מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשע״ו 15.08.2016

הילד נוסע לשנת 'קבוצה'? ביטוח רפואי לחו"ל כבר עשיתם לו? (פ)

הכנות רבות יש לנסיעה ל'קבוצה'. כל בחור לומד שלהגיע ל-770 בתור תלמיד מן המנין זה לא פשוט. אפידייויט, ויזה, מסמכים, טפסים, הכנות רוחניות וגשמיות ●  אך דבר אחד אסור לשכוח: פיקוח נפש קודם לכל ● ארגון 'קופת בחורים' קורא להורי התמימים: "עשו ביטוח רפואי" ● הסוכן יוסי רייניץ עונה על מספר שאלות חשובות שכדאי לכם לקרוא  ביטוח רפואי בחו"ל
הילד נוסע לשנת 'קבוצה'? ביטוח רפואי לחו

בכל שנה מאות בחורים נוסעים ל-770 - בית חיינו לשנת ה'קבוצה'. כשחושבים על שנת ה'קבוצה', בדר"כ מדובר על שנה בה אפשר לשקוד על התורה ועל העבודה, ולשכוח מהבלי העולם. הורים רבים מופתעים לשמוע שבנוסף לכל הוצאות הטיסה והתשלומים השונים, צריכים הם גם לשלם עבור ביטוח רפואי לבנם הנוסע לרבי. במאמר זה נכתוב בקיצור מהו ביטוח זה, ומדוע הוא כ"כ חשוב.

מהו ביטוח רפואי לנסיעה לחו"ל?

יוסי רייניץ: "כשאדם נמצא בארץ, משלם הוא מס בריאות כחלק מהתשלום לביטוח לאומי, ומרגע זה הוא זכאי לשירותי רפואה בישראל, כפי מה שהמערכת הציבורית יודעת לספק (רופא משפחה, רופא מקצועי, מיון, מכונים, אשפוז, ניתוחים וכו'). ביטוח זה ניתן לאזרחים בישראל ע"י המדינה. מרגע שאזרח ישראלי יוצא מישראל הוא אינו מבוטח ע"י הביטוח הלאומי, והוצאות הרפואה שלו בחו"ל מוטלות עליו בלבד.

הביטוח הרפואי בחו"ל נועד למלא את החסר ולתת כיסוי רפואי לאזרח הישראלי בחו"ל. כיסוי זה יהיה תקף עד להגעתו חזרה בשלום של המבוטח לארץ.

ישנם החושבים שצורך בטיפול רפואי בחו"ל הוא נדיר לאנשים צעירים. הנתון שאולי מפתיע הוא שבשנה האחרונה למעלה מחצי (!) מהבחורים ב'קבוצה' נזקקו לסיוע רפואי כלשהו. טיפול רפואי מתחיל מתור לרופא (80 דולר), ועלול להגיע (ואכן מגיע) למאות אלפי דולרים.

מהו ההבדל בין הביטוחים השונים?

"בשוק קיימות פוליסות ביטוח רבות. אדם מן השורה לא טורח לעיין בפרטים הקטנים ודבר זה יכול לבוא בעוכריו. לכן חשוב שניתן קצת רקע חשוב בנוגע לפוליסות ביטוח נסיעות, ולארצות הברית כיעד נסיעה.

ארצות הברית היא המדינה בה שירותי הרפואה הם היקרים ביותר בעולם. עלות ביקור רופא משפחה מתחילה מ-80 דולר, ביקור קצר במיון יכול להגיע ל-10,000 דולר, ויום אשפוז בבית רפואה טוב מגיע ל-20,000 דולר. בנוסף, בארצות הברית הרפואה היא 'ביזנס' לכל דבר ועניין. אפילו בתי הרפואה הממשלתיים (שהם ברמה נמוכה מאוד בדר"כ), מוציאים חשבוניות עם סכומים מטורפים. אדם שצריך טיפול רפואי בבית רפואה בניו יורק, יכול לקבל חשבונית על 80,000 דולר על יומיים אשפוז, צילום, ועוד איזה התערבות רפואית. ביקור מחדר מיון על נקע קטן עולה למעלה מ-1000 דולר.

שלל הביטוחים בשוק מציעים כיסויים שונים, אך בודדים מהם מתאימים לארצות הברית. כיסוי לארצות הברית צריך לכלול כיסוי גבוה במיוחד (לפחות מיליון וחצי דולר), וגם הפרטים שבתוכו (סה"כ ליום אשפוז, סה"כ לשכר מנתח וכו'), חייבים להיות בסכומים גבוהים המתאימים לארצות הברית. באם אדם רכש ביטוח שלא מכסה את העלות של הטיפול הרפואי - יתרת החוב רובצת עליו.

בנוסף, ברוב הביטוחים קיימת השתתפות עצמית כלשהי, שבעת הצורך יוצאת מכיס הלקוח. ביטוח ללא השתתפות עצמית הוא הביטוח המועדף. בכל מקרה חברות הביטוח מחזירות כספים על תביעות רק לאחר החזרה לארץ, והגשת מסמכים מקוריים.

מהם הביטוחים שניתנים בחינם ע"י חברות האשראי?

"חברות האשראי מציעות ביטוחי נסיעות לחו"ל דרך חברות ביטוח שונות. חשוב לדעת שהביטוחים המוצעים בחינם אינם מתאימים לארצות הברית מבחינת רמת הכיסוי, ולכן כשמתקשרים לחברת הביטוח היא בדר"כ תציע לשדרג את הביטוח לביטוח יקר יותר, שמחירו בדר"כ הוא כמו ביטוח רגיל בחברה רגילה, והכיסוי שלו לרוב פחות טוב. במקרה ח"ו של תביעה יתרת עלות הטיפול הרפואי (מעבר למה שהחברה תכסה) יוטל על הלקוח (בשנה האחרונה נפגשנו במקרה של אישה שעל כתפיה רבץ חוב של 60,000 דולר ממספר ימי אשפוז שלא כוסו במלואם ע"י חברת הביטוח..

מה החסרון בביטוחים הנעשים דרך קופות החולים?

"ביטוחים הנעשים דרך קופות החולים נפוצים מאוד. קופות החולים (המוכרות לציבור) מוכרות את הביטוחים במחיר השוק בדר"כ. קופות החולים אינן לוקחות שום אחריות במקרה תביעה. בעת שכזו הן שולחות את הלקוח להתמודד מול חברת הביטוח והן לא אחראיות לטפל במקרה זה.

בנוסף, קופות החולים בדר"כ מגבילות את תקופת הביטוח לחצי שנה, שאחריה הלקוח צריך להאריך את הביטוח. חשוב לדעת שבמידה והייתה תביעה כלשהי, או שנזכרו להאריך את הביטוח אחרי סיום חצי השנה, חברת הביטוח בדר"כ לא תסכים להאריך את הביטוח, והבחור יישאר ללא כיסוי רפואי.

חשוב להוסיף: בכל הפוליסות אלו מובהר בפירוש שאין קשר של מידע בין חברת הביטוח וקופת החולים. מה שאומר שבמידה ויש לאדם מחלה כרונית מסוימת, הוא חייב לדווח עליה למוקד בעת התהליך. אם הו לא לא דיווח ושילם תוספת רפואית על כך - אין לו כיסוי על בעיה זו.

מהו ביטוח בריאות קבוצתי?

"ביטוח הבריאות לחו"ל הקבוצתי לאנ"ש נועד לפתור את הבעיות שיש בכל הביטוחים לעיל. הביטוח נוצר ע"י ר' שניאור רוכברגר שליווה ומלווה משך שנים טיפול בבעיות רפואיות אצל האורחים והתמימים ב'תשרי' וב'קבוצה'. הסדר ביטוח זה קיים כבר 4 שנים וב"ה זוכה להצלחה רבה. בשנים האחרונות רובם ככולם של ה'תמימים' רכשו את הביטוח הקבוצתי."

*

ביטוח הבריאות הקבוצתי נעשה בחברת 'הפניקס', ובאמצעות סוכן הביטוח החב"די יוסי רייניץ.

הביטוח הקבוצתי כולל:

1. כיסוי על הוצאות רפואיות של 2 מיליון דולר, ללא הגבלה על עלות יום אשפוז, כולל הטסות רפואיות וכל המצטרך לבחור ב'קבוצה'.
2. הביטוח מכסה הוצאות רפואיות ללא השתתפות עצמית כלל.
3. החזר על הוצאות רפואיות נעשה מיד לאחר הגשת מסמכים לסוכן, וללא תלות בהגעה לארץ.
4. הפוליסה הקבוצתית ניתנת במחיר מוזל במיוחד עבור ציבור התמימים ב'קבוצה' (הנחה מיוחדת לביטוח מעל 180 יום).
5. ביטוח הבריאות נעשה דרך סוכן ותיק בעל נסיון של למעלה מ-20 שנה בביטוחי בריאות וחו"ל.
6. הסדר עם מרפאות בשכונת קראון הייטס על ביקורי רופא משפחה/ילדים ללא מנגנון תשלום-החזר, בהצגת פוליסה ותעודה מזהה.
7. כיסוי על טיפולי חירום בשיניים (עזרה ראשונה וכו').
8. מוקד סיוע חירום בעברית 24 שעות.
9. ליווי צמוד מסוכנות הביטוח בעת מקרים מורכבים (אשפוזים וכו')..

מומלץ לרכוש את הביטוח הקבוצתי כבר לאחר סגירת כרטיס לטיסה. המקדימים (הנרשמים עד ט"ו אב) זוכים לתנאי תשלום משופרים. בחורים שצריכים ביטוח מיוחד (בעקבות מורכבות רפואית כלשהי), מתבקשים באופן מיוחד לפנות מוקדם ככל האפשר, היות ותהליך הביטוח שלהם ארוך יותר.

לפרטים ולרכישת ביטוח לבנכם, נא פנו לסוכנות רייניץ ביטוחים:
02-643-3045

ניתן להתקשר גם לסוכן ר' יוסי רייניץ:
052-2409421 (ניתן להשאיר הודעה במוקד ביפר).
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.