מערכת COL | יום י"ג אב ה׳תשע״ו 17.08.2016

בעיצומו של הקמפיין: אפשערניש לבן השליח ● מיוחד

עשרות אנשים הגיעו ביום שני לשמחת ה'אופשערניש' של החייל בצבאות ה', מנדי ברוד, בנו של הרב רפאל ברוד משלוחי הרבי בחברון ● החגיגה הפרטית הפכה לאירוע של הצדעה לשליח ולפעילות "בית חיה מושקא" בקרית ארבע - חברון, המשמש מגדל אור לתושבים, לחיילים, ולתיירים מכל העולם ● הרב רפאל ברוד: "כשהגיעו כל כך הרבה אנשים בהפתעה, 'נפל לנו האסימון' עד כמה חשוב לבסס ולפתח את המקום הזה". הרב ברוד יוצא בקריאה נרגשת: "אל תתנו לטרור לנצח אותנו!" ● בפנים: הוידאו המרגש של השליח הקטן, מנדי בחברון ● מיוחד  לסיפור המלא, וידאו
בעיצומו של הקמפיין: אפשערניש לבן השליח ● מיוחד

כתב COL

עשרות אנשים שזרמו ל'בית חיה מושקא' בחברון, הפכו את האירוע הפרטי של השליח, בחגיגת ה'אופשרניש' לבנו – לאירוע של הקהילה כולה, וגם במעגל נרחב יותר. ברכבים פרטיים, באוטובוסים, מדרום הר חברון, מירושלים, וממקומות אחרים. כולם באו להגיד מזל טוב, ותודה לשלוחי הרבי בעיר האבות חברון.

הרב רפאל ברוד: "אירוע כזה הוא בדר"כ אירוע אישי, וכשהגיעו כל כך הרבה אנשים בהפתעה, 'נפל לנו האסימון', שאנו לא אנשים פרטיים, רפאל ומושקא ברוד, אלא שלוחי הרבי, ועד כמה חשוב לבסס ולפתח את המקום הזה".

הרב ברוד רואה קווים מקבילים בחגיגה הפרטית של בנו מנדי, לעניין השליחות: "כשהילד רואה שבאים מעגל רחב כל כך של אנשים, מעבר למשפחה המצומצמת, הוא מבין שנכונה לו שליחות והשפעה על מעגל רחב יותר מלילד רגיל. זו הדרך הנכונה בחינוך לשליחות", אומר לנו הרב פולע.

רגע מרגש במיוחד, שלא הותיר עין יבשה: סרטון שהוקרן על המרקע, ובו נראה 'יום של שליחות' בחייו של השליח הקטן מנדי ברוד בעיר האבות חברון, ושילוב קטעי וידאו של הרבי על נושא חינוך ילד יהודי. הוידאו הותיר רושם עז על הצופים.

איך אתה מגדיר את השליחות שלך ושל חבריך השלוחים בחברון, במקום הכי רגיש אולי מבחינה בטחונית?

הרב רפאל ברוד: "מגיל אפס לא שאלו אותנו אם אנו רוצים לצאת לשליחות ואיפה. אם צריך לצאת לחברון אז נהיה שם או בכל מקום אחר בעולם, סין, אנטרטיקה, או במומבאיי . אם זאת השליחות שלנו - זה מה שצריך לעשות. חברון הוא מקום מיוחד ומרגש, בניגוד לרושם שמתקבל בתקשורת, ובמיוחד בשנה האחרונה. יש עשרות אלפי יהודים באיזור חברון שמנהלים שגרת חיים וביום יום לא מרגישים סכנה.

מרכז בית חיה מושקא בקרית ארבע - חברון פתח בקמפיין התרמה, והרב פולע ברוד מסביר בדיוק מדוע:

"מה שפיגוע אחד עושה לתדמית ולתיירות, הוא עצום. הרגשנו זאת על בשרינו שהתיירות פחתה בצורה דראסטית. אם פעם היו מגיעים לחברון 15-20קבוצות לחודש, כעת מגיעות קבוצות בודדות בחודש. בית חב"ד מספק ארוחות וכו', וברגע שהתיירות הגיעה לשפל כזה, ההשפעה גדולה ויש העדר הכנסות ותרומות.

אני מנצל את הבמה הזאת לכל מי שקורא ושומע: אל תתנו לטרור לנצח אותנו!

חוץ מהתדמית הגרועה שיש בתקשורת, המצב בטוח לחלוטין ב"ה. לדוגמא: רוב אלו שהגיעו ל'אופשרניש' שלנו, נסעו ברכביהם הפרטיים, ביניהם רבים מכפר חב"ד. יש גם תחבורה ציבורית בטוחה, ובחברון יש מגוון רחב של אפשרויות אירוע. בתחילת זמן הקיץ למי שמתכנן חופשה, יש כאן אטרקציות ברמה ובאיכות גבוהה, מסעדות כשרות למהדרין, ואין שום סיבה שחב"דניקים לא יגיעו.

הקמפיין הזה מטרתו לגייס כספים, אך לא פחות חשוב נועד לעודד את אנ"ש וכל עם ישראל, אין סיבה שיהודים יחששו לבוא לבקר את אבותיהם בחברון. מי שיש לו שאלות ומחפש מידע רלוונטי, יוכל לקבל מענה ולהתארח אצלנו. בואו נצביע ברגליים, ונאמר בזה את האמירה הכי ברורה: שארץ ישראל שייכת לעם ישראל!

מה בעצם עניין ההתרמה, ולאיזו מטרה הוא נועד?

"מרכז חיה מושקא נחנך לפני כ4 שנים. באותה תקופה הצטרפתי לשאר השלוחים שכבר פעלו כאן שנים רבות במס"נ אמיתית. הבניין נבנה לע"נ חיה מושקא  ביתו של הרב ויקטור עטיה, השליח הראשון כאן. הבניין נבנה על ידו ביחד עם השליח הרב דני כהן.

בתקופה הזו זכינו להקים כאן קהילה מגובשת וחמה, עם תפילות במניין כל השבוע, כולל בוקר וערב, מועדונית לילדים מרכז אירוח לתיירים, ובכלל, מרכז לכל דבר יהודי. הצבא נעזר בבניין ועורך אירועים משלו, ובזמן קצר מאוד הפך למקום שוקק חיים, ומרכז להפצת יהדות.

"יצאנו לדרך ללא מערכת מיזוג, דבר שקריטי בימות הקיץ. ריהוט עדיין חסר, גם דברים הקשורים בציוד ובתקני בטיחות ועוד רשימה ארוכה של דברים. כשהסתיימה בניית השלד, כולם שמחו והתחלנו להשתמש ולהפעיל אותו. אך בנוסף לפעילות השוטפת, אנו צריכים לדאוג למימון ולהשלמת המבנה, במיוחד כאמרו בתקופה קשה זו.

"לכן יצאנו בקריאה לאנ"ש לתת לנו כתף להשלים את בית הרבי בעיר האבות שנוכל להתבסס ולהתפתח ובע"ה בעזרת ה' נעשה ונצליח", מסכם הרב ברוד.

*

להשתתפות במבצע ההתרמה הגדול של בית חיה מושקא בקרית ארבע - חברון  לחץ כאן

הסרט שריגש: יום בחיי השליח הקטן צפו בוידאו>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.