מערכת COL | יום כ"ז שבט ה׳תשס״ה 06.02.2005

ה'מלווה-מלכה' השנתית של הגמ"ח המרכזי בחבר העמים

במעמד מרומם ובאווירה מיוחדת נערכה אמש (מוצאי שבת פרשת משפטים) במוסקבה, ה'מלוה מלכה השנתית' של קופת גמילות חסדים המרכזית במדינות חבר העמים 'קרן חיה מושקא'. בראש המשתתפים הסבו יחד השלוחים ובראשם הרב בערל לאזאר, משפיעי הישיבה, ראשי הקהילה, מנהלי מוסדות, אנ"ש השלוחים וידידים רבים ומגוונים. המלוה מלכה נערכה בביתו של הרב דוד מונדשיין, מנכ"ל קרן 'אור אבנר - חב"ד' ומחברי נשיאות הנהלת הגמ"ח המרכזי. לאחר נטילת ידים לסעודה החל החלק הרשמי של המלוה מלכה הנערכת זו השנה הרביעית ברציפות, בכל מוצאי שבת פרשת משפטים בו אנו קוראים בפרשה על 'אם כסף תלוה' ואשר חל גם ימים ספורים לפני היארצייט של הילדה השליחה חי' מושקא ע"ה לאזאר, בתם של משפחת לאזאר, שע"ש הוקם ונתסייד קופה גדולה זו של גמילות חסדים.
ה'מלווה-מלכה' השנתית של הגמ
חלק מהמשתתפים בסעודת 'מלווה-מלכה'
הרב לאזאר, ציטט מדברי הרבי בשיחות רבות על ענייני הגמ"ח, הביא את דברי הרמב"ם ופסקי השו"ע על ענייני וחיוב גמילות חסדים ועוד, וביקש מכל אחד לעמוד לימין הגמ"ח בתרומות, בפקדונות ובכל מה שאפשר.

במהלך הערב, הוקרא הדו"ח השנתי על הפעילות רבת העקפים של הגמ"ח תוך הסבר ופירוט קל, על כל ערוצי הגמ"ח השונים: 'קרן החסד' להלוואות שונות בסכומים שונים, 'ובנה ירושלים' לסיועד ברכישת בית למגורים במקום השליחות, 'קרן שמחות' לסיוע לשמחות ובעיקר תוכנית נפלאה של חיסכון לקראת נישואי הצאצאים, 'קרן מתן בסתר' המסייע במשך כל השנה לעשרות משפחות נצרכות בדרכים שונים ו'קרן הכנסת כלה' העומד לימינם של חתנים וכלות מעוטי יכולת ע"מ שיגיעו ליום חתונתם עם כל מה שדרוש ונצרך.

בס"ה ניתנו השנה למעלה מ-300 הלוואות בסכום כולל של כמליון וחצי דולר. כמו-כן העמידו עשרה חופות וחתונות של חתנים וכלות שקיבלו כמעט את הכל בכל מכל כל. ביגוד לחתן ולכלה, כל הוצאות יום החתונה, כולל איפור הכלה, סעודת החתונה, תזמורת ואף צלם.

עשרות משפחות נעזרו בדרכים שונות. חבילות מזון, מכירת מוצרים מוזלים לאנ"ש בעיר, מבצע 'קמחא דפסחא', חלוקת סירטוקים בחינם, עגלות, מעלים ועוד ועוד.

בהמשך כובד לשאת את דבריו הרב מרדכי ויסברג, מנכ"ל המרכז היהודי קהילתי הגדול 'מארינה רושצ'ה' ומחברי נשיאות הנהלת הגמ"ח. הרב ויסברג חשף חלק מהפעילות הרבה הרוחשת, נעשית ומסתעפת בקופת הגמ"ח.

לאחר כמה ניגונים כובד בברכת המזון האורח מאה"ק הרב חיים זלמן ויסברג, ששהה במקום יחד עם מחותנו הרב יעקב ברגמן שהגיעו בשבוע שערב להשתתף בשמחת הברית של נכבדם, בן להרב מרדכי ויסברג. לסיום הודו המשתתפים למשפחת מונדשיין על האירוח הנפלא והמכובד ביותר.

קודם לכן, בצהרי יום שישי בשעות הצהרים קיבל הרב לאזאר את נציגי הנהלת הגמ"ח שהגישו לפניו כמדי שנה - את הדו"ח המלא של פעילות הגמ"ח במשך השנה האחרונה. הדו"ח כולל בתוכו: פירוט ההלואות שניתנו מידי חודש, סכומי ההלוואות, מחזור כספי, מספר פעולות, מכתבים שונים ואת הפרויקט החדש והחשוב: 'קרן שמחות'.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ר' שייע דייטש
כ"ח שבט ה׳תשס״ה

ר' שייע,
אתה עומד מאחורי הכל בצניעות ובענווה גדולה.
אשריך!!
ירבו כמותך!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.