מערכת COL | יום י' אב ה׳תשע״ו 14.08.2016

יונדאי סונטה - העתיד כבר כאן

שנים כבר מדברים על רכב אוטונומי (שבו הנהג לא מעורב בנהיגה). נכון להיום מסתובבים בעולם מספר אבות טיפוס שמהנדסיהם בוחנים כיצד להפוך את הרעיון למשהו סדרתי. נהיגה ביונדאי סונטה החדשה הצליחה לתת לנו טעימה קטנה מהטכנולוגיה העתידנית הזאת בזכות הבטיחות האקטיבית.
יונדאי סונטה - העתיד כבר כאן
ב"ה
יונדאי הוא היצרן שמוכר הכי הרבה מכוניות בישראל כבר מספר שנים והוא נוחל הצלחה גדולה ברוב הסגמנטים. אבל בסגמנט המנהלים הוא לא נחל הצלחה רבה עד היום, הציבור העדיף סופרב ומאזדה 6 מאשר את ה40i האלמותית. עכשיו עם הסונטה החדשה מקווים בכלמוביל לכבוש גם את הסגמנט הזה.
בתחילת השנה הציבה חברת יונדאי את הסונטה החדשה במרכז אולם הנוסעים בשדה התעופה, גם אנחנו שראינו כבר כמה דברים בחיים... נעצרנו כדי להציץ ולהבין "מה זה האוטו הזה" ואנו חייבים להגיד שיונדאי שיחקו אותה, הוא פשוט נראה טוב!
הסונטה מיוצרת בעיקר עבור האמריקאים היא נראית ענקית, מהודרת ומרשימה, בעיקר בצבע הכחול העמוק של רכב המבחן.
בקטלוג שקיבלנו אנו קוראים ש"מהנדסי יונדאי שמו לעצמם כמטרה לעצב תא נוסעים של מכונית יוקרה, לצד מחיר נגיש של רכב מנהלים" הגזימו? בהחלט שכן! פתיחת הדלתות חושפת תא נוסעים עשיר ומאובזר שכולל מושבי עור בהירים, ממוזגים עם כיוונון חשמלי, גג שמש פנורמי עצום, בקרת אקלים מפוצלת שמאפשרת בין השאר להדליק מזגן רק לנהג, תאורת לד אישית, מסך קטן בלוח המחוונים המציג גם את פעילות המנוע ההיברידי ומחשב הדרך וכל פריטי האבזור המקובלים בסגמנט. הכל עובד בצורה מרשימה והנדסת האנוש מצוינת. לוח המחוונים ואזור התפעול נראים ענייניים ומעט חסרי השראה.
מערכת המולטימדיה היא החלק הפחות מוצלח, אמנם יש לה וויז, מצלמה אחורית וכל מה שצריך אבל היא מרגישה בינונית, ותוחלף כנראה בקרוב.
הבטיחות האקטיבית שפגשנו בעבר רק ברכבי יוקרה, מגיעה יותר ויותר גם לרכבים עממיים. רק לאחרונה התבשרנו שטיוטה קורולה מגיעה לישראל עם בטיחות אקטיבית כסטנדרט ואנו מעריכים שתוך תקופה זה משהו שיגיע לכל רכב בישראל.
זו לא פעם ראשונה שאנו בוחנים את הטכנולוגיה הזאת, אבל משהו בסונטה הצליח "לתפוס אותנו" איך כל זה עובד? בשביל לבדוק את פעילות המערכת בחרנו לשייט בשעות הבוקר הפקוקות בכבישי המרכז, סגרנו את בקרת השיוט האדפטיבית על 90 קמ"ש חוקיים ויצאנו לדרך. במשך שעה ארוכה לא נדרשנו פעם אחת להשתמש בדוושת התאוצה או הבלימה, הסונטה האיצה בהתאם לתנועה בכביש ולרכב שלפניה, בלמה כשצריך ואף הובילה את הרכב לעצירה מוחלטת. שהגענו לרמזור היא גם הרימה את בלם היד החשמלי (AUTO HOLD) ובהתחלף הרמזור לירוק התבקשנו (ע"י הסבר חביב בלוח המחוונים) ללחוץ על מתג קטן שנמצא בהגה. בנוסף, המערכת שמזהה רכב בשטח מת לא מסתפקת בתצוגה במראה כמו כולם, אלא גם מפעילה צפצוף שיסב את תשומת לבכם לרכב הנמצא בצדכם (אם הפעלתם את האיתות). בטיחותי ומציל חיים!
המושב האחורי מרווח מאד ויש מספיק מקום לרגליים, פתחי מיזוג, תאורה אישית, וילונות נשלפים ובזכות ההנעה הקדמית יש רצפה כמעט שטוחה, מה שאומר שאפשר להושיב גם מבוגר במושב האמצעי. תא המטען מגיע עם פתיחה חכמה אבל הוא לא הכי גדול בקטגוריה (440 ליטר בלבד). הסונטה זוכה להקלה במס (מה שמסביר את המחיר הנמוך באופן יחסי) בזכות הגדרתה כרכב היברידי. היא מגיעה עם מנוע בנזין בנפח 2.000 סמ"ק אליו מתלווה מנוע חשמלי וביחד מגיע ההספק ל- 193 כ"ס. בשונה מהרכבים ההיברידים שנהגנו בהם עד היום, התחושה בסונטה הרבה יותר זריזה, כאילו אנו נוסעים ברב יפני קליל. במקרה הצורך מופעלים שני המנועים יחד ומשנעים את הלימוזינה תוך 9.3 שניות מאפס למאה. אם יש לסוללה מספיק אנרגיה מהבלימה היא יכולה לפעול גם בכביש בין עירוני תוך ניתוק מוחלט של מנוע הבנזין, מה שאומר פחות ביקורים בתחנת הדלק (יותר מ900 ק"מ בין תדלוק לתדלוק ממיכל של 60 ליטר). היציבות על הכביש מרשימה ומעבר בין נתיבים מתבצע בהרגשה בטוחה.
הסונטה נמכרת בשני רמות גימור. הבסיסית (ללא הבטיחות האקטיבית וכל התפנוקים) תעלה לכם 160.000 ₪ וגירסת הלימיטיד המשופעת באיבזור תוסיף לכם רק 20.000 ₪ למחיר.
סיכום: הסונטה מנצחת כל מתחרה בסגמנט (ואת זה אמרו לנו גם באולמות התצוגה של המתחרים) בזכות האיבזור, הבטיחות האקטיבית וצריכת הדלק הנמוכה. דבר אחד יכול להוות בעיה וזוהי שמועה עקשנית שההקלות במס הניתנות לסונטה בשל ההנעה ההיברדית יופסקו ומחירה אמור לעלות לאזור ה200.000 ₪ ואם זה יקרה זה יהיה ממש חבל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.