מערכת COL | יום י' אב ה׳תשע״ו 14.08.2016

טקס סיום לבוגרי הת"ת בכפר חב"ד ● גלריה

בתלמוד תורה בכפר חב"ד זו כבר מסורת: בסיום שנת הלימודים התכנסה הנהלת הת"ת עם התלמידים המסיימים תלמידי כיתות ח' והוריהם, לערב מרגש של סעודת מצוה, סיום מסכת וסיום חלקי התניא שנלמדו השנה בכיתות - ע"י נציגי תלמידי הכיתות ● ערב המהווה אקורד סיום חסידי לשמונה שנות לימודים בת"ת, ויריית פתיחה לכניסה לעולם הישיבות ● צלם COL שימי קוטנר מגיש גלריה  סיום שנת הלימודים בת"ת כפר חב"ד
טקס סיום לבוגרי הת
צילומים: שימי קוטנר, COL

בת"ת בכפר חב"ד זו כבר מסורת. בסיום שנת הלימודים מתכנסים הנהלת הת"ת עם התלמידים המסיימים תלמידי כיתות ח' והוריהם, לערב מרגש של סעודת מצוה, סיום מסכת וסיום חלקי התניא שנלמדו השנה בכיתות - ע"י נציגי תלמידי הכיתות. ערב ההמווה אקורד סיום חסידי לשמונה שנות לימודים בת"ת, ויריית פתיחה לכניסה לעולם הישיבות.

החלק הראשון של המעמד נפתח בדברי פתיחה של המנחה סגן המנהל הרב משה גברא, המברך ומקדם את פניהם של התלמידים וההורים בברכת ברוכים הבאים הרב גברא שליווה את התלמידים מיום כניסתם לגן לפני עשר שנים מסר דברי סכום וברכה מרגשים על התקופה הארוכה מאוד בה הוא ליווה את התלמידים. "אנכי ערב את הנער מידי תבקשנו", צוטט הרב גברא את דברי יהודה, "והנה, הורים יקרים, בסיום הת"ת אנחנו כאן כדי להחזיר לכם את הפיקדון היקר שהפקדם בידינו - הילדים שלכם - בריאים, שלמים, שמחים, ובעיקר חסידיים יראי שמיים ולמדנים".

בהמשך לאחר קריאת מכתבו של הרבי ע"י המשפיע המסור הרב מנחם מענדל אלפרוביץ, כובד התמים שולי ווינפלד לערוך סיום על אגרת התשובה שנלמדה כבכל שנה בכיתה.

בדברי הסיום שבהם דיבר על שתי סגנונות העבודה באופן של מלמטה למעלה ומלמעלה למטה סיפר שמצד אחד הם למדו הרבה באופן של מלמעלה למטה מבחינת כמות ואיכות הלמידה וגם על כך שזה היה באופן של מלמטה למעלה שכן התלמידים מצד עצמם יגעו ושקדו על לימודם בכל עת פנויה מזמנם הפרטי.

לאחריו עלה התמים שניאור קסטיאל ועשה סיום על יח הפרקים הראשונים של התניא. במסגרת הסיום הוא חזר על הנקודה של כל פרק וסיפר על הדרך הארוכה והקצרה שהתלמידים עברו בשנה זו שכן מצד אחד היו להם מטלות כבדות שדרשו מאמץ רב, אך היא גם קצרה, שכן כל התלמידים מרגישים מוכנים ובטוחים וערוכים להיקלט היטב בישיבות.

בחלקו השני של המעמד דיברו אנשי הסגל החינוכי המחנכים הרב ישראל זלמנוביץ הרב ראובן סויסא והרב מנחם זהר - שהעלו על נס את השקעת התלמידים, והודו לתלמידים על כל ש"מכל מלמדי השכלתי . . ומתלמידי יותר מכולם".

מנהל הת"ת הרב מנחם מענדל ערד, סיכם בדבריו את השנה שחלפה, ואת אחת המטרות שהציב לעצמו בתחילת השנה - לוודא שכל התלמידים יקבלו מענה מיטבי בהכנה לכניסה לישיבה, מבחינה לימודית, חברתית וחסידית. מטרה למענה הושקעו משאבים רבים. וברוך ה', בסיומה של השנה, מקבלות הישיבות תוצר יוקרתי ומפואר - בוגרי השקעת כל הצוות במשך השנים ובפרט השנה, תמימים, חסידיים, יר"ש ולמדנים, אשר כל רואיהם יכירם, כי זרע ברך ה' המה.

יצויין, כי התלמידים יגעו ושקדו ויצרו זמני לימוד על חשבון זמנם הפרטי, וערכו ביוזמתם הרבה מפגשי גיבוש והתוועדויות חסידיות במשך כל השנה - בעידוד ותמיכת ההנהלה. התלמידים אף עמדו בהצלחה בכל המבחנים הרבים במהלך השנה, כולל למעלה מעשר מבחני חוץ אצל גדולי הרבנים ראשי ישיבות והמשפיעים.

לא פלא, שהסך הכל של ה'יגעת' במשך השנה, הביא 'מצאת' - תלמידים שמחים וגאים בזכות שנפלה בחלקם ללמוד בת"ת בנשיאות הרבי, דבר שבא לביטוי גם בכך שהם למדו ויגעו עד הרגע האחרון של שנת הלימודים, והעונג שלהם מכך שהם עוזבים אחרונים.

בחלק השלישי של הערב דיבר נציג ההורים הרב בנימין כהן שהודה מקרב להורים לסגל שליווה את הבנים במשך כל השנים, ולמנהל על השקעתו בתלמידים ובת"ת בשנה שחלפה.

לאחריו עלו כעשרה תלמידים בזה אחר זה, והעניקו שי אישי, יחד עם הקראת דברי ברכה מרגשים לכל אחד מאנשי המורים וההנהלה שליוו אותם עד הלום.

בחלקו הרביעי של הכנס נערך כמידי שנה פאנל מרתק ומעשי, תחת הכותרת "עולים לישיבה בהצלחה" בהשתתפות הרב יוסף יצחק בוטמן משגיח ראשי בישיבת תות"ל לוד, הרב יצחק אקסלרוד ראש ישיבת תו"ת בפתח תקווה והרב נחמיה סגל משפיע בישיבת תו"ת אור יהודה.

את הפאנל הנחו בחן, התמימים יוסי גולדברג ויודי יפרח, שריכזו שאלות מההורים והילדים, על המעבר מעולם החינוך של גיל היסוד אל עולם הישיבות על כל המשתמע.

בחלק החמישי של הערב, לאחר ברכת המזון, הוזמנו כל התלמידים לקבל תעודת הצטיינות אישית מיוחדת - בליווי שי אישי לכל תלמיד ותמונת מחזור כיתתית. כאשר לאחר מכן נערכה תמונה קבוצתית של כל התלמידים עם הצוות.

למרות השעה המאוחרת, התקשו התלמידים והוריהם להיפרד, ונשארו לדברי פרידה ותודה אישיים עם חבריהם ועם אנשי הסגל החינוכי. היה נראה בעליל הקושי שלהם לעזוב את המוסד שהשקיע בהם במשך שנים.

היטיב להגדיר זאת אחד התלמידים: "אנחנו עוזבים עם חיוך על הפנים ועם טעם נפלא בפה - מוסד חינוכי שהפך עבורנו לבית חסידי, שכיף להגיע אליו - וכיף יהיה לחזור אליו לביקורים בשבתות כיבוד הורים".

תודות הת"ת; לקייטרינג אבי מלכא על הפקה מרשימה ושירות מקצועי. לר' בנימין רבקין על תרומתו הנכבדה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.