מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשע״ו 18.08.2016

היום הראשון בגן ישראל ● גלריה נרחבת

היום הראשון בקעמפ היה קצר יחסית, משום שהחל רק בשעות הצהריים. אך אם נביט אל סדר היום העמוס, נוכל להבין את תחושת הסיפוק שמילאה את החיילים כאשר פנו לבנייני ה"שלאפן שלאפט זיך"  היום הראשון בגן ישראל
היום הראשון בגן ישראל ● גלריה נרחבת
צילום גן ישראל: זאבי גרין, שמולי הרשקופ.
היום הראשון בקעמפ היה קצר יחסית, משום שהחל רק בשעות הצהריים. אך אם נביט אל סדר היום העמוס, נוכל להבין את תחושת הסיפוק שמילאה את החיילים כאשר פנו לבנייני ה"שלאפן שלאפט זיך".

כינוס הפתיחה של הקעמפ מנוהל ביד רמה על ידי מנהל רשת מחנות הקיץ "גן-ישראל - ארץ הקודש", הרב אברהם שי' קירנברג. לאחר שעה ארוכה של שירים וריקודים עליזים מוזמן משפיע בקעמפ הבנים הר' אלחנן שי' רייצעס להקראת מכתבו של הרבי לקעמפ.

את כינוס הפתיחה חותמים הגנרלים, שמנהלים את הקעמפ בפועל ואמונים גם על שמירת כללי הסדר והמשמעת. הם אלו שמחלקים את הקעמפ לקבוצות - "סיירות", שמרכיבות יחד שלוש "אוגדות" נפרדות.

גודלו של הקעמפ מחייב חלוקה לקבוצות קטנות יחסית, בנות כמאה ושלושים ילדים. במסגרת זו נערכים התפילות והארוחות, לשמירה על האווירה המשפחתית.

מפגש הסיירות שבהמשך כולל ארוחת צהריים מזינה והיכרות עם ה"מפקד" וה"מלמד" שילוו את תריסר חיילי הסיירת לאורך חמשה עשר הימים הבאים וידאגו להם לכל צרכיהם. כך בשעת הספורט שבהמשך היום, כך בכל רגע ורגע בזמן הקעמפ.

תפילת מנחה ושיאו של היום - מסדר ערב: הזמן בו כל משפחת גן ישראל מתאחדת למסדר בסגנון צבאי לכל דבר. ההמנונים מתנגנים, קוראים גם את הפסוקים, ורגע מיוחד: הנפת הדגל של גן ישראל לצלילי שירת "אני מאמין".

אחרי המסדר – לראשונה בגן ישראל – עלו החיילים כבר ביום הראשון של הקעמפ על האוטובוסים ונסעו אל עבר טיול מיוחד. אשר כעבור נסיעה קצרה גילו החיילים שיעד נסיעתם הוא משחק באולינג חוויתי ומגבש. משחק שהכניס את החיילים לאווירה הקעמפיסטית המיוחדת וגיבשה את הסיירות למשפחה אחת ומגובשת כבר בשעה הרביעית של הקעמפ. ונדמה הי' כאילו החיילים נמצאים כבר ארבעה ימים בקעמפ.

אחר תפילת ערבית מתכנס הקעמפ כולו לשעה של קורת רוח מחוייכת - "תכניות הערב" של גן-ישראל. לאחר התכנית, כמו בכל יום בגן-ישראל: צפייה בוידאו מראות קודש מהרבי.
גן-ישראל, א גוטע נאכט!שרשרת חיול • מילדים רכים לחיילים נחושים
שעות הצהריים של יום שני בקרית גן-ישראל היו עמוסות במיוחד. אוטובוסים מכל רחבי הארץ הביאו את חיילי הקעמפ שהגיעו בהסעות המאורגנות, לצד עשרות רכבים פרטיים של משפחות החיילים. הורים נרגשים, אחים עולזים, וכמובן - החיילים עצמם. כולם ברחבי קרית גן-ישראל.
ההמולה הרבה בכפר הנוער "אור אבנר" סיטרין לא הפריעו לסדר המופתי ששרר במקום. מערך מסודר להפליא של "שרשרת החיול" קיבל את פני הילדים הצעירים שנהרו לקעמפ וכבר הם הופכים לחיילים מן המניין.
בשרשרת החיול שמעו החיילים הצעירים גם על מיקומם המדוייק במערך הפנימיות המסועף של קרית גן-ישראל, ופנו להתמקם בחדרים בסיועם האדיב של אנשי הצוות שנשאו את המזוודות מהכא להתם.
בשרשרת החיול קיבלו החיילים גם תגים מיוחדים שבהם ישאו הם את דרגותיהם. ומכתב אישי מיוחד ו'פנקס צבאות ה' – פנקס עם מטלות יומיות אשר יזכה את החיילים בתשר מיוחד.
"חיילים יקרים", נשמע הקול במערכת הכריזה ומהדהד לפי קצב הלמות ליבם של החיילים החדשים, "ברוכים הבאים לקעמפ גן-ישראל ארץ הקודש!"...
צילום גן ישראל: זאבי גרין, שמולי הרשקופ.

\
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.