מערכת COL | יום י"ח אב ה׳תשע״ו 22.08.2016

נציגי ממשל בלארוס המתינו לשלוחים בליאזנה

בהתעקשות, בריקודי שמחה ואמירת 'לחיים' הצליחו השלוחים לעבור את גבול רוסיה בלארוס דרך ליובאוויטש, כדי להמשיך במסע על עבר ליאזנה, בהתאם להוראתו של הרבי מלפני 25 שנה ● בליאזנה המתינו לבואם נציגי ממשל בלארוס שאף ערכו לכבודם אירוע מרגש  ופרצת ימה וקדמה
נציגי ממשל בלארוס המתינו לשלוחים בליאזנה
למעלה מחודש שבו ראשי השלוחים תיאמו ועסקו כדי להשיג אשרת כניסה לבלארוס. לאחר מאמצים רבים – שכללו שיחות רבות עם השגריר ועם נשיא בלארוסיה – האישור המיוחל הגיע.

אלא שביום חמישי האחרון, דווקא מהצד הרוסי נולדה המניעה החדשה: במקום שבה הקבוצה עוברת אין נקודת גבול ואפשר רק לחצות משם אל בלארוס אך לא יתאפשר לשוב בחזרה, אלא אם תיעשה היציאה באמצעות נסיעה ארוכה למוסקבה ומשם למינסק שבבלארוס.

עד הרגע שבה קבוצת השלוחים כבר הגיעה לנקודה שבה תיכננו לחצות את הגבול, לא ידעו עדיין אם הדבר יצלח בידם או שמא יאלצו לוותר על ההגעה לליאזנא.

אולם, ההוראה של הרבי מלפני 25 שנה עמדה לנגד עיניהם. השלוחים עמדו והתעקשו, רקדו ואמרו 'לחיים' – מה שבסופו של דבר צלח, והשלוחים עברו את הגבול בדרכם לליאזנא.

בהגיעם לליאזנא, שבה נטבחו 1200 יהודים, ושם טמונה גם הרבנית דבורה לאה שמסרה נפשה על אדמו"ר הזקן, גילו להפתעתם הרבה אירוע שאורגן לכבודם, ונציגי הממשל עומדים ומחכים במשך מספר שעות לבואם. נשיא בלארוס שיגר שליח בשמו שאף נאם ודיבר במעלת חב"ד. גם שר הדתות השתתף. הם הביעו בנאומיהם את ההתרגשות הרבה שאופפת אותם מכך ש"רבנים הגיעו למקום שבו האלטער רבי – כלשונם! – ייסד את חסידות חב"ד.

לאחר מכן ניגנו השלוחים ברגש עז שבקע מליבם את ניגון הכנה, ד' בבות וא-לי אתה. הרב שמואל אהרונוב הוזמן להקריא את פרקו של הרבי. בשלב זה נמסר שיעור על מאמר של אדמו"ר הזקן וכמה הלכות משולחן ערוך שלו. בסיום הטכס סיפר א' משלוחי הרבי בבלארוס כיצד התקרב לחסידות חב"ד, לרבי ולשליחותו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.