מערכת COL | יום י"ח אב ה׳תשע״ו 22.08.2016

לפעול ללא חשבון ● הרהורים של שליח בין רוסיה לבלארוס

"אין לנו קצה של מושג למה הרבי רוצה שנהיה היום בליאדי וליאזנה. אם יורשה לי אחים יקרים, מעבר לעניין השמיימי, יש כאן עניין של חינוך ודרך בעבודת השליחות שהרבי מלמד אותנו" ● מכתב מרגש שכתב א' השלוחים ביבשת אירופה בשעות המתח של ניסיון הסדרת מעבר הגבול לבלארוס ● בפנים: קטעי וידאו מהריקודים הסוערים בליובאוויטש השליח בבאזל שווייץ, הרב זלמן וישצקי בטור מיוחד ממסע השלוחים האירופי  המסר של המסע
לפעול ללא חשבון ● הרהורים של שליח בין רוסיה לבלארוס

הרב זלמן וישצקי

אחי ורעי השלוחים,

אין אתנו יודע עד מה, אין לנו קצה של מושג למה הרבי רוצה שנהיה היום בליאדי וליאזנה, מה יש שם? מה נפעל שם? מה עוד יש לפעול שלא פעל אבינו הראשון, האם טיהור האויר שלנו גדול משל היושבים בזמן האלטער רבי? אולי זה המאמר שנלמד שם שיעשה את מה שלא עשו ר׳ קותע לעפלער ור׳ משה וילנקער? ובכלל, האם הדבר האחרון שנשאר לתקן לקראת ההתגלות, זה רק ריקוד עם הרב לאזר (על השולחנות אלא מה?) בליאזנה? מי יודע?

דבר אחד ברור מעל לכל ספק, הרבי רוצה שאנו השלוחים נהיה שם היום!

ואם היה ספק או פקפוק בכך, הרי שבאו המניעות ועיכובים האחרונים וביססו את זה בוודאות שיש כאן עניין שמיימי לא פתור בין חב״ד ליובאוויטש ובין המדינה ההיא, ולפחות החלק הלבן שלה.

ברור לי שנצלח את זה היום, ׳הריקוד הספונטני׳ הבוקר בודאי טרף את הקלפים במתיבתא דרקיע והשר של בלרוסיה למעלה ייצא אף הוא לחופשת אוגוסט ואתו עמו השר של רוסיה, שלוחי אדוננו עוד יעשו היום קולע בליאדי וליאזנה וי״א אפילו ׳אשר יצר׳.

ברור לי גם שכל מי שיזכה לקיים את ההוראה השמימית ויהיה שם יראה גאולה וישועה בכל עניניו הכללים והפרטיים.

אבל, אם יורשה לי אחים יקרים, אל לנו לעצום את עיננו, מעבר לעניין השמיימי יש כאן עניין של חינוך ודרך בעבודת השליחות שהרבי מלמד אותנו שנים, והפעם החליט לעשות שימוש באמצעי המחשה: לא פעם בשליחות אנו נתקלים בקיר חלק. לא אחת ברור שעלינו לפעול פעולה בשליחות אבל המציאות צוחקת עלינו וטופחת על פנינו בסירוב עיקש. האם יש דברים שאנו לא עושים כי אין לנו כוח או אומץ שמתחפשים בלבושים של ׳אין כסף׳ או אנחנו לא מסוגלים, ולפעמים אף בתחפושת מוצלחת של ׳בעיני בשר נראה שפשוט אין דרך לפעול את העניין׳. ואנו, מה אנו עושים? רק על עצמי אוכל לספר, אני נכנע ומוותר, משקיע בדבר אחר שנראה יותר ׳הגיוני׳, ומתמקד באיזו פעולה אחרת קלה יותר לביצוע.

אבל הפעם הרבי הגיע עם אמצעי המחשה כאמור, הרבי דורש דבר שכולל בתוכו הכל גם יחד. הנסיעה לליאדי וליאזנה נכנסת להגדרה של ׳לא הגיוני׳, ׳קיר חלק׳, ו׳בעיני בשר נראה שאין דרך לפעול׳.

אומר לנו הרבי: פעטאך! פעטאך! לכו על זה, תפעלו את זה, הרי קבלתם ממני הכל, את ההוראה ואת הכוח, הגיע הזמן להפסיק להתפעל מהעולם הזה - גיי און פיר אויס די כוונה!

לחיים שלוחים! -- קטעי וידאו מריקודי השמחה שפרצו מהשלוחים בליובאוויטש לפני השגת האישורים להמשך המסע לליאזנה שבבלארוס:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.