בבעל מנגן החסידי ר' יוסף כהן מקראון הייטס, המוכר לכולנו משמחות בית השואבה בחצרות הקודש.

לא ניתן היה להישאר אדיש לנוכח הנגינה הלבבית והסוחפת, שגרמה לשש מאות המשתתפים להסתדר במעגלי רוקדים מתוך שמחה של מצווה. גם אמצעי המולטימדיה והאנימציה המתקדמים גוייסו לאירוע החשוב, שבו צויינה, למעשה, ההכנסה ה-12 במספר של ספר תורה לבתי הכנסת במדינה זו.

את המשא המרכזי נשא הרב ישעיה אלעזר הכהן רבה הראשי של קזחסטאן, שעמד בדבריו על ספר דברי ימי ההוד ומסירות הנפש של בעל יום ההילולא ר' לוי'ק זצ"ל, ואתו עמו הרעבעצ'ן חנה ע"ה, אם המלכות. "לא בכדי, זכו לגדל בביתם את כבוד קדושת הרבי נשיא דורנו" הוסיף, וכפרפרת לדברים, הוסיף מדיליה, כשסיפר מעט מהמופתים המתגלגלים בסביבות הציון הקדוש, במהלך שנותיו הרבות בעיר.

הרב אלחנן הכהן, רבה של אלמא אטא שהנחה את האירוע עמד על כך שבהשגחה פרטית, מציינת היום קזחסטאן חצי יובל שנים לחוק חופש הדת, שהיה חסר כל כך ב'ימים ההם' ועליו מסרו את הנפש הורי הרבי נשיא דורנו. קטעי קישור והנחייה שהוקלטו מראש, מפי רבה של אוסט קמינגורסק הרב אסף פיינשטיין, הושמעו במהלך האירוע, וריגשו את הקהל.

גולת הכותרת היתה בהשקת מיזם "התורה שלי", דקת לימוד תורה באמצעות ה'ווצאפ' שמתקבל בבתי אב רבים ברחבי העיר. המיזם שהתקבל בהתלהבות על ידי אנשי הקהילה. הרב מרדכי כהן, שהוביל והשיק את המיזם, מביא את תגובתם של שנים מאנשי הקהילה: "סוף סוף גם אנחנו נוכל ללמוד תורה כל יום וביחד עם כל הקהילה כולה", "לא חשבתי שללמוד תורה זה דבר שגם אני יכול לעשות".

את מעמד סיום כתיבת ספר התורה הנחה הסופר הרב לוי כהן מנהל חיידר חב"ד בעמנואל. בכתיבת האותיות האחרונות כובדו הרבנים, שגריר ישראל בקזחסטאן מר מיכאל ברוצקי, שהביע את התפעלותו לנוכח מאות המשתתפים שנותרו מרותקים עד לסיום האירוע. השגריר ציין את ההשפעה של קדושת ספר התורה, הניכרת פני המשתתפים הרבים.

בברכת כהנים מיוחדת כובד הגה"ח הרב אשר לעמיל הכהן רב קהילת חב"ד בביתר עלית, ארה"ק. הקהל כולו נעמד על רגליו ועונה אמן בפשטות ובאמונה תמימה. הרב אשר לעמיל כהן, שדבריו תורגמו סימולטנית לרוסית הסביר באר היטב את הקשר והשייכות שבין הכנסת ספר התורה למי שמסר נפשו עליה, הלא הוא בעל יום ההילולא.

מר אלכסנדר משקביץ עמוד החסד של הקהילה, שמסייע באופן קבוע ליהודי המדינה ולפעילות הכללית, תרם לא רק את ספר התורה אלא את האירוע כולו, ואף עמד על כך שהאירוע יתקיים ב'רחבות' הראויה, והוזיל מהונו לשם כך.

ואכן, האירוע המרגש כל כך לא הסתיים במועד הרשמי שלו, אלא עבר לפסים פחות רשמיים כאשר מאות המשתתפים יצאו ורקדו עם ספר התורה בהתלהבות, עוד שעה ארוכה, כשברקע נשמעים קולות ה'בעלי מנגנים' הצעירים, כשעליהם מנצח ביד אומן מנהל התלמוד תורה, הרב מנחם מענדל הכהן אשר ידיו רב לו בארגון והפקת אירועי קודש, לצד עבודת הקודש עליה מופקד, חינוך ילדי ישראל.

הפקה: שניאור כהן
תודה ליוסי כהן על השמחה העוצמתית
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.