מערכת COL | יום ו' אב ה׳תשע״ו 10.08.2016

ננעל סמינר הקיץ של ארגון 'התקשרות חוויה יהודית'

בסוף השבוע האחרון, נערך סמינר הקיץ של ארגון 'התקשרות חוויה יהודית', שעסק בנושא זוגיות ומשפחה וכל הרצאות מסביב לשעון מפי מיטב המרצים החב"דיים המובילים בתחום הזוגיות והמשפחה  ננעל סמינר הקיץ
ננעל סמינר הקיץ של ארגון 'התקשרות חוויה יהודית'
בסוף השבוע האחרון, נערך סמינר הקיץ של ארגון 'התקשרות חוויה יהודית', בארגון הרב עמי ורעייתו אביטל ברעם, שעסק בנושא זוגיות ומשפחה וכל הרצאות מסביב לשעון מפי מיטב המרצים החב"דיים המובילים בתחום הזוגיות והמשפחה.

שיאה של התוכנית הגיע לשבת, בהשתתפות בני הזוג העיתונאים ידידיה מאיר (מגיש תוכנית רדיו יומית בתחנת 'קול חי' ובעל טור בעיתון 'בשבע') וסיון רהב-מאיר (כתבת ערוץ 2 ו'ידיעות אחרונות'), ליהם הצטרפה גם מנחת ההורים זיווה מאיר, המוכרת מפינתה השבועית ברדיו 'קול חי' שזכתה לשם "אמא מאיר", וכן הזמר אהרן רזאל, שהנעים את השבת בעונג שבת אל תוך הלילה ובמהלך סעודות השבת.

התוכנית נפתחה כבר ביום רביעי, בהשתתפות צוות מרצי 'התקשרות', בהרצאה מפי הרב יואב אקריש וסדנה זוגית על תקשורת בזוגיות מפי הרב ליאור דבורצקי. לאחר מכן במהלך יום חמישי התקיימו מרתון של הרצאות, עם המרצים המובילים בתחום הזוגיות באור החסידות, הרב מרדכי רוטנשטיין , הרב שלום בער קרומבי - מנהל מרכז 'שמיא' בנחלאות ומנהל סמינר התקשרות הרב עמי ברעם. את מרתון ההרצאות של היום חתמה הרצאה משעשעת ומצחיקה של הרב עמרם מויאל, ממרצי 'אסנט' בצפת.

תוכנית מיוחדת לזוגות עם פערים דתיים מלבד התוכנית הכללית למאות משתתפי הסמינר, נערכה במהלך סוף השבוע תוכנית נוספת במלון 'כינר', שהתמקדה בזוגות עם פערים דתיים. התוכנית שילבה סדנאות מקצועיות לפתירת משברים וקונפליקטים בחיי הזוגיות, כשאחד מבני הזוג חזר בתשובה והשני נותר מאחור. הרב עמי ברעם סיפר כי זוהי הפעם הראשונה שעשרות זוגות נוטלים יחד בשבת יחודית כזו, שמהווה נדבך נוסף כחלק מהחזון של המחלקה המיוחדת בארגון התקשרות העוסקת בתחום, בדרך להקמת קהילה תומכת ומגובשת לזוגות עם פערים דתיים.

"העיקרון שלנו הוא מה שחינך אותנו הבית, שלא משנה מה המצב את הבית אסור לפרק", מספר הרב ברעם. אורח השבת היה הרב מנחם מענדל עמאר - יו"ר ארגון 'קשר' , שליווה את השבת בהרצאות במהלך סעודות השבת ואף שימש כבעל התפילה בתפילות השבת בסגנונו המיוחד, כשהוא משלב ניגונים חב"דיים וסוחף יחד עימו את הקהל. בין משתתפי השבת נמנה גם אורח נוסף, מר דוידי פרל, יו"ר מועצת גוש עציון. יום שישי כולו הוקדש להרצאות בנושא משפחה, כשאת היום פתחה מנחת ההורים זיווה מאיר, שהציפה קונפליקטים בין בני הזוג והתמקדה בדרכים להתמודדות עימם. לאחר מכן נמשך מרתון ההרצאות בנושא זוגיות וחסידות וסביב חיי המשפחה היהודית באור החסידות מפי מרצי 'התקשרות'.

תוכנית השבת נפתחה בעונג שבת יחודי עם איש התקשורת ידידיה מאיר, הזמר אהרן רזאל והרב שלום בער קרומבי, שריתקו את הקהל בסיפורים וניגונים אל תוך הלילה. במהלך השבת עצמה, בין סעודות השבת והתפילות נערכו מספר הרצאות, כששיא התוכנית היה פאנל מיוחד על חיי המשפחה היהודית, כשהעיתונאית סיון רהב-מאיר ראיינה את חמותה, מנחת ההורים זיווה מאיר, על עצות פרקטיות ותובנות על חינוך הילד בבית היהודי. במוצאי שבת נחתמה התוכנית עם 'סדר ניגונים' בסעודה שלישית אותו הוביל הזמר אהרן רזאל יחד עם הרב מנחם מענדל עמאר, ולאחר מכן השתתף הקהל בהקרנת סרט על הרבי וקבלת החלטות טובות לסיכום השבת.

מארגון התקשרות נמסר כי כעת החלה ההיערכות לקראת הסמינר הבא של הארגון, שיתקיים במהלך ראש השנה ועוד לפני כן נסיעה לאוקראינה למקורבים לחי אלול בהשתתפות ד"ר יחיאל הררי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.